Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i skulder !

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey guys

har gået rundt med lidt smerte i skulderne i et stykke tid, og det er nu gået hen og blevet en del værrer... til grænsen hvor jeg simplethen har problemer med at Bænkpress som faktisk er den eneste øvelse hvor jeg rigtigt mærker smerten

smerten startede stille og roligt, og jeg troede det intet var.. men efter hånden begyndte det at blive værrer og føler nu at smerten næsten er for stor til bænkpresse

de første set er som reelt nemme nok, men når jeg ned på ca 2-4stykker begynder smerten virkelig at kunne mærkes, det er som om den begynder ca ved 50grader i bænkpressen og ned til brystet, og samme vej op.. over 50grader er der ingen problemer

har haft endel off dage fra trængingen i håb om det bliver bedre, jeg var også hos lægen som mente det ligsom om var slid i leddene/senerne fordi jeg havde brugt mine skulder for meget "det er kun venstre der gør ondt" mener han kaldte det Sportsskade- ved ikk
han mente at ibumetin ville kunne hjælpe på det, så har ca taget 3piller om dagen i 1uge.

smerten kommer inde fra og ikke musklerne !
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Reputation point: 0

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hvad venter du på?! :?

Gå til lægen!
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Gå dog til lægen igen

ibumetin hjalp ikke

få den scannet og se om der er noget...

Geografisk sted: Hillerød

Hold pause med bænken i et stykke tid, 14 dage eller noget. Sørg for at varme dine skuldre meget grundigt op inden du bænker igen. Få en ekspert til at tjekke din teknik, eller læs nogle artikler om bænkpres teknik. Og hold dig fra de helt tunge sæt, kør hellere med nogle flere reps f.eks. min 5 reps.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

har været til lægen som sagt og han mente at ibumetin ville kunne hjælpe på mit problem ? og ikke for at lyde som en idiot, men har okay trænings afaring og ved hvordan man bænker !

min teknik er korrekt og jeg bruger opspænd, har fået chekket min teknik af flere løftere der nede og bænkede uden trøje for at de kunne se om jeg måske lå dårligt

alt skulle være okay..

en ting jeg dog måske kan give skylden, er min asymetri på mine skulder.. den ene skulder "ventre" er skuldt lidt længere frem end den højre, nakken hæfter også lidt anderledes der, vil mene det er pg min Dødløft teknik som jeg har kørt med samme græb i 2års tid og derved skabt lidt asymetri, det er dog ikke særligt slemt

men kan dette være tilfeldet?
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Styrkeliste

Det er med 90 % sikkerhed en rotator cuff-skade du har erhvervet dig. Det er meget normalt, men ikke mindre træls af den grund. Hold pause med presøvelser, lav hjælpeøvelser til rotatormanchetten og kontakt evt. lægen mht. til noget NSAID (anti-inflammatorisk præparat.)

Har du meget fremskudte skuldre? Det kan godt provokere en sådan skade.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

de er desvære lidt fremskudte, kan dog være det bare mig der lidt for pivet :)

men har lagt mærke til at jeg er lidt asymetrisk ved skuldernes placering, den venstre er lidt mere fremskudt og sidder lidt højere oppe end den højre

fx. når jeg bænkpresser, poser, og slapper af.. er det som om den venstre altid ryger lidt længere op mod hovedt

jeg vil mene det er pga dødløft med samme græb og derved skabt lidt asymetri ved nakken !

bænkpress er vidst den eneste øvelse der virkelig forstyrer mig

har fået lidt ibumetin, hjælper lidt på smerterne.. men lyder som en rigtig god ide med de rotator øvelser ? hvordan skal de gøres og må det gerne være flere gange om dagen også der hjemme ?

Styrkeliste

Supra spinatus er nok irriteret og laver inflamation inde i skulderledet.

Lyder som en fremtrukken skulder, har selv været igennem det hele. En god pause fra presseøvelser, masser af rygtræning skulle hjælpe.

Eze spray hjalp faktisk mig lidt :?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Fatmir skrev:de er desvære lidt fremskudte, kan dog være det bare mig der lidt for pivet :)

men har lagt mærke til at jeg er lidt asymetrisk ved skuldernes placering, den venstre er lidt mere fremskudt og sidder lidt højere oppe end den højre

fx. når jeg bænkpresser, poser, og slapper af.. er det som om den venstre altid ryger lidt længere op mod hovedt

jeg vil mene det er pga dødløft med samme græb og derved skabt lidt asymetri ved nakken !

bænkpress er vidst den eneste øvelse der virkelig forstyrer mig

har fået lidt ibumetin, hjælper lidt på smerterne.. men lyder som en rigtig god ide med de rotator øvelser ? hvordan skal de gøres og må det gerne være flere gange om dagen også der hjemme ?

Jeg tør ikke gøre mig klog på, om dødløften har ændret på symmetrien i dine skulderpositioner. Kan du ikke prøve at vende mix-grebet om?

Der er gode øvelser her til rotator cuffen:
http://familydoctor.org/online/famdocen ... s/265.html
Selvom de lidt kedelige at lave, så hjælper de! Bare husk at bruge meget lave kg, feks. 2 kg, til at starte med og så lav dem 100 % strict. Jeg vil mene ca 3-5 gange om ugen er passende.

Hvis du kan lave smertefrit pres over hovedet kan du jo lave lidt ekstra af det i den tid du ikke bænker. Bare husk masser af trækøvelser vil være sundt, og prøv så vidt muligt at have en god postur, når du går rundt til daglig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

har tildens til at trække venstre skulder lidt fremover/op ad men, prøver hele tiden at være opmærksom på det!

fik min kæreste til at se på min krop om der var asymetri nogen steder, hun mente at alt var perfekt foran og også bagved.. men da jeg fortalte at hun skulle kikke om skulderbladene var ens fik hun øje på at ventre skulderblad stikker lidt mere ud en højre

det er ikke specielt meget asymetrisk, men hvis man kiggede godt efter kunne man godt se det.

noget der evt kan hjælpe på hvorfor jeg har fået smerte i skuldern ?

Styrkeliste

du skal ikke bekymre dig yderligere over din skulder end at det er en skade..
mit råd er at du skullle prøve at udskifte stangen i bænkpress med 2 curls :) det vil helt sikkert hjælpe!
HH-88

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Nu sagde du godt nok du havde styr på teknikken, men prøv alligevel at tjekke om du trækker stangen tættere på dig selv når du bænker. Den skal helst køre i en lige linje. Hvis du trækker den længere opad laver du en intern rotation i skulderleddet og putter mere af vægten over på skuldrene, hvilket i begge tilfælde er dumt med væsentlige kilo på stangen.

synes min teknik er god nok, har aldrig haft problemer med den og har kørt sådan siden jeg startede med at træne

kan godt være jeg har opbygget en skade med teknikken efter at have kørt sådan nogen år, well jeg lader stangen falde i en lille bue, dvs:

stangen lander på mine nippels eller lidt under, og når den er strakt ud er den præsis over mine skuldere

føles lidt nemmere for mig at lave incline skråbænkpress, har endu ikke prøvet med fladbænk med DB´s har faktisk altid kørt BB bænk i altid jeg har trænet

føler ikke smerte når jeg laver military eller pullups ect, kun ved bænkpress?

Styrkeliste

Hvilke øvelser vil kunne erstattes med bænkpress, ville machine eller smith bænkpress kunne klare det ?

eller snakker vi om flys, incline, decline, db´s, ??

Styrkeliste

Hvis du flytter den fra nippels op til skulderen laver du netop den rotation som jeg snakker om, så det kunne sagtens være det. Normalt er rotator cuff skader ikke akutte så anstrengende teknik over lang tid kunne godt lede til inflammation. Nogle har ingen problemer med at bænke som du gør, andre kan ikke holde til det i længden.

Fatmir skrev:Hvilke øvelser vil kunne erstattes med bænkpress, ville machine eller smith bænkpress kunne klare det ?

eller snakker vi om flys, incline, decline, db´s, ??

Jeg havde selv problemer i skulderen en gang pga bænken. Men jeg kunne godt køre med håndvægte :?

Jeg kørte med håndvægte i 1 års tid og siden har jeg ikk haft noget med skulderen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding