Der er intet facit på dette spørgsmål. Forskellige folk har forskellige tilgange til fordelingen mellem volumen/intensitet/densitet/frekvens.
Nogle folk sværger til den høje volumen, hvor man typisk vil ramme de ~40 sæt pr. træningspas med høj densitet og knap så høj intensitet, mens andre (f.eks Skip (Eller Dorian hvis vi går over i den boldgade)) kører tungere pas med lavere volumen. I sidste ende tror jeg det handler om at finde ud af, hvad der virker for en selv, og hvilken form for træning du selv finder størst motivation i at lave. Jeg tror de fleste som udgangspunkt har en præference for, hvordan de foretrækker deres træningspas skal se ud, hvis det skal motivere dem til at give 100% under hele træningen, og mit råd vil altid være at følge den naturlige intuition i dette tilfælde.
Derudover kan man vælge at skifte mellem de 2 tilgange over tid, og kører perioder med høj volumen og perioder med lavere volumen. en tilgang hvor du skiftevis kører 6-8 uger med ~40-50 sæt pr. træningspas og 8-15 reps pr. øvelse med korte pauser og masser af supersæt og dropsæt med fokus på pump og føling med musklen og 6-8 uger med 20-30 sæt pr. træningspas hvor du så kører tungere og med længere pauser.