Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1592
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

Ultimative scoremiddag!

Udskriv emne

Få inspiration og del dine opskrifter med andre

Tilbage til Madopskrifter

Scoremiddag

Her er opskriften på chateubriand oksemørbrad med kantarelsauce, frisk salat og hasselbagte kartofler. Den ultimative (og dyre) scoremiddag :D God fornøjelse!

Billede

Kødet
Chateubriand af oksemørbrad - 650g (lige i overkanten til 2, beregn 200-250g). Hvis du ikke skulle vide det, så er chateubriand den bedste og møreste del af oksemørbraden, og så er den afpudset fra slagteren (fedtet er fjernet). Koster ca 250-300kr pr kilo. Steg det i en gryde med en blanding af smør og olivenolie på hver side så det får lidt farve. Krydr det med Salt, peber og rosmarin, læg låg på, og lad det stege på begge sider i sammenlagt cirka 20 min (på middelvarme). Hvis du har et stegetermomenter, så skal kernetemperatuten være 62 grader. Når den har det, skal den tages op af gryden, og ligge på et viskestykke/papir til at opsuge væden (utildækket), i ca 5-10min.

Salaten
Tag nogle blandede blade, fx Ruccola, Bionda og Frillic. Skyld dem godt, og bland dem med ristede pinjekerner, sherrytomater og evt brødcroutoner (husk at put dem i lige inden servering eller i en skål ved siden af - for ellers bliver de snaskede og bløde). Ret nemt...

Kartoflerne
Kartoflerne skrælles (sjovt nok), og så skal de ellers snittes ud som hasselbagte kartofler nu engang skal. Et godt trick er at stikke en kødnål igennem bunden af dem, og så skære ned til nålen. På den måde undgår du at skære gennem kartoflen. Pensl dem med en blanding af paprika og olie (raps eller oliven). Derefter skal de have en omgang med timian, rosmarin, salt og peber - eller hvad du nu har lyst til. Så er det bare ind i ovnen med dem, på 180-200 grader i 50-60 minutter. Så er den klar.

Saucen
Her skal der kokkeres. Køb nogle gode tørrede svampe. Ikke kantareller (de bliver bitre), og ikke morkler (de koster omkring 2500kr pr kilo). Læg dem i blød i noget vand i en times tid (hak dem eventuelt inden). Hæld dem ned i en gryde (sammen med væden), en flødejævning (hvedemel og fløde rystet sammen), okseboullion/fond og lauberbærblade. Giv det et opkog, og lad den så simre videre ved svag varme i en times tid. Smag den derefter til med salt, peber, ripsgelé(giver en dejlig sød smag), engelsk sauce og giv den eventuel en flødejævning mere hvis den skal være tykkere (hvis du gør det, så husk at give den et opkog mere).

Server hele herligheden på en fræk måde, med lidt Persille drysset fint ud over, og evt et brød :D

Boun Appetit!

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

lyder sgu godt... og lækkert.. Men ikke just en score middag for fattigrøve...
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

lækkert :D

Kostplan: Ingen kostplan

Klasse middag =D> Ser virkelig lækker ud, må være den direkte vej til soveværelset :D

Sidder selv med min kylling og grøntsager og det bliver pludselig kedelig..

Søren1986 skrev:lyder sgu godt... og lækkert.. Men ikke just en score middag for fattigrøve...

Tjah... Den koster ca 200-300 kr, og så får du også noget af det lækreste. I forhold til at tage på restaurant, så er det faktisk ikke så slemt. Og så har du også mulighed for at vise damen at du har tjeck på det der med mad - det er sexet har jeg ladet mig fortælle... :)
Brugeravatar

Styrkeliste

det er satme i orden det der :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

jamand skrev:
Søren1986 skrev:lyder sgu godt... og lækkert.. Men ikke just en score middag for fattigrøve...

Tjah... Den koster ca 200-300 kr, og så får du også noget af det lækreste. I forhold til at tage på restaurant, så er det faktisk ikke så slemt. Og så har du også mulighed for at vise damen at du har tjeck på det der med mad - det er sexet har jeg ladet mig fortælle... :)

ja en dobbelt bacon burger nede fra grillen er sgu ikke den sikre vej til fisse. :D
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Ser RIGTIGT godt ud - Men den ultimative score middag, må være at springe middagen over og gå direkte til det egentligte :D
Brugeravatar

jbh0007 skrev:Ser RIGTIGT godt ud - Men den ultimative score middag, må være at springe middagen over og gå direkte til det egentligte :D

Så du mener, at jeg i mit ansigts sved, skal stege, koge, hakke, blande, temperere, jævne, tilsmage og opkoge i 2-3 timer i truntens åsyn, og så bagefter lade hele lortet stå for at gå ind og kneppe hende? Når først min mørbrad er rød og så mør at den falder fra hinanden når bare man kigger på den, så kunne FHM og M's samlede babejagts kandidater ikke rokke mig 2 mm fra min plads på stolen.

Det er jo blasfemi!! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

jamand skrev:
jbh0007 skrev:Ser RIGTIGT godt ud - Men den ultimative score middag, må være at springe middagen over og gå direkte til det egentligte :D

Så du mener, at jeg i mit ansigts sved, skal stege, koge, hakke, blande, temperere, jævne, tilsmage og opkoge i 2-3 timer i truntens åsyn, og så bagefter lade hele lortet stå for at gå ind og kneppe hende? Når først min mørbrad er rød og så mør at den falder fra hinanden når bare man kigger på den, så kunne FHM og M's samlede babejagts kandidater ikke rokke mig 2 mm fra min plads på stolen.

HAHA :D

Logbog: Ingen logbog

Ultimativ scoremiddag: Smæk 4 dåser tun på bordet og stik hende en gaffel, efterfulgt af udråbet: "Shut up and SQUAT!!" :)

Ej det ser virkelig lækkert ud ! Og du har helt ret.. det er virkelig næsten den mest direkte vej til soveværelset :mrgreen: Helt klart et good job!

Bliver jeg sku lige nødt til at lære hvor'n man laver!
Brugeravatar

Geografisk sted: Holte

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 110.00

Ser jo godt ud, men hvem er det du prøver st score?..os??
AND HOW!!!!

Geografisk sted: esbjerg

Logbog: Ingen logbog

So much effort, for so little!

Maden er bare noget der skal overståes, inden man går i gang med det egentlige; sexen.
Så 2 kebabruller fra grillen, der hurtigt ryger ned er jo sagen!

Grunden til man spiser før sexen, er jo kun fordi det ville være akavet at ryge i flæsket på hinanden, lige med det samme, tsk tsk!

Men DAMNN det ser nice ud!
Min havregrød, er ikke så appetitlig længere :P
Sidst rettet af Sloth 17. maj 2007, 12:46, rettet i alt 1 gang.
Non Serviam

Geografisk sted: Århus C.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 135.00

chribbe skrev:Ser jo godt ud, men hvem er det du prøver st score?..os??

Min kæreste, hun kan godt lide at blive "genscoret" engang imellem :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Sloth skrev:So much effort, for so little!

Maden er bare noget der skal overståes, inden man går i gang med det egentlige; sexen.
Så 2 kebabruller fra grillen, der hurtigt ryger ned er jo sagen!

Ærlig talt, så syntes jeg faktisk også det var ret sjovt og spædende at bikse sammen - så lidt fik jeg også selv ud af det...

Sloth skrev:Grunden til man spiser før sexen, er jo kun fordi det ville være akavet at ryge i flæsket på hinanden, lige med det samme, tsk tsk!

Og vel også for at få energi til det timelange akt, right :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg synes det ser rigtig godt ud, og klart noget jeg kunne finde på at lave når eksamensstresset er over! Jeg har i hvert fald gemt opskriften i et worddokument, så hvis jeg får brug for lidt hjælp til den tid, så skriver jeg altså lige en lille privat besked til dig :wink: Jeg håber det er iorden?

jamand skrev:Og vel også for at få energi til det timelange akt, right

Altså, jeg har sagt det før, men siger det gerne igen:

ALT OVER 30 SEKUNDER ER CARDIO :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:Jeg synes det ser rigtig godt ud, og klart noget jeg kunne finde på at lave når eksamensstresset er over! Jeg har i hvert fald gemt opskriften i et worddokument, så hvis jeg får brug for lidt hjælp til den tid, så skriver jeg altså lige en lille privat besked til dig :wink: Jeg håber det er iorden?

Det ville være mig en ære hvis du ville forsøge dig med opskriften. Så må jeg håbe jeg kan hjælpe dig til den tid hvis problemer skulle opstå :)

J-S-O skrev:
jamand skrev:Og vel også for at få energi til det timelange akt, right

Altså, jeg har sagt det før, men siger det gerne igen:

ALT OVER 30 SEKUNDER ER CARDIO :lol:

U said it :wink: :lol: :D
Brugeravatar

Styrkeliste

jamand skrev:

:D Ja-ja rolig nu :D - men det kunne du selvfølgelig godt have ret i :D :D
Brugeravatar

Mange undersøgelser i forskellige blade, viser faktisk at noget af det kvinder finder mest sexet er når de får serveret en god middag :´)
Og man skulle vel gerne kunne få lov til at hugge i hende et par gange efterfølgende.. :dance:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Mange undersøgelser i forskellige blade, viser faktisk at noget af det kvinder finder mest sexet er når de får serveret en god middag :´)
Og man skulle vel gerne kunne få lov til at hugge i hende et par gange efterfølgende.. :dance:

Nøøøj hvor er i romantiske - og der er slet ingen bagtanker med jeres middage :shock:

Har i hørt om det med blot at lave mad til kæresten eller en man har mødt blot for at hygge sig eller være sød ved hende :D (nogen tøser der læste dette ?) :D
Brugeravatar

jbh0007 skrev:
Dingo skrev:Mange undersøgelser i forskellige blade, viser faktisk at noget af det kvinder finder mest sexet er når de får serveret en god middag :´)

Nøøøj hvor er i romantiske - og der er slet ingen bagtanker med jeres middage :shock:

Har i hørt om det med blot at lave mad til kæresten eller en man har mødt blot for at hygge sig eller være sød ved hende :D (nogen tøser der læste dette ?) :D
Jo man har da netop bagtanker hvis man laver middag til 400 kr :D
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Jeg lover at prøve denne ret af så hurtigt som muligt på en velegnet kandidat.
Forsættelse følger.. :lol:

chrizzle skrev:Jeg lover at prøve denne ret af så hurtigt som muligt på en velegnet kandidat.
Forsættelse følger.. :lol:

Lyder godt. Husk ikke at bruge kantareller til saucen, og så kan du jo sagtens bruge noget andet kød som er billigere?
Brugeravatar

Styrkeliste

jamand skrev:Husk ikke at bruge kantareller til saucen
Why?
Sidst rettet af Dingo 21. maj 2007, 22:19, rettet i alt 1 gang.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
jamand skrev:Husk ikke at bruge kantareller til saucen
Why?

Altså hvis du kan få fat i friske kantareller, så kan du sagtens bruge dem, så smager de virkelig godt! Elsker selv friske kantereller på en pande med fløde og hvidløg. Problemet er bare, at kantareller bliver bitre med tiden. Og hvis man køber de tørrede (som vist er de eneste man kan få på den her årstid), så får de den karrakteristiske bitre smag, som jeg ikke kan li'. Så hellere nogle østershatte eller lignende.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ohh, sejt :´)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

JBH skrev:

Nice try, men jeg må sige, jeg er blevet overbevist om, at der er en meget klar bagtanke ved en lækker middag :P

Næste gang jeg blir inviteret ud, så tror jeg sgu, at jeg vil hive ham i soveværelset med det samme, og så nyde maden bagefter- så er der heller ikke så meget stress på :mrgreen: Det er jo næsten spild af jeres gråd, sved og tårer, hvis maden ikk blir nydt i mere end 5 min. :) Hvem siger også, at hovedretten altid skal serveres først?? :wink:
Give a little smile, and you will get a million back c",)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

fogtmann skrev:
JBH skrev:

Nice try, men jeg må sige, jeg er blevet overbevist om, at der er en meget klar bagtanke ved en lækker middag :P

Næste gang jeg blir inviteret ud, så tror jeg sgu, at jeg vil hive ham i soveværelset med det samme, og så nyde maden bagefter- så er der heller ikke så meget stress på :mrgreen: Det er jo næsten spild af jeres gråd, sved og tårer, hvis maden ikk blir nydt i mere end 5 min. :) Hvem siger også, at hovedretten altid skal serveres først?? :wink:

Hehe.. :twisted: :D
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

fogtmann skrev:Næste gang jeg blir inviteret ud, så tror jeg sgu, at jeg vil hive ham i soveværelset med det samme, og så nyde maden bagefter- så er der heller ikke så meget stress på :mrgreen: Det er jo næsten spild af jeres gråd, sved og tårer, hvis maden ikk blir nydt i mere end 5 min. :) Hvem siger også, at hovedretten altid skal serveres først?? :wink:

En smukt indstilling til dating og parmiddage. Gid alle kvinder havde det synspunkt =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

jamand skrev:
fogtmann skrev:Næste gang jeg blir inviteret ud, så tror jeg sgu, at jeg vil hive ham i soveværelset med det samme, og så nyde maden bagefter- så er der heller ikke så meget stress på :mrgreen: Det er jo næsten spild af jeres gråd, sved og tårer, hvis maden ikk blir nydt i mere end 5 min. :) Hvem siger også, at hovedretten altid skal serveres først?? :wink:

En smukt indstilling til dating og parmiddage. Gid alle kvinder havde det synspunkt =D>

Ja det ville gøre tilværelsen lidt lettere for jer ikk :lol: ? Vi danskere er alt for meget vanedyr- det skal ikke altid være "som det plejer", hvis I spør mig, men jeg er nok også i en klasse for mig selv :D
Give a little smile, and you will get a million back c",)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

Næste

Tilbage til Madopskrifter

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster