Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

17 årig dreng - Vægt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB :)
Er relativ ny angående vægte og det hele men ville høre om i kunne hjælpe mig.

Er 17 år gammel
Vejer 74 kg
Er 188 cm høj
Spiser 3kg mad om dagen

Det skal siges det er sundt mad. Mit mål er tage både muskel og fedt på for så senere at cutte.
Problemet er at jeg som sagt kan spise 3kg mad om dagen uden at tage på. :x
Skal jeg bare bytte maden ud med usundt fedtholdigt mad eller skal jeg spise 3.5-4kg mad? :-k

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad mener du med 3 kg mad ?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke hvor meget du spiser, men hvad du spiser. Hvis du spiste 3 liter ren oliven olie om dagen, jo så skulle du nok tage på.

Reputation point: 5

Det er som sagt ikke mængden af mad du spiser der tæller.

Tæl dine kcal. Det lyder til du har god appetit, hvor meget træner du? Hvor meget fysisk aktivitet har du?

Prøv først med 4000 kcal i en uge, tager du ikke på, tager du 4500 kcal næste uge ;)
Alle kan tage på, også dig. Har selv store problemer med at tage på, men med det rette antal kcal tager jeg på :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Hvis det er 3kg kogte grøntsager du spiser, kan jeg godt forstå du ikke tager på.
Brugeravatar

TankeN skrev:Hvis det er 3kg kogte grøntsager du spiser, kan jeg godt forstå du ikke tager på.

3 kg agurk :P
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:Det er som sagt ikke mængden af mad du spiser der tæller.

Tæl dine kcal. Det lyder til du har god appetit, hvor meget træner du? Hvor meget fysisk aktivitet har du?

Prøv først med 4000 kcal i en uge, tager du ikke på, tager du 4500 kcal næste uge ;)
Alle kan tage på, også dig. Har selv store problemer med at tage på, men med det rette antal kcal tager jeg på :)

Har før i tiden konkurreret i lang distance løb hvor det var normalt jeg løb 22 km om ugen.
Jeg er helt stoppet med at løbe og i stedet træner jeg hele kroppen fordelt over 4 dage (ABxCDxx)
Men spiser ca. 5 æg om dagen + havre gryn, meget rugbrød, frugt og så meget kød som muligt. :-k
Rammer mine macros (?) men tror ikke jeg får nok fedt. Men nogen ide til hvad jeg kan spise? MacD f. eks?

Tak for hjælpen forresten! :D

mrbjerre skrev:
toto_G4M3R skrev:Det er som sagt ikke mængden af mad du spiser der tæller.

Har før i tiden konkurreret i lang distance løb hvor det var normalt jeg løb 22 km om ugen.
Jeg er helt stoppet med at løbe og i stedet træner jeg hele kroppen fordelt over 4 dage (ABxCDxx)
Men spiser ca. 5 æg om dagen + havre gryn, meget rugbrød, frugt og så meget kød som muligt. :-k
Rammer mine macros (?) men tror ikke jeg får nok fedt. Men nogen ide til hvad jeg kan spise? MacD f. eks?

Tak for hjælpen forresten! :D

Peanutbutter, nødder, olie...

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Squat: 75.00

22 km om ugen er da stort set ingenting?

Køb noget proteinpulver og lav en shake hvor du fylder godt med sukker og olie i. Det er altid nemmere at få kalorier ned når det er i flydende form.

Sødmælk er en nem måde at få fedt, protein, carbs på. Masser kcal
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Jeg gør det, at jeg har en 'baseline' som jeg Skal nå at spise hver dag! Du kan sammenligne det med de store basisøvelser i et træningsprogram.. det er 'basen' som sikrer fremgang, det supplerende er for at stramme op hist og her:) Håber du forstår mig. Jeg skal f.eks. nå at spise 1kg kød og 850g kartofler og 1L mælk, BUM! Så der nogle dage hver jeg skipper min shake og banan, og andre hvor jeg skipper min peanutbuttersandwish osv.. (selvom det er sjældent) Men det er stadig min 'baseline' kost som henter den hjem for mig, og jeg sørger for at få lortet ned Hver dag! Fordi jeg vil det her.. og denne ekstremnisme har da også ført mig op på 45+ arme og 150 bænk clean:)

Mit råd til dig.. sørg for at få 500g kød, 1L mælk, +200g kulhydrater (f.eks. kartofler) Hver dag.. Og nej det er ikke usundt osv. Det handler kun om man har viljen til at gøre noget ud af kosten.. Ellers skal man indse det ikke er noget for en, så kan du nøjes med rugbrød og pålæg og begynde til crossfit, det der også nogle der kan lide:) Go vind

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 200.00

Cons skrev:Køb noget proteinpulver og lav en shake hvor du fylder godt med sukker og olie i. Det er altid nemmere at få kalorier ned når det er i flydende form.

Det der er et tåbeligt råd at give. Ikke noget man bør lytte til.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Cons skrev:Hvad mener du med 3 kg mad ?

Sidste dag jeg noterede hvad jeg spiste fik jeg følgende:

Morgenmad:
A38, 480g
5-korn(blandede gryn), 170g
1 banan, 105g
Glas mælk, 225g

Frokost:
5 æg, 260g
Rugbrød, 220g
2 æbler, 145g

Aftensmad:
Rejer, 300g
Hvidt brød, 95g
Banan, 100g

Senere/natmad:
Drikke yogurth, 500g
Rugbrød, 435g
Leverpostej, 70g
Spegepølse, 25g

Total: 3130
Det er lidt rundet op men burde passe :)

Cons skrev:22 km om ugen er da stort set ingenting?

Mener 22 km per gang.

Cons skrev:Jeg gør det, at jeg har en 'baseline' som jeg Skal nå at spise hver dag! Du kan sammenligne det med de store basisøvelser i et træningsprogram.. det er 'basen' som sikrer fremgang, det supplerende er for at stramme op hist og her:) Håber du forstår mig. Jeg skal f.eks. nå at spise 1kg kød og 850g kartofler og 1L mælk, BUM! Så der nogle dage hver jeg skipper min shake og banan, og andre hvor jeg skipper min peanutbuttersandwish osv.. (selvom det er sjældent) Men det er stadig min 'baseline' kost som henter den hjem for mig, og jeg sørger for at få lortet ned Hver dag! Fordi jeg vil det her.. og denne ekstremnisme har da også ført mig op på 45+ arme og 150 bænk clean:)

Mit råd til dig.. sørg for at få 500g kød, 1L mælk, +200g kulhydrater (f.eks. kartofler) Hver dag.. Og nej det er ikke usundt osv. Det handler kun om man har viljen til at gøre noget ud af kosten.. Ellers skal man indse det ikke er noget for en, så kan du nøjes med rugbrød og pålæg og begynde til crossfit, det der også nogle der kan lide:) Go vind

Tak for tippet, det skal jeg prøve, er der nogle supplementer der kunne hjælpe mig med at tage på (har intet i mod at tage fedt på)? :drink:

Du skal ikk tro at det vil hjælpe din styrke/muskelmasse at tage fedt på.. Det bedste er hvis man kan ramme det der hedder 'lean bulk'.. Det kun stærkmænd og styrkeløftere som er ligeglad med hvordan de ser ud:P Prøv at spis noget kreatin monohydrat! Fuck alt hvad folk skriver på nettet og spis 8-10g pr. dag i 3 måneder og så hold 2-3 ugers pause... Det har hjulpet mig meget.

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster