Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65720 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1368
Medlemmer: 3
Skjulte: 1
Gæster: 1364

Følg bodybuilding.dk på

Werewolf på Bodybuilding.dk

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Billede

Jeg tænker at det kunne være et forsøg værd at prøve at få gang i forumspillet 'Werewolf' (også kendt under navnet Mafia), på bb.dk.
Her i indlægget vil jeg om lidt introducerer jer til hvad det er for noget, og hvad det går ud på.

Nu har jeg været med i nogle spil på forummet Pokernet.dk, hvor der er er mange der er blevet grebet af det, og som ofte spiller/arangerer spil; og jeg kan varmt anbefale det til alle som godt kan lide spil hvor der virkeligt skal tænkes taktisk og analyserende.
Bare rolig, det er ikke et eller andet super nørdet rollespil, som navnet 'Werewolf' måske kan give indtryk af. Hele temaet omkring navnet er blot for sjov, og er ikke er centralt element i spillet.

Denne tråd har til formål at skabe lidt stemning for spillet, samt at høre om det er noget folk er friske på(meld meget gerne op i tråden her). Hvis der er nok som mener at de kunne fristes til at give det et skud, vil der blive lavet tilmeldingstråd senere, til det første 'Werewolf'-spil nogensinde på bb.dk. Det første spil vil meget sandsynligt blive for 13 spillere, men nu må vi se :)
Jeg vil i såfald påtage mig at være GM for spillet, og sørge for at det hele kommer til at køre som det skal, efter bedste evne.

Jeg vælger at låne fra brugeren Thingyman fra Pokernet, som skrev et introducerence indlæg omkring spillet i en tråd der inde:

"Spillet generelt
Alle spillets deltagere lever i en landsby, som er kommet under varulveangreb. Spillerne er delt op i to konkurrerende hold: de gode og de onde (hhv. indbyggere og varulve). Rollefordelingen afgøres 100 % tilfældigt af en lodtrækning, som bliver foretaget af spilstyreren. De gode ved ikke, hvilket tilhørsforhold de andre deltagere i spillet har (en indbygger kender altså kun sin egen identitet), men de er til gengæld i overtal. De onde er i undertal, men de kender til gengæld hinandens identitet fra start af, og disse har derfor fordel af at kunne koordinere deres handlinger og skabe splid hos de gode.

Det onde hold må til enhver tid kommunikere sammen uden for spiltråden. Indbyggere må dog udelukkende skrive i tråden. Brud på denne eller andre af spillets regler medfører advarsel eller i slemme tilfælde modkill (man bliver altså taget ud af spillet).

Vinderen af spillet er det hold, der først får udslettet det andet. Dvs. at de gode skal have dræbt alle onde, mens alle de onde reelt bare skal være ude af stand til at tabe (altså opnå lige tal med de gode). Når der er 0 varulve tilbage, så vinder indbyggerne altså, mens varulvene ville vinde ved fx 2 indbyggere og 2 varulve tilbage.

Spillets forløb
Spillet forløber i to faser hver dag – ”dag” og ”nat”.

– Dag: Om dagen stemmer folk om, hvem der skal lynches (dvs. elimineres fra spillet) ved blot at skrive navnet på sin kandidat med fed skrift i tråden. Indbyggere prøver altså hver dag på at få stemt deres varulvemistænkte ud, mens varulvene som regel prøver at dreje stemningen over mod indbyggere i stedet. Man må ændre sin stemme så meget, som man vil. Den med flest stemmer ved slutningen af dagen (standard er kl. 22:00 på PokerNet) bliver lynchet. I nogle spil er der majoritetslynch – dvs. lige så snart en spiller har opnået flertallet af mulige stemmer, så bliver han lynchet på stedet.

– Nat: Når dagen er slut, så er det nat. Ingen må skrive i tråden om natten. Om natten samler varulvene sig uden for tråden og bestemmer sig for, hvem af indbyggerne de vil dræbe. De skal sende deres valg ind til spilstyreren, som offentliggører drabet næste morgen, hvor en ny dag påbegynder. Hvis der er seers (eller andre specielle roller med i spillet), så skal de også sende deres handlinger for natten ind til GM i denne fase af spillet.

Normale roller
– Indbygger: en indbygger prøver på at få lynchet varulve. Han / hun har ingen handling om natten at skulle tage sig af.
– Seer: en seer er en indbygger med specielle evner. Om natten kan en seer sende en PM til GM med navnet på en deltager i spillet, hvorefter GM vil meddele seeren om, hvorvidt denne person er en indbygger eller ulv. Seeren vinder sammen med indbyggerne.
– Varulv: en varulv snakker og stemmer om dagen nøjagtigt ligesom indbyggere, men om natten samler han sig med sine medulve for at bestemme sig, for hvem de skal dræbe.

Regler (læs dem venligst igennem)
– Man må ikke tale om natten. Man skal altså være forsigtig med sine stemmer tæt på EOD.
- Du må gerne poste i tråden, efter at du er død og fx skrive "nå, GL landsbyen!". Dog er indlæg som ”Thingyman og CykelNille er ulve – pas på dem” under ingen omstændigheder tilladt!
– Du må aldrig citere din PM eller samtaler med GM. Disse ting er udelukkende mellem dig og GM.
– Spørgsmål skal altid henvendes privat til GM og IKKE stilles i tråden.
– Du må ikke deltage i spillet med flere brugernavne. En bruger per spiller!
– Det er ikke tilladt at vædde om spillet.
– Man må hverken redigere i eller slette sine indlæg.

Med alt dette sagt så er det ikke kun tilladt at lyve og bedrage, det er også forventet!"
Sidst rettet af Båttibilter 3. mar 2014, 12:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Spillet findes også som kortspil kan jeg afsløre.

Men jeg er in, det er alle tiders spil.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar
 
Reputation point: 192
 
Indlæg: 3164
Tilmeldt: 15. aug 2013, 22:58
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Interessant. Jeg er på :)
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 222
 
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 22. dec 2011, 15:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er frisk.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 682
Tilmeldt: 28. nov 2012, 13:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt :D

Hvis folk har svært ved at se for sig hvordan sådan et spil spilles så kan i tage et kig på det seneste nybegynderspil som kørte på Pokernet http://www.pokernet.dk/forum/baywatch-n ... dag-5.html . Link er til dag 5(D5) og i første post er der links til de tidligere dage. Det ser måske ret forvirrende ud det hele, men det giver fint mening når man selv er med i et spil, og man bliver nemt grebet af det!

Det første spil her inde, vil blive kørt i samme setup som ovenstående spil, altså vanilla werewolf med 13 spillere. Alle kan være med. Men jeg ser selvfølgeligt gerne at man sørger for at få deltaget i spillet hver dag(afsæt nok en times tid hen over hele dagen til spillet, men der kan også sagtens bruges mere tid end det, hvis man selv har lyst). Hvis der bliver mere end 13 timeldte, vil dem der kom sidst få mulighed for at blive subbet ind senere i spillet, hvis der er folk som pludseligt ikke deltager mere af den ene eller anden grund.(Så bliver man sat ind i spillet, og overtager denne spillers rolle).

Spillet er i øvrigt ret balanceret, ved at både ulve og indbyggere hver i sær vinder meget tæt på 50% af tiden(der er samlet data på dette, af andre).
Når et spil slutter, kommer der evalueringstråd, hvor alle spillere/spectators har lov til at kommentere på spillet og diskutere hinandens spil.

Jeg er overbevist om at der må være mange her inde som kunne være underholdt af at deltage i sådan et spil her, nu der er så mange lange diskussionstråde. Spillet handler i høj grad om at kunne komme med gennemslagskraftige argumenter og at kunne gennemskue de andres spil.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lyder faktisk meget sjovt. Tror dog bare jeg vil følge med fra sidelinjen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er frisk!

Du skriver dog, at man godt må ændre mening i løbet af dagen, om hvem man vil stemme ud af spillet, men skriver i reglerne, at man ikke må redigerer sit indlæg, er det så bare det nyeste indlæg der er gældende for hvem ens stemme falder på?
Brugeravatar
 
Reputation point: 152
 
Indlæg: 2357
Tilmeldt: 4. mar 2011, 21:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er frisk :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DonKahle skrev:Jeg er frisk!

Du skriver dog, at man godt må ændre mening i løbet af dagen, om hvem man vil stemme ud af spillet, men skriver i reglerne, at man ikke må redigerer sit indlæg, er det så bare det nyeste indlæg der er gældende for hvem ens stemme falder på?

Ja :) Det bliver så mit job at holde styr på folks seneste stemme, som GM. Alle stemmer bliver skrevet med fed. Man kan også skrive unvote, hvis man trækker sin stemme tilbage.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bump
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er på!
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 26. nov 2013, 14:02
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



In
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I'm in
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 27. jan 2013, 23:02
Geografisk sted: Svendborg, Fyn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



In
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar
 
Reputation point: 68
 
Indlæg: 1912
Tilmeldt: 14. jun 2011, 20:22
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lækkert at se flere interesserede! :D

Jeg laver snarest en tilmeldingstråd til det første WW spil, hvor det bliver først til mølle princip om de 13 pladser.
Der vil selvfølgeligt også fremgå information om selve spillet, dato, mm.

Når spillet kommer til at køre vil det blive med en tråd om spillet her i off-topic, som indeholder links til alle dagene(som får hver deres tråd). Selve trådene til dagene vælger jeg at lægge i kategorien 'Skraldespanden'. Ikke at de hører til der, men fordi vi så undgår indlæg i trådene fra folk som ikke deltager i spillet.
Så folk der ikke er med, vil altså stadig have mulighed for at følge med i spillet; men vil blive informeret omkring at det ikke er tilladt at skrive i trådene inden de finder trådene. Jeg håber at tilskuere kan respektere at der ikke må kommenteres på spillet når det er i gang, men også husker at de og de døde spillere er velkomne i evalueringstråden som den sidste dag i spillet bliver lavet om til, når spillet er vundet af det ene hold.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



In
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar
 
Reputation point: 47
 
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 22. jul 2013, 00:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Why not, I am in :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 979
Tilmeldt: 11. apr 2012, 11:47
 
Træner her: Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg hopper også med, lyder sjovt nok :)
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 16. feb 2009, 18:13
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Båttibilter skrev:Lækkert at se flere interesserede! :D

Jeg laver snarest en tilmeldingstråd til det første WW spil, hvor det bliver først til mølle princip om de 13 pladser.
Der vil selvfølgeligt også fremgå information om selve spillet, dato, mm.

Når spillet kommer til at køre vil det blive med en tråd om spillet her i off-topic, som indeholder links til alle dagene(som får hver deres tråd). Selve trådene til dagene vælger jeg at lægge i kategorien 'Skraldespanden'. Ikke at de hører til der, men fordi vi så undgår indlæg i trådene fra folk som ikke deltager i spillet.
Så folk der ikke er med, vil altså stadig have mulighed for at følge med i spillet; men vil blive informeret omkring at det ikke er tilladt at skrive i trådene inden de finder trådene. Jeg håber at tilskuere kan respektere at der ikke må kommenteres på spillet når det er i gang, men også husker at de og de døde spillere er velkomne i evalueringstråden som den sidste dag i spillet bliver lavet om til, når spillet er vundet af det ene hold.


Det lader ikke til at der er den store tilslutning, set i forhold til hvor mange der er herinde. Dem som har skrevet herinde, burde da være dem som får en plads først.
Brugeravatar
 
Reputation point: 152
 
Indlæg: 2357
Tilmeldt: 4. mar 2011, 21:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



In!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 17. aug 2013, 16:10
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



DonKahle skrev:
Båttibilter skrev:Lækkert at se flere interesserede! :D

Jeg laver snarest en tilmeldingstråd til det første WW spil, hvor det bliver først til mølle princip om de 13 pladser.
Der vil selvfølgeligt også fremgå information om selve spillet, dato, mm.

Når spillet kommer til at køre vil det blive med en tråd om spillet her i off-topic, som indeholder links til alle dagene(som får hver deres tråd). Selve trådene til dagene vælger jeg at lægge i kategorien 'Skraldespanden'. Ikke at de hører til der, men fordi vi så undgår indlæg i trådene fra folk som ikke deltager i spillet.
Så folk der ikke er med, vil altså stadig have mulighed for at følge med i spillet; men vil blive informeret omkring at det ikke er tilladt at skrive i trådene inden de finder trådene. Jeg håber at tilskuere kan respektere at der ikke må kommenteres på spillet når det er i gang, men også husker at de og de døde spillere er velkomne i evalueringstråden som den sidste dag i spillet bliver lavet om til, når spillet er vundet af det ene hold.


Det lader ikke til at der er den store tilslutning, set i forhold til hvor mange der er herinde. Dem som har skrevet herinde, burde da være dem som får en plads først.


Der er nu tråd til tilmelding tilmeldingstrad-til-bb-dk-s-forste-werewolf-spil-t76928.html . Jeg tager dit svar som et 'in' :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 25. maj 2013, 21:47
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 264 gæster