Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Rasmus Thorup skrev:Undersøgelser viser at indtagelse kreatin forstærker tilvæksten af muskelmasse i forbindelse med vægttræning med 30-40 %.
Den køber jeg ikke! - Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.

Apollo skrev:Rasmus Thorup skrev:Undersøgelser viser at indtagelse kreatin forstærker tilvæksten af muskelmasse i forbindelse med vægttræning med 30-40 %.
Så skal man jo være en tosse for ikke at æde kreatin?
Jeg spiser ikke kreatin og i min omgangskreds er det ikke udbredt. 30-40% er en OVERDREVET stor forbedring. Jeg betragter 5-10% som en kæmpe forbedring men hele 40%?!!Den køber jeg ikke! - Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.
Og i så fald skal jeg da have noget kreatin.
EDIT: Det påvirker også artiklens troværdighed i og med den er skrevet af en fyr hvis levebrød bla. består i at sælge kreatin. Man kan faktisk købe lortet nederst på siden..

Apollo skrev: Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.
Og i så fald skal jeg da have noget kreatin.

Apollo skrev:
EDIT: Det påvirker også artiklens troværdighed i og med den er skrevet af en fyr hvis levebrød bla. består i at sælge kreatin. Man kan faktisk købe lortet nederst på siden..

Pede321 skrev:Har overvejet at købe kreatin(også før jeg læste denne artikel ;))
Så jeg har selvfølgelig været inde og løse noget om det, og så bliver jeg itvilv om noget, for nogle steder står man skal tage det FØR træning og andre steder står der at man skal tage det EFTER træning. Så ville hører hvad der er rigtigt? Før eller Efter træning?
Tak

Apollo skrev:Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.
Når nye medlemmer og andet godtfolk vil vide hvad de som hovedregel skal lægge vægt på i deres træning så giver folk her på forummerne altid udtryk for at det vigtigste i ens træning er kosten og at man bare går 100% til den i centeret - noget jeg bestemt kan se fornuften i. Men det er jo ikke sandt hvis kreatin øger muskelmassen med 30-40%.
Så skal det hedde sig: - Kost, træningspas og husk at din spise kreatin lille Alfred. <-- Og den hører man aldrig på forummet!
Det som nybegyndere som oftest begår af rookie mistakes er at de ikke indtager nok kalorier (gjorde jeg selv) men en ligeså stor fejl må vel være at man ikke indtager sit kreatin for da misser man ud på en 30-40% forøgelse af muskelmassen - noget som jeg finder overvejende reelt for ens træning.
Så hvis udsagnet er sandt så har jeg tabt utroligt meget på gulvet i de 2 år jeg har trænet uden kreatin.

Hoosier skrev:Apollo skrev:Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.
Når nye medlemmer og andet godtfolk vil vide hvad de som hovedregel skal lægge vægt på i deres træning så giver folk her på forummerne altid udtryk for at det vigtigste i ens træning er kosten og at man bare går 100% til den i centeret - noget jeg bestemt kan se fornuften i. Men det er jo ikke sandt hvis kreatin øger muskelmassen med 30-40%.
Så skal det hedde sig: - Kost, træningspas og husk at din spise kreatin lille Alfred. <-- Og den hører man aldrig på forummet!
Det som nybegyndere som oftest begår af rookie mistakes er at de ikke indtager nok kalorier (gjorde jeg selv) men en ligeså stor fejl må vel være at man ikke indtager sit kreatin for da misser man ud på en 30-40% forøgelse af muskelmassen - noget som jeg finder overvejende reelt for ens træning.
Så hvis udsagnet er sandt så har jeg tabt utroligt meget på gulvet i de 2 år jeg har trænet uden kreatin.
Der står ikke i artiklen, at kreatin øger muskelmassen med 30-40%. Der står derimod, som du også selv har citeret i et tidligere indlæg, at kreatin øger tilvæksten af muskelmasse med 30-40%. Dvs. hvis du i et tænkt eksempel ville have taget 100 g muskelmasse på ved træning uden kreatin, ville den samme træning med kreatin have givet 130-140 g muskelmasse. Men det er selvfølgelig også en sjat ekstra.Og jeg tager da også selv kreatin i perioder af samme årsag.

Apollo skrev:Hoosier skrev:Apollo skrev:Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.
Der står ikke i artiklen, at kreatin øger muskelmassen med 30-40%. Der står derimod, som du også selv har citeret i et tidligere indlæg, at kreatin øger tilvæksten af muskelmasse med 30-40%. Dvs. hvis du i et tænkt eksempel ville have taget 100 g muskelmasse på ved træning uden kreatin, ville den samme træning med kreatin have givet 130-140 g muskelmasse. Men det er selvfølgelig også en sjat ekstra.Og jeg tager da også selv kreatin i perioder af samme årsag.
Det er da det samme. Hvis du går fra at have 100g muskelmasse til 140g muskelmasse så er din muskelmasse forøget. Processen er en tilvækst. Resultatet er en forøgning.
Det er for mig også irrelevant. Mit spørgsmål er nu stadigvæk ikke besvaret..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster