Baggrund Raccoon City var oprindeligt en lille landsby i Arklay bjergene. Byen blev dog stærkt industrialiseret af investeringer lavet af Umbrella Corporation. Fra 1897 og fremefter, voksede byen eksponentielt til at blive en stor industrialiseret by. Dog blev byens udvidelse og modernisering, ledsaget af en stigende kriminalitetsrate. Som modtræk til dette, oprettede The Raccoon City Police Department (RPD) i 1996, Special Tactics And Rescue Service (S.T.A.R.S.).
Hændelserne i Arklay bjergene En række bizarre kannibalistiske drab fandt sted i Arklay bjergenes skove nordvest fra byen, begyndende fra maj 1998 og fortsatte i de efterfølgende måneder. Ofrene bestod hovedsagligt af vandrere og campister, der vovede sig ind i skoven. De fundne lig var maltrakterede af ukendte væsener. Politiet var ikke i stand til at forklare eller stoppe fænomenet og skyldte derfor skylden på kultiske aktiviteter. Senere blev vejen der førte op til Arklay bjergene spærret af politiet og borgere frarådet at bevæge sig op i bjergenes skove. D. 23 juli, 1998 blev S.T.A.R.S. sendt ind i området for at undersøge de mystiske aktiviteter i skoven. Ud af de tolv S.T.A.R.S. medlemmer, vendte kun 5 tilbage i live og kunne rapportere om deres fund. De fortalte at de havde opdaget et palæ, der blev brugt af Umbrella Corporation til at udføre ulovlige eksperimenter med henblik på biologiske våben, med et mutagent vira kaldet ''Tyrant Virus'' (T-Virus). Hele området omkring palæet var nu hjemsted for resultaterne af denne forskning, inklusiv zombier. Palæet og alle beviserne var dog på samme tidspunkt som de overlevende havde undsluppet, blevet tilintetgjort. Manglen på beviser, kombineret med at den daværende korrupte politidirektør, der blev bestukket af Umbrella og derved var under dennes indflydelse, resulterede i at de overlevendes beskyldninger blev afvist og ingen yderligere undersøgelser opstartet. Politidirektøren opløste desuden også officielt S.T.A.R.S., der blev afløst af Racoon City S.W.A.T.
Udbruddet Præcis 61 dage efter de overlevende havde hjemvendt fra palæet i Arklay bjergene, skete det næste virale udbrud d. 22 september, 1998. Umbrella havde udviklet en ny kraftig virus, kaldet ''God Virus'' (G-Virus). Denne blev stjålet - sammen med adskillige prøver af T-virussen - af en af Umbrellas forskere og derfor sendte Umbrella et hold af deres Umbrella Security Service (USS) ud, for at tilbagebringe viraet. Dette endte i at USS skød forskeren flere gange, hvilket førte til at forskeren der lå på dødens rand, indsprøjtede sig selv med viraet, idet han kendte til dets enestående regenetive egenskaber. Desværre for ham, overtog viraets mutagene egenskaber hans menneskelige form og forvandlede ham til en ustoppelig dræbermutant.
Den nyforvandlede mutant tilintetgjorde USS, der var i besiddelse af de tilbageerobrede T-virus prøver, hvilket førte til at reagensglassene med prøverne tabtes og blev spredt i byens kloaker. T-virussen blev hurtigt spredt gennem hele byen ved hjælp af rotter og der udløstes hurtigt et udbrud på fuld skala. D. 24 september var hele byen i kaos.
Da Umbrella direktører og ledere indser faren, bliver der varslet en fuld evakuation ud af byen. Højtstående i firmaet og primære direktører bliver prioriteret ud af byen først. Ved solopgang d. 25 september, indkaldes den amerikanske hær til at evakuere borgere og til at sætte barikader op langs byens grænser, med henblik på at opretholde en karantæne af byen og at forhindre folk til at komme ind. Militærets ordre lød på kun at opretholde barikaderne og havde derfor ikke tilladelse til at rykke ind i byen og assistere politiet. For at forhindre national panik, blev resten af landet blot informeret om at der var lækket radioaktivt affald indeni byen, og at dette var grunden til karantænen. Trods barrikader, våben og i nogle tilfælde sprængstoffer, der lagde hele gader i ruiner, fejlede byens politistyrke i deres forsøg på at skabe kontrol i byen og eliminere de store horder af zombier, skabt a T-virussen.
Operation Raccoon City D. 28 September indsættes to seperate specialstyrke teams, uden kendskab til hinanden, med hver deres kommando og missioner. Delta Team og Echo Six.
Delta Team er en USS enhed, indsendt af Umbrella med formålet at destruere digitale data der forbinder Umbrella til det biologiske udbrud, såvel som at destruere faciliteter og dræbe vidner for at forhindre den amerikanske regering at opsamle yderligere data. Dette inkluderer fx. at slå byens elnet fra og derved forhindre brugen af telefoner.
Echo Six opererer med ordre fra den amerikanske regering og har til opgave at opsamle sensitivt Umbrella data for at påvise deres skyld og hjælpe isolerede overlevende.
Mechanics Spillet er ikke det typiske Village vs. Werewolf vi er vant til her på boardet, men vil inkludere 3 forskellige fraktioner, uden kendskab til hinanden (man ved derfor heller ikke hvor mange spillere der er i de forskellige hold). 2 onde og 1 indbygger. De to onde er Zombier og USS og det gode indbygger hold er Echo Six. I tilfælde af at et hold mister alle sine spillere vil dette blive offentliggjort.
For at USS skal vinde, må de eliminere alle Zombierne og enten eliminere alle indbyggerne eller udgøre en klar majoritet (der må heller ikke være nogle powerroller tilbage hos indbygerne der kan forhindre en USS sejr). For at zombierne kan vinde, må de eliminere alle fra USS og enten eliminere alle indbyggerne eller udgøre en klar majoritet (der må heller ikke være nogle powerroller tilbage hos indbygerne der kan forhindre en zombie sejr). For at indbyggerne eller Echo Six skal vinde, må de eliminere alle fra USS og alle zombier. Det er også muligt at der er uafhængige spillere med, der kan have deres egne betingelser for at vinde, eller kan vinde med indbyggerne - Rolebeskrivelserne vil komme med en uddybende forklaring om de pågældene roller.
Zombierne bevæger sig i grupper, så et drab fra denne gruppe må blive udført af mindst 2 medlemmer. Når Night Kill skal indsendes, skal Mutant Zombien vælge hvor mange (og hvilke) medlemmer der skal sendes for at udføre det. Hvis nok Zombier bliver role-blocked, eller på anden vis ikke er istand til at udføre Night Kill (af dem Mutant Zombie vælger for at udføre Night Kill) og der derfor kun er en enkelt Zombie der udfører Night Kill, går drabet altså ikke igennem. I tilfælde af at der kun er 1 Zombie tilbage i spillet, påtager denne sig automatisk den individuelle Survivor rolle (foruden sin egen).
USS spiller som et lidt mere traditionelt ulvehold, de skal dog stadig sende 1 medlem til at udføre Night Kill. Både Zombier og USS vil have en leder, nummereret 1, med alle andre gruppemedlemmer nummereret under. Hvis lederen dør, overtager den næste nummererede (2) dennes lederrolle. Spilleren/spillerne der bliver sendt afsted for at udføre Night Kill, er ikke istand til at bruge deres egen evne den samme nat.
Regler 1. Det er et krav at stemme hver dag, hvis ikke man gør dette tæller det som at stemme på sig selv (dog ikke, hvis man voter no lynch) 2. En stemme skal være skrevet i fed skrift for at gælde. Hvis man ønsker at fjerne sin stemme fra en bestemt spiller, kan man stemme Unvote, ønsker man dog at flytte sin stemme fra en spiller til en anden, er dette ikke nødvendigt. Jeg vil ikke lave stemmeoptællinger løbende, dette kan man selv gøre hvis man ønsker. I tilfælde af stemmelighed vælger jeg tilfældigt en af de valgte til lynch. 3. Der må ikke snakkes/skrives omkring dette spil nogle andre steder end i selve spiltråden. Kun de to onde hold modtager en chat af mig hver, hvori de kan kommunikere. 4. Dag er fra 08:00 - 22:00, hvor man her stemmer for lynch. Nat er fra 22:00-08:00 hvori alle night actions foregår. Deadline for at indsende night actions er kl. 24:00
Potentiel rolleliste Vær opmærksom på at ikke alle roller der er listet her vil blive benyttet. Der kan være flere af den samme rolle, dog tildelt til forskellige fraktioner, men aldrig flere af den samme rolle indenfor den samme fraktion.
Role-Blocking roller: - Disse roller forhindrer en anden i at bruge deres rolle. - Role-blocks træder i kraft i den rækkefølge de indsendes til mig i PM, så det er muligt at Role-blocke en anden Role-blocker. (indsendes PM om dagen, tæller det som at indsende sidst). - Alle sucessfulde Role-blocks vil blive offentliggjort i spiltråden. - Role-blockers kan tilhøre alle fraktioner.
Tracking roller: - Follower kan vælge en spiller at følge og bliver informeret, hvis den spiller besøger en andens hus samme nat. - Watcher kan vælge at besøge en spillers hus og bliver informeret, om alle andre spillere der besøger huset. - Insomniac sover sjældent og har derfor 66% chance for at opdage om nogen besøgte hans hus den pågældende nat. - Alle Tracking roller foregår på samme tid, så det er muligt at tracke en anden tracker. - Hunter er en passiv rolle, men han har en radar der kan spore Zombier om morgenen; 50% chance for at radaren ikke virker. Hvis radaren virker er der 50% chance for at den leder Hunteren til et hus der er blevet besøgt at Zombier (tilfældigt udvalgt af alle husene der blev besøgt af Zombier den pågældende runde). Og 50 % chance for at lede Hunteren hen til et hus hvor en Zombie bor (tilfældigt udvalgt af alle Zombier der forlod deres hus den pågældende runde). Hunteren kan ikke blive tracket af andre trackere. - Trackerfund vil ikke blive offentliggjort i spiltråden. - Alle Tracking roller hører til Echo Six og derved indbyggerne.
Peeking roller - Role Cop får en peeked spillers rolletype at vide (Role-Blocker, Tracker, Peeker, Protector, Killer, Healer, eller Andre), men ikke deres fraktion. Role Cop kan tilhøre alle fraktioner. Killers (Hunk, Mutant Zombie eller Vigilante) vil blive vist som ''Andre'' for Role Cop indtil de har udført et drab (En fraktionsleder der sender nogen ud for at udføre Night Kill, tæller ikke som et drab i denne sammenhæng). - Normal Cop får at vide om en peeked spiller er USS eller ikke USS. Normal Cop kan kun tilhøre Echo Six eller Zombierne. - Seer får at vide om en peeked spiller er Zombie eller ikke Zombie. Seer kan kun tilhøre Echo Six eller USS. - Normal Cop og Seer kan ikke peeke Killer roller der endnu ikke har udført et drab og disse vil derfor blive vist som respektivt ikke USS og ikke Zombie. - Peekingfund vil ikke blive offentliggjort i spiltråden.
Protecting roller: - Protections bliver ikke offentliggjort i spiltråden, medmindre de har en betydning for et kill. Det offentliggøres derved sammen med det oprindelige offer for drabet, sammen med anden relevant information. - Bodyguard kan beskytte en spiller fra et USS drab, og ofrer derved sit eget liv. - Elite Bodyguard kan beskytte en spiller fra et USS drab, og ofrer derved sit eget liv. Han dræber desuden også den USS spiller der er sendt afsted for at udføre drabet (medmindre det er Hunk). - Guardian kan beskytte en spiller fra Zombiernes Night Kill. Hvis 2 Zombier angriber, dræber Guardian den lavest nummererede (svageste) og den anden Zombie undslipper. Hvis 3+ Zombier angriber, dræber Guardian den svageste, men bliver selv dræbt af de 2 andre Zombier, hvorefter de to overlevende Zombier forlader stedet uden at dræbe det oprindelige Night Kill. - Herbalist kan hver nat sprede urter på døren til en spiller der skræmmer Zombier væk den pågældende nat (og er den eneste Protector der kan beskytte sig selv, men kun hver anden nat). - Urterne er dødbringende for den svageste Zombie (laveste nummererede) der besøger huset, men hvis 3+ Zombier angriber vil drabet stadig fuldføres. - Alle de beskyttende roller hører til Echo Six.
Killing roller: - Hunk og Mutant Zombie kan bestemme hvem fra deres fraktion der skal udføre Night Kills (flere detaljer er forklaret i afsnittet om Mechanics). - Vigilante vil gerne hjælpe med at holde byen sikker og er derfor i stand til at udføre et drab hver nat. Kan kun være Echo Six. - Hvert drab bliver offentliggjort i spiltråden på en eller anden måde, men der vil ikke nødvendigvis stå hvem drabsmanden var. - På samme måde som Role-blocks, vil drab blive udført i den rækkefølge de bliver sendt til mig i PM på, så det er muligt at dræbe en anden Killer. (indsendes PM om dagen, tæller det som at indsende sidst).
Healing roller: - Ingen healere kan redde dem selv. - Healings bliver ikke offentliggjort i spiltråden, medmindre de har indflydelse på en dræbende handling. - Doctor kan vælge en spiller hver nat, og hvis den spiller bliver dræbt af USS, overlever spilleren. - Priest kan vælge en spiller hver nat, og hvis den spiller bliver dræbt af Zombierne, overlever spilleren. - Master Healer kan vælge en spiller hver nat, og kan redde denne spiller fra både Zombie og USS drab (men kan ikke redde spilleren, hvis både USS og Zombierne angriber på samme nat). - Alle Healer roller hører til Echo Six.
Andre roller: - Mortician er en passiv rolle, der tillader at døde spilleres fraktion bliver offentliggjort når de dør (Echo Six, USS, Zombie eller uafhængig). Hvis Mortician dør, vil der ikke bliver offentliggjort hvilken fraktion døde spillere tilhører. - Psychic kan hver nat vælge om han vil fokusere på de resterende USS medlemmer eller Zombier, og bliver derefter fortalt hvor mange der er tilbage i den pågældende fraktion når dagen starter igen. Denne rolle kan kun tilhøre Echo Six. - Survivor skal overleve indtil spillet er vundet, de er uafhængige, men vinder når Echo Six vinder (hvis den sidste tilbageværende Zombie bliver Survivor, vil personen bliver erklæret vinder ved spillets slut, men spillet fortsætter da Echo Six kun kan vinde når den sidste Zombie er dræbt.) - Vanilla (ingen speciel rolle). Kan tilhøre alle fraktioner.
Rækkefølge af Night Actions Lynch Role-Blocker Tracker, minus Hunter (kan selfølgelig godt tracke en Role-blocker, hvis de ikke selv blockes) Peeker Protector Killer Healer Hunter (Hvis denne er med) Psychic (Hvis denne er med)
Deltagere (17/21): Niller_ Desler Båttibilter FNG Viggoermig andreas7074 darkthrone Francho Valeurvaleur DonLauge Doctor Manhattan TheGunShow Mharritz Canon Unibrew Toostrong DEA
Sidst rettet af Chayen 23. jun 2014, 13:57, rettet i alt 29 gange.
Næste mandag. d. 23 juni. Vi skal dog helst nå op på et vist antal deltagere for at det kan blive succesfyldt. Spillet er trods alt en kendelse komplekst
Næste mandag. d. 23 juni. Vi skal dog helst nå op på et vist antal deltagere for at det kan blive succesfyldt. Spillet er trods alt en kendelse komplekst
Så er jeg færdig med mine eksamener der. Men jeg skal røv meget den uge. Hvis der kan leves med et lidt tvivlsomt aktivitetsniveau er jeg på, hvis ikke kan jeg agere sub. Er nemlig ikke helt klar over hvor presset det bliver i næste uge Ellers spændende set-up!
Projekteksamen overstået i morgen, VillaValeur er klar.
Vil dog med det samme sige at jeg ikke fatter bjælde af halvdelen af de mechanics der er postet, men regner som altid med at vinde på talent/karisma, eller at blive carriet til et win af langt klogere mennesker end mig selv.
Chayen skrev:Bump, halvvejs i tilmeldingerne. Plads til 11 spillere mere. lokke lokke
Jeg bliver nødt til at melde afbud. Jeg bliver student tirsdag og har derfor ikke den nødvendige tid til rådighed. Godt spil til jer alle og må de bedste ulve vinde
Du har virkelig lagt noget arbejde i historier og roller mm. Det skal du have stor ros for. Jeg er sikker på, det bliver et spændende spil.
Dog er jeg så snot forvirret over alle roller. Jeg kan slet ikke læse det færdig uden at sidde blank efter.
Zombie vs USS vs Echo RoleBlockers Follower Watcger Insomniac Hunter Role Cop Normal Cop Seer Hunk Mutant Zombie Vigilante Serial Killer Docter Priest Master Healer Absorber Mortician Psychic Survivor Grudge-bearer Mayor Town Drunk Vanilla
Jeg kan ikke sætte mig ind i spillet med alle disse forskellige vinkler, roller, muligheder. 50% skal sies fra, ellers er jeg ikke med. Har glemt halvdelen af spillet, før jeg har læst introen færdig. Det er virkelig ikke for at pille dit spil ned. Det er bare fuldstændig vanvittigt.
@DonLauge, laver lige en kort oversigt over alle roller og i hvilke fraktioner de kan inkludere i. Det er jo som sagt en potentiel rolleliste, så en stor del af rollerne vil slet ikke indgå og derved undgår vi at alle villas bare kan claime Håber du stadig vil være med ;)
Role-Blocking roller: Role-blockerEcho Six - Zombier - USS
Tracking roller: FollowerEcho Six WatcherEcho Six InsomniacEcho Six HunterEcho Six
Peeking roller Role CopEcho Six - Zombier - USS Normal CopEcho Six - Zombier SeerEcho Six - USS
Protecting roller: BodyguardEcho Six Elite BodyguardEcho Six GuardianEcho Six HerbalistEcho Six
Killing roller: HunkLeder af USS Mutant ZombieLeder af Zombierne VigilanteEcho Six Serial Killer
Healing roller: DoctorEcho Six PriestEcho Six Master HealerEcho Six
Andre roller: AbsorberZombier - USS MorticianEcho Six PsychicEcho Six Survivor Grudge-Bearer MayorEcho Six - Zombier - USS Town DrunkEcho Six - Zombier - USS VanillaEcho Six - Zombier - USS
@Niller_, ja det bliver måske nødvendigt. P.t. er vi 11 spillere, hvilket jeg synes er for lidt til et spil på denne størelse Vil gerne op oå minimum 15 spillere. Hvis der altså ikke når at tilmelde sig 4 spillere mere inden mandag, bliver jeg nødt til at forlænge.