Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
Squat i smith er for tøser - squat fri og få en spotter

Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
Vil da også helst squat fri, men det er ikke altid jeg har spotter, og hvis jeg har, er det oftest kun en. En spotter er vidst lige naivt nok.
Har du kørt programmet? Hvis ja, hvilke version vil du anbefale?
Hvis du ikke har en spotter må du bare droppe stangen når du rammer failure

Nick187 skrev:Smith squat er no-goHvis du ikke har en spotter må du bare droppe stangen når du rammer failure
Jeg kører selv programmet, og bruger en squat variant der minder meget om power squat, bortset fra at jeg har noget smallere fodstilling - men som Bay siger; tag den variant du er bedst inde i og som virker bedst for dig.
Nick187 skrev:Det skal lige siges at breathing squat på ingen måde er hverken behagelig eller let, og man skal kunne presse sig selv til at give alt hvad man har. Det er ikke et hyggeprogram

Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
Vil da også helst squat fri, men det er ikke altid jeg har spotter, og hvis jeg har, er det oftest kun en. En spotter er vidst lige naivt nok.

Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
En spooter er fin - han skal bare stå bag dig. Det fungerede fint hos mig.
Om jeg har prøvet detDet tør siges! Men kørte kun squat-delen og har squattet mig direkte på sygehuset 2 gange
Hvad var skaden da?
Ziggy skrev:Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
Om jeg har prøvet detDet tør siges! Men kørte kun squat-delen og har squattet mig direkte på sygehuset 2 gange
Okay, kan lige prøve, når jeg kører lavt her i starten, men gulvet i mit center er virkelig DOOMED, hvis stangen droppes, og ligeledes er jeg
hah, så har du virkelig været 110%, hvis du forsætter programmet efter den første tur på hospitaletHvad var skaden da?

Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
Okay, kan lige prøve, når jeg kører lavt her i starten, men gulvet i mit center er virkelig DOOMED, hvis stangen droppes, og ligeledes er jeg
hah, så har du virkelig været 110%, hvis du forsætter programmet efter den første tur på hospitaletHvad var skaden da?
En god spotter kan jo sagtens fjerne over 100kg for dig![]()
Jeg holdte 10 dages pause efterfølgende men efter et halvt år, så ville jeg prøve igen. Min vejrtrækning var ikke iorden, så fik opbygget mig et overtryk om hjernen

TheFatboy skrev:Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Ziggy skrev:Bay skrev:Den squat stil du er bedst til![]()
En god spotter kan jo sagtens fjerne over 100kg for dig![]()
Jeg holdte 10 dages pause efterfølgende men efter et halvt år, så ville jeg prøve igen. Min vejrtrækning var ikke iorden, så fik opbygget mig et overtryk om hjernen
Det er kraftedme sådan man squatter! Squat till your brain boils

Ziggy skrev:Nick187 skrev:Smith squat er no-goHvis du ikke har en spotter må du bare droppe stangen når du rammer failure
Jeg kører selv programmet, og bruger en squat variant der minder meget om power squat, bortset fra at jeg har noget smallere fodstilling - men som Bay siger; tag den variant du er bedst inde i og som virker bedst for dig.
Skade potentialet er for stort eller hva'?
Hvis jeg dropper stangen i mit center, kan jeg garanter dig, at det geniale flisegulv vil gå i stykker... Der er vel også skammel alternativet, men så kan jeg ikke komme så langt nedGår nemlig altid ass to grass. Har testet squat i smith, og det har jeg det faktisk udmærket med.
Ziggy skrev:Nick187 skrev:Det skal lige siges at breathing squat på ingen måde er hverken behagelig eller let, og man skal kunne presse sig selv til at give alt hvad man har. Det er ikke et hyggeprogram
Præcis derfor jeg vil i gang med det![]()
Hvilke version kører du? Og hvad synes du om programmets gains?

Ziggy skrev:Bay:
Damn man! Vil virkelig tænke på dit drive, når jeg er under stangen på 18. rep, og alt synes umuligt![]()
Nick187:
Okay, tror også jeg går med (Link slettet) versionen. 20 reps i pullover etc. lyder lidt weird f.eks. det med, at det skulle udvide ribenene![]()
Større skade potentiale, mindre hypotrofi, wuss stemplet; det må uden tvivl blive squat i det friTror måske også jeg kan finde nogle måtter, hvis den evt. skal droppes. Er bare bange for at blive kicked fra centeret, hvis jeg waster gulvet.
Du er sikker på, at man altid vil have overskud til at droppe den? Altså at man ikke bare knækker sammen. De artikler jeg har læst om 20 rep squat understreges det nemlig altid, at det er ekstremt vigtigt med "pins", for hvert rep skulle føles som det sidst mulige, så man ved aldrig, hvornår man går helt ned? Så kan jeg ikke se, hvordan man skulle have overskud til at droppe den, og min makker er desuden en dårlig spotter, dvs. han løfter meget lavt.
Spændende log du holder kørene. Tager helt klart plads på sidelinien

Nick187 skrev:Ziggy skrev:Bay:
Damn man! Vil virkelig tænke på dit drive, når jeg er under stangen på 18. rep, og alt synes umuligt![]()
Nick187:
Okay, tror også jeg går med (Link slettet) versionen. 20 reps i pullover etc. lyder lidt weird f.eks. det med, at det skulle udvide ribenene![]()
Større skade potentiale, mindre hypotrofi, wuss stemplet; det må uden tvivl blive squat i det friTror måske også jeg kan finde nogle måtter, hvis den evt. skal droppes. Er bare bange for at blive kicked fra centeret, hvis jeg waster gulvet.
Du er sikker på, at man altid vil have overskud til at droppe den? Altså at man ikke bare knækker sammen. De artikler jeg har læst om 20 rep squat understreges det nemlig altid, at det er ekstremt vigtigt med "pins", for hvert rep skulle føles som det sidst mulige, så man ved aldrig, hvornår man går helt ned? Så kan jeg ikke se, hvordan man skulle have overskud til at droppe den, og min makker er desuden en dårlig spotter, dvs. han løfter meget lavt.
Ja ribcage-expansion er noget fis - det kan ikke lade sig gøre![]()
Det kan jeg selvfølgelig ikke garantere, men det kan rimelig let lade sig gøre at droppe en stang imo. Men det er da klart bedst hvis du har en spotter.
Tak skal du ha - du skal være meget velkommen

Ziggy skrev:Bay:
Nick187:

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster