Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

10 myter kreatin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Kreatin er et af de mest anvendte kosttilskud indenfor styrketræning og sport generelt. Og det er ikke uden grund. Det er et af de få kosttilskud, som beviseligt har en præstationsfremmende effekt. Undersøgelser viser at indtagelse kreatin forstærker tilvæksten af muskelmasse i forbindelse med vægttræning med 30-40 %. Men der er mange myter og misforståelser omkring kreatin. Så vi vil derfor se nærmere på 10 af de myter og misforståelser man ofte støder på, omkring kreatin. Læs artiklen her.

http://www.news.bodylab.dk/artikler/128 ... ng-kreatin
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fedt artikel, virkelig værd at læse :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Så har vi endelig en artikel der er værd at linke til når folk spørger ind til kreatin.. Tak for det. God artikel.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Ja, god artikel. Jeg trode også, at kreatin virkede til alle sportsgrene :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Super fint lille artikel om kreatin.
Jeg mangler dog en smule om forskellige kreatin typer.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

God artikel

blev lige lidt klogere på vise af tingne :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Store Heddinge

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (3)

Rasmus Thorup skrev:Undersøgelser viser at indtagelse kreatin forstærker tilvæksten af muskelmasse i forbindelse med vægttræning med 30-40 %.

Så skal man jo være en tosse for ikke at æde kreatin?
Jeg spiser ikke kreatin og i min omgangskreds er det ikke udbredt. 30-40% er en OVERDREVET stor forbedring. Jeg betragter 5-10% som en kæmpe forbedring men hele 40%?!! =; Den køber jeg ikke! - Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.

Og i så fald skal jeg da have noget kreatin. :-k

EDIT: Det påvirker også artiklens troværdighed i og med den er skrevet af en fyr hvis levebrød bla. består i at sælge kreatin. Man kan faktisk købe lortet nederst på siden..

Apollo skrev:
Rasmus Thorup skrev:Undersøgelser viser at indtagelse kreatin forstærker tilvæksten af muskelmasse i forbindelse med vægttræning med 30-40 %.

Så skal man jo være en tosse for ikke at æde kreatin?
Jeg spiser ikke kreatin og i min omgangskreds er det ikke udbredt. 30-40% er en OVERDREVET stor forbedring. Jeg betragter 5-10% som en kæmpe forbedring men hele 40%?!! =; Den køber jeg ikke! - Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.

EDIT: Det påvirker også artiklens troværdighed i og med den er skrevet af en fyr hvis levebrød bla. består i at sælge kreatin. Man kan faktisk købe lortet nederst på siden..

nederst? prøv med hele siden :wink: Men nu er det jo også en artikel fra bodylab, som ligger på deres side, så selvfølgelig er den fyldt med links og reklamer for dem :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Apollo skrev: Jeg ved jeg bliver flamet men så lad mig se nogle kilder.

Hvorfor skulle nogle 'flame' dig for at spørge om kilder? Det har jeg da aldrig oplevet nogen gøre. Det er da en helt legitimt spørgsmål.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.

Når nye medlemmer og andet godtfolk vil vide hvad de som hovedregel skal lægge vægt på i deres træning så giver folk her på forummerne altid udtryk for at det vigtigste i ens træning er kosten og at man bare går 100% til den i centeret - noget jeg bestemt kan se fornuften i. Men det er jo ikke sandt hvis kreatin øger muskelmassen med 30-40%.
Så skal det hedde sig: - Kost, træningspas og husk at din spise kreatin lille Alfred. <-- Og den hører man aldrig på forummet!
Det som nybegyndere som oftest begår af rookie mistakes er at de ikke indtager nok kalorier (gjorde jeg selv) men en ligeså stor fejl må vel være at man ikke indtager sit kreatin for da misser man ud på en 30-40% forøgelse af muskelmassen - noget som jeg finder overvejende reelt for ens træning.

Så hvis udsagnet er sandt så har jeg tabt utroligt meget på gulvet i de 2 år jeg har trænet uden kreatin.

Tror han mener 3-4 %

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Apollo skrev:

Det kommer jo an på hvordan den er skrevet.
Der er vist ingen der tvivler på kreatins mulige effekt. At en forhandler så ønsker at oplyse kunderne om fordelene ved et produkt de sælger, det er der intet galt i.
Det utroværdige opstår hvis en forhandler får det til at lyde som om det kun lige præcis er deres udgave af produktet der er noget værd, f.eks. mange t-nation artikler eller Alun . Og det hævder artiklen ikke.
Bodylab har skrevet en artikel om kreatin og slutter af med at sige "Du kan købe kreatin hos os" og er det ikke meget bekvemt for en kunde?
men jo, man skal være påpasselig med artikler skrevet af folk med økonomiske interesser, men bare man bruger lidt sund fornuft så går det nok.

Jeg så en artikel for ik så længe siden, i et magasin, som havde overskriften "Din kost er ikke nok!". Artiklen forherligede kosttilskud i alle afskygninger som jeg aldrig har set det før. Og til slut med småt kunne man læse at forfatteren var indehaver af somewhat kosttilskudsbutik. Hmmm...
Bodylab gør sig i det mindste ikke til magikere men skriver endda blandt andet i deres flyers der følger med når man bestiller, at kosttilskud alene ikke giver dig resultater, men at en god træning og en god varieret kost først og fremmest skal være på plads.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

"Jeg tror folk har fået denne opfattelse, fordi man, når man er på kreatin, har en tendens til at ophobe en vis væskemængde i kroppen. Det kan give et mere "smooth" look, og skaber en illusion af, at man er blevet federe. "

"omkring 30 % af dem som indtager kreatin, har nedsat eller slet ingen effekt af kreatin. De er de såkaldte "non-responders". Man mener det skyldes, at de fra naturens side har mere kreatin i kroppen end andre mennesker."

Vil denne smooth effekt så findes hos folk med naturligt højt kreatin-niveau?
Synes nemlig jeg har et meget smooth look i forhold til masse og fedtmængde når jeg ikke spænder (i forhold til andre omkring mig)

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Har overvejet at købe kreatin(også før jeg læste denne artikel ;))

Så jeg har selvfølgelig været inde og løse noget om det, og så bliver jeg itvilv om noget, for nogle steder står man skal tage det FØR træning og andre steder står der at man skal tage det EFTER træning. Så ville hører hvad der er rigtigt? Før eller Efter træning?

Tak
WOOAP! WOOAP!

M0TH 4FUKH4!

Pede321 skrev:Har overvejet at købe kreatin(også før jeg læste denne artikel ;))

Så jeg har selvfølgelig været inde og løse noget om det, og så bliver jeg itvilv om noget, for nogle steder står man skal tage det FØR træning og andre steder står der at man skal tage det EFTER træning. Så ville hører hvad der er rigtigt? Før eller Efter træning?

Tak

Tak det efter træning sammen med din protein/carbs shake

http://www.bodylab.dk/hvornaar-indtage-kreatin.asp
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Apollo skrev:Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.

Når nye medlemmer og andet godtfolk vil vide hvad de som hovedregel skal lægge vægt på i deres træning så giver folk her på forummerne altid udtryk for at det vigtigste i ens træning er kosten og at man bare går 100% til den i centeret - noget jeg bestemt kan se fornuften i. Men det er jo ikke sandt hvis kreatin øger muskelmassen med 30-40%.
Så skal det hedde sig: - Kost, træningspas og husk at din spise kreatin lille Alfred. <-- Og den hører man aldrig på forummet!
Det som nybegyndere som oftest begår af rookie mistakes er at de ikke indtager nok kalorier (gjorde jeg selv) men en ligeså stor fejl må vel være at man ikke indtager sit kreatin for da misser man ud på en 30-40% forøgelse af muskelmassen - noget som jeg finder overvejende reelt for ens træning.

Så hvis udsagnet er sandt så har jeg tabt utroligt meget på gulvet i de 2 år jeg har trænet uden kreatin.

Der står ikke i artiklen, at kreatin øger muskelmassen med 30-40%. Der står derimod, som du også selv har citeret i et tidligere indlæg, at kreatin øger tilvæksten af muskelmasse med 30-40%. Dvs. hvis du i et tænkt eksempel ville have taget 100 g muskelmasse på ved træning uden kreatin, ville den samme træning med kreatin have givet 130-140 g muskelmasse. Men det er selvfølgelig også en sjat ekstra. :) Og jeg tager da også selv kreatin i perioder af samme årsag.
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Hoosier skrev:
Apollo skrev:Har tænkt lidt over det og det forekommer mig meget underligt hvis den påstand (om de 30-40%) er rigtig.

Der står ikke i artiklen, at kreatin øger muskelmassen med 30-40%. Der står derimod, som du også selv har citeret i et tidligere indlæg, at kreatin øger tilvæksten af muskelmasse med 30-40%. Dvs. hvis du i et tænkt eksempel ville have taget 100 g muskelmasse på ved træning uden kreatin, ville den samme træning med kreatin have givet 130-140 g muskelmasse. Men det er selvfølgelig også en sjat ekstra. :) Og jeg tager da også selv kreatin i perioder af samme årsag.

Det er da det samme. Hvis du går fra at have 100g muskelmasse til 140g muskelmasse så er din muskelmasse forøget. Processen er en tilvækst. Resultatet er en forøgning.
Det er for mig også irrelevant. Mit spørgsmål er nu stadigvæk ikke besvaret..

Apollo skrev:
Hoosier skrev:

Det er da det samme. Hvis du går fra at have 100g muskelmasse til 140g muskelmasse så er din muskelmasse forøget. Processen er en tilvækst. Resultatet er en forøgning.
Det er for mig også irrelevant. Mit spørgsmål er nu stadigvæk ikke besvaret..

Nej, det er ikke det samme. 30-40% øgning af muskelmassen betyder, at du forsøger din startmuskelmasse med 30-40%. 30-40% øgning i tilvæksten af muskelmasse betyder, at dine muskler vokser 30-40% mere/hurtigere, end de ellers ville have gjort.
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50