Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1332
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Tilmeldingstråd til BB.dk's første Werewolf spil

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Det er mig en glæde at præsenterer jer for det første Werewolf spil på BB.dk!
Billede

Hvis du ikke ved hvad Werewolf er for noget, så vil jeg henvise dig til følgende tråd werewolf-pa-bodybuilding-dk-t76864.html . I øvrigt en vigtig tråd for alle der spiller med at have læst, da reglerne er beskrevet der!

I denne tråd kan du tilmelde dig til spillet, dette gøres ved blot at skrive 'in' her i tråden.

Spillet starter d.27 Januar :)
Dvs. at rolle-pm's sendes søndag aften, og tråden til D1(dag 1) vil blive oprettet. Det vil dog være nat i tråden, til kl 08:00 d.27 Januar. Men så kender alle deres rolle, og ulvene har en chance for at nå at få noget kommunikation op at køre med hinanden.
Selve dagene i spillet varer fra kl 08:00 til kl 22:00. Resten af tiden kaldes nat, og i den tid må der ikke skrives i trådene. Der vil være ny tråd til når hver dag starter. Alt dette sørger jeg for, hvis blot i overholder at skrive inden for reglernes rammer.
Er man med i spillet, er det ikke tilladt at snakke om spillet andre steder(altså primært her på bodybuilding.dk).

Der vil være 13 pladser i alt, og de vil blive udfyldt efter først til mølle princippet. Hvis der er mere end 13 tilmeldte, vil de øvrige blive husket som mulige subs. En sub kan komme i spil, hvis en af de 13 spillere går hen og bliver inaktiv(typisk man er fraværende en hel dag i spillet). Så vil subben overtage dennes role, og spillet vil fortsætte som intet var hændt. Jeg vil dog informere i spiltråden om hvem der bliver subbet ud og ind, når/hvis det bliver aktuelt.

Ulveholdet vil som beskrevet i reglerne have lov til at kommunikere med hinanden uden for trådene også. Dette foregår typisk over pm, eller sådan at jeg laver en gruppechat på Skype til ulvene. Som de så kan benytte igennem spillet. Bliver man dræbt som ulv, er det ikke fortsat tilladt at skrive noget i denne chat, men man må gerne fortsat være i den, og følge de andre ulves skriverier.

Setup er 9 normale indbyggere og en seer, imod 3 ulve.

For at alle lige forstår hvad pointen er, når nu sådan et spil går igang, så er her det mest væsengtlige for hver rolle:

Indbyggerne ved ikke hvem hinanden er. Deres chance for at vinde ligger i at få lynched dem som er ulve. Man har en stemme hver dag, og denne kan ændres i løbet af dagen(husk en stemme foregår ved at man skriver en spillers navn med fed skrift i tråden). Det er den sidste stemme man har afgivet som er gældende når det bliver nat og stemmerne tælles sammen.
Den person med flest stemmer på sig, bliver lynched(dræbt), og er dermed ude af spillet. Denne spillers rolle vil jeg afsløre i tråden samme aften.
Det er altså en god idé som indbygger at lægge arbejde i at få opklaret hvem ulvene er, ved at stille spørgsmål til de andre spillere, så ens stemme bliver så præcis som mulig.

Seer ved heller ikke hvem de andre er, men denne spiller har specialevnen at få peeks hver nat. Hver dag kan seeren altså sende mig en pm med navnet på den person der skal peekes. Jeg vil så returnere en pm til seer om hvor vidt denne person er indbygger eller ulv. Så seeren har altså en MEGET stor værdi for indbyggernes vinderchance, da han kan fastlåse folks roller for alle. MEN ulvene vil selvfølgeligt gerne have dræbt den der er seer. Så hvis man bare skriver fra første dag i tråden, at man er seer, vil ulvene dræbe en som den første om natten, og indbyggerne når således ikke at få gavn af rollen.
Så det er meget vigtigt at man undgår at blive dræbt, så man kan få flest mulige peeks inden at man afsløre dem i tråden.
Alle har selvfølgeligt lov til at skrive at de er seer, og angive såkaldte fake peeks(altså peeks de selv har fundet på). Dette kan der være idé i for både indbyggere og ulve at gøre.

Ulvenes opgave er så egentligt bare at gøre som indbyggerne gør, så de ikke afslører deres egen rolle. Ind til at seer er død, vil det væres i ulvenes interesse at komme af med denne hurtigst muligt. Så når de bruger deres night kill, handler det om at regne sig frem til hvem der mest sandsynligt er seer. Når seer er død, bruges night kills typisk ud fra taktiske begrundelser. F.eks. er det en god idé at dræbe indbyggere som evt. er peeked og afsløret af en død seer, da disse selvfølgeligt aldrig bliver stemt på af de andre indbyggere. Ulvene vil selvfølgeligt gerne have at indbyggerne stemmer på andre end ulvene, så de kan miss-lynche en anden indbygger.

Tilmeldte spillere (13/13):
DonKahle
Benjamin Reilly
Niller_
andreas7074
SortGuld
Overload
Francho
hjælpervenner
SxQxUxAxT
Bone-14
Valeurvaleur
CaliWali
Chayen

Subs:
FNG
DHP
Sidst rettet af Båttibilter 21. jan 2014, 16:14, rettet i alt 10 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

In
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

in :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 155.00

In. lol

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Brugeravatar

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

In
Brugeravatar

Reputation point: 405

Træner her: SPH GYM

Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

In
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

In! :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 110.00

Logbog: Ingen logbog

Det lyder mega sjovt :D Men arbejder pt for meget til at kunne deltage! Jeg holder med Werewolfs! Måske jeg er med næste gang! GLHF!
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Frisk.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

in
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

In
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

In
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Too late, damn :/

Edit: Vil gerne melde mig som sub!
Sidst rettet af FNG 21. jan 2014, 13:37, rettet i alt 1 gang.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Det er super fedt at vi nu er nået de 13 spillere! :D
Man kan stadig tilmelde sig. Så vil det blive som sub, som jeg har beskrevet i OP. Det er meget almindeligt at få brug for 2-3 subs igennem et spil, men jeg håber selvfølgeligt at dem som har tilmeldt sig vil huske at deltage :)

Jeg sætter første tråd op på søndag, som vil være D1, samt sender rolle-pm's ud(så bemærk gerne denne). D1 starter dog først fra kl 08:00 mandag.
Hvis i har spørgsmål omkring spillet, så sørg helst for at stille dem til mig inden vi går igang. Når spillet er igang, skal alle spørgsmål til mig være på pm. Jeg vil beskrive spørgsmålet som anonymt og besvare det i selve spil tråden, så alle kan se svaret(fordi det er almindeligt at flere vil sidde med samme spørgsmål, hvis der skulle opstå tvivl om noget).

Når en dag starter og slutter foregår det ved at GM(mig, i dette tilfælde) skriver dag eller nat i tråden. Det burde være muligt for mig at kunne sørge for at skrive det hver aften kl 22:00, også kaldet EOD(end of the day). Men jeg er ikke sikker på at jeg er oppe kl 08:00 hver morgen, så derfor tillader jeg at en spillet der evt. måtte være oppe på dette tidspunkt kan skrive dag i den nye tråd(altså er vi nået til D2, er det selvfølgeligt tråden til D2 som det skal skrives i).
Det vigtigste er dog bare at i husker ikke at skrive i tråden efter kl 22:00, til kl 08:00 om morgenen, så går det nok, hvis der ikke er blevet skrevet dag endnu f.eks. Særligt EOD tidspunktet, 22:00, er vigtigt at overholde. Stemmer der bliver skrevet 22:01 eller der efter, bliver ikke talt med, og i nogle tilfælde kan selv kommentarer i tråden efter den tid være årsag til et mod-kill(altså at jeg bliver nødt til at dræbe en spiller).
Brugeravatar

FNG skrev:Too late, damn :/

Sætter dig på som 1. sub :)
Brugeravatar

ser frem til at følge med fra sidelinjen! :-)
lyder umildbart som om det kan blive meget sjovt!

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Lyder sjovt. Jeg kender spillet som IRL spil men har aldrig set det som forumspil.
I nogle versioner er der også en sygerplejerske som hver nat kan vælge en som er fredet. Hvis ulvene vælger den person bliver ingen dræbt.

Jeg kan se jeg er too late men vil også gerne på som sub.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

DHP skrev:Lyder sjovt. Jeg kender spillet som IRL spil men har aldrig set det som forumspil.
I nogle versioner er der også en sygerplejerske som hver nat kan vælge en som er fredet. Hvis ulvene vælger den person bliver ingen dræbt.

Har også hørt at live versionen skulle være utrolig sjov, dog ikke prøvet det.
Det med sygeplejerske og andre 'powerroles' ud over seer, er en tilføjelse som kaldes Werewolf+, altså + fordi der er ekstra roller med.
Der findes også det som kaldes Mishmash, hvor ingen ved hvilke ekstraroller som er med, ej heller hvor mange ulve der er. Det er super forvirrende, men også underholdende. De første par games her inde, vil dog nok bare blive helt standard werewolf :) Vurderet ud fra interessen, ser det dog ud til at vi sagtens kan gå efter et spil med flere spillere næste gang.

Har tilfjøjet dig som sub.
Brugeravatar

Båttibilter skrev:
DHP skrev:Lyder sjovt. Jeg kender spillet som IRL spil men har aldrig set det som forumspil.

Har også hørt at live versionen skulle være utrolig sjov, dog ikke prøvet det.
Det med sygeplejerske og andre 'powerroles' ud over seer, er en tilføjelse som kaldes Werewolf+, altså + fordi der er ekstra roller med.
Der findes også det som kaldes Mishmash, hvor ingen ved hvilke ekstraroller som er med, ej heller hvor mange ulve der er. Det er super forvirrende, men også underholdende. De første par games her inde, vil dog nok bare blive helt standard werewolf :) Vurderet ud fra interessen, ser det dog ud til at vi sagtens kan gå efter et spil med flere spillere næste gang.

Har tilfjøjet dig som sub.

Det er alle tiders live, men jeg forestiller mig, at det ændre spillestilen ret voldsomt.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Spørgsmål: Hvad er en/et "peek" kan nogen definere begrebet?
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Spørgsmål: Hvad er en/et "peek" kan nogen definere begrebet?

Det er en evne personen der får rollen som Seer får.
Hver nat får Seer'en et peek, dvs. han får lov at se om en anden spiller er ulv eller indbygger.
Den første nat(også kaldet 'N0', som er før spillet går igang) vil det peek Seer får være tilfældigt givet af mig(og ja jeg sørger for at det er helt tilfældigt, ligesom når jeg skal finde ud af hvem der skal være ulve). De efterfølgende nætter, vil personen som er Seer selv få lov at vælge hvem der skal peekes. Dette gør personen ved at skrive en pm til mig, enten i løbet af dagen i spillet, eller før kl 24:00 om aftenen. Så det er altså tilladt for Seer at sende mig ønsket peek efter at dagens lynch(person med flest stemmer) er ude og afsløret. Afsløringen sker hurtigst muligt efter der er kaldet nat kl 22:00. Så det er små 2 timer seer har til at bestemme sig i, hvis ikke denne allerede har sendt sit peek ind i løbet af dagen.
Jeg sender så svar på peek til Seer inden næste spildag starter.
Brugeravatar

Hallo, hvor silvan er indbygger tråden man skal skrive i om dagen?
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Hallo, hvor silvan er indbygger tråden man skal skrive i om dagen?

werewolf-dag-1-roidrage-epidemien-t77065.html
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00

Tilbage til Off topic

Brugere online