Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

25 år og hvalpefedt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej fitness-fanatikere :)
Jeg er ny herinde, men har i mange år trænet on and off og lever generelt meget aktivt med fodbold, løb, surfing etc.. Dog har jeg altid haft en snært af hvalpefedt (eller en lille topmave, om man vil), som gør at jeg ikke er hakket, hvilket er mit mål. Jeg fik for et års tid siden målt min fedt-% til at være 15, hvilket passer nogenlunde på det den er i dag også - måske er den faldet lidt, men ikk under 12, det er helt sikkert.

Jeg spiser som udgangspunkt paleo (ca 1 gang om ugen er der cheat-meal med burger eller lignende) og drikker ikke når jeg går i byen. Jeg spiser Omega-3-6-9 (Ultra Omega) og multivitamin (Livol) på daglig basis og træner 4-6 gange om ugen, hvor jeg træner crossfit øvelser og nolge gange træner jeg ren cardio på enten cross-trainer, cykel eller til svømning. Mit mål for min træning er at få mere energi og reducere min fedt-% (og derigennem blive mere markeret).

Mit spørgsmål er derfor: Hvilke kosttilskud ville i tage i den forbindelse? Jeg har tænkt på protein, kreatin og aminosyrer, men ved slet ikke hvilke produkter der er gode, og om det overhovedet er det, jeg skal ha. Det er bare det jeg ka se og høre alle andre tilfører deres kost.

Alder: 25
Vægt: 94kg
Højde: 198cm

Jeg har uploaded billeder, hvis det sku være nødvendigt.

På forhånd, tak
Nizz
Vedhæftede filer
photo.JPG
Billede 1

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du overvejet decideret styrketræning i stedet for crossfit og ren cardio?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog

Hvorfor insisterer du på at tage kosttilskud?
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Jmt skrev:Har du overvejet decideret styrketræning i stedet for crossfit og ren cardio?

*Bodybuilding
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Nizz skrev:Hej fitness-fanatikere :)
Jeg er ny herinde, men har i mange år trænet on and off og lever generelt meget aktivt med fodbold, løb, surfing etc.. Dog har jeg altid haft en snært af hvalpefedt (eller en lille topmave, om man vil), som gør at jeg ikke er hakket, hvilket er mit mål. Jeg fik for et års tid siden målt min fedt-% til at være 15, hvilket passer nogenlunde på det den er i dag også - måske er den faldet lidt, men ikk under 12, det er helt sikkert.

Jeg spiser som udgangspunkt paleo (ca 1 gang om ugen er der cheat-meal med burger eller lignende) og drikker ikke når jeg går i byen. Jeg spiser Omega-3-6-9 (Ultra Omega) og multivitamin (Livol) på daglig basis og træner 4-6 gange om ugen, hvor jeg træner crossfit øvelser og nolge gange træner jeg ren cardio på enten cross-trainer, cykel eller til svømning. Mit mål for min træning er at få mere energi og reducere min fedt-% (og derigennem blive mere markeret).

Mit spørgsmål er derfor: Hvilke kosttilskud ville i tage i den forbindelse? Jeg har tænkt på protein, kreatin og aminosyrer, men ved slet ikke hvilke produkter der er gode, og om det overhovedet er det, jeg skal ha. Det er bare det jeg ka se og høre alle andre tilfører deres kost.

Alder: 25
Vægt: 94kg
Højde: 198cm

Jeg har uploaded billeder, hvis det sku være nødvendigt.

På forhånd, tak
Nizz

Kalorieunderskud er hvad der får dig hakket. Fuck paleo.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Squat: 3.00

Start med at få styr på din kost. Hvis det viser sig, at du ikke kan få opfyldt de basale behov for protein )ca 2g pr. kg. kropsvægt) via kosten, så kan proteinpulver være en let måde at komme derop. Husk også at få (mindst) 1g (sundt) fedt pr. kg. kropsvægt og fordel resten som du har lyst til. Du skal være i energiunderskud for at komme ned i fedtprocent og dermed få mere synlige muskler.

Kostplan: Ingen kostplan

b000t skrev:Hvorfor insisterer du på at tage kosttilskud?

Det gør jeg heller ikke. Jeg har bare aldrig været meget for at tage piller (smertestillende f.eks.) eller noget andet kemisk. Men det er også derfor, jeg spørger herinde. Jeg læste et sted, at hvis man ville tabe sig, var det ekstra vigtigt med protein, plus man bliver jo hele tiden udsat for protein-reklamer rundt omkring - måske det var på tide at prøve det, tænkte jeg.

Jmt skrev:Har du overvejet decideret styrketræning i stedet for crossfit og ren cardio?

Ja, det var det, jeg startede med i sin tid, da jeg begyndte at gå i fitness. Men mit mål er ikke at blive stor og bred, men mere at blive markeret. Det ville blive alt for voldsomt, hvis jeg med min højde begyndte at bygge masse, synes jeg.

fedania skrev:Start med at få styr på din kost. Hvis det viser sig, at du ikke kan få opfyldt de basale behov for protein )ca 2g pr. kg. kropsvægt) via kosten, så kan proteinpulver være en let måde at komme derop. Husk også at få (mindst) 1g (sundt) fedt pr. kg. kropsvægt og fordel resten som du har lyst til. Du skal være i energiunderskud for at komme ned i fedtprocent og dermed få mere synlige muskler.

Så hvad ville dit råd være? Protein mætter jo også en del, så man kan jo stort set gå en hel dag i underskud, hvis man spiser små måltider og tilfører et par protein scoops til en kost - så må man vel alt andet lige gå i underskud?

Nizz skrev:

Ja, det var det, jeg startede med i sin tid, da jeg begyndte at gå i fitness. Men mit mål er ikke at blive stor og bred, men mere at blive markeret. Det ville blive alt for voldsomt, hvis jeg med min højde begyndte at bygge masse, synes jeg.

Fornuftigt. Du ville sikkert også blive et vanvittigt massemonster i løbet af få måneder. Det kan vi ikke have.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Nizz skrev: Jeg læste et sted, at hvis man ville tabe sig, var det ekstra vigtigt med protein, plus man bliver jo hele tiden udsat for protein-reklamer rundt omkring - måske det var på tide at prøve det, tænkte jeg.

Protein. Not even once.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Jmt skrev:
Nizz skrev:

Fornuftigt. Du ville sikkert også blive et vanvittigt massemonster i løbet af få måneder. Det kan vi ikke have.

Hvordan kan du være sarkastisk omkring hans mål. Det er da helt op til ham selv hvad han vil. Om han vil være lean, bulked, eller skinny eller hvad fanden han har lyst til. Han spørger de rigtige spørgsmål og er fuldt ud overbevist om at han skal cutte (kcal-underskud) for at opnå hans mål. Bare fordi folk herinde ikke vil være lige så store som en selv, er det ikke ensbetydende med at de er useriøse.

Til trådstarter :) - Du kan jo cutte dit hvalpefedt væk, og se om du har lyst til at bygge mere masse end du har. Jeg er næsten 100% sikker på at du har lyst, når du ser dig i spejlet bagefter :) God vind.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Nizz skrev:
fedania skrev:Start med at få styr på din kost. Hvis det viser sig, at du ikke kan få opfyldt de basale behov for protein )ca 2g pr. kg. kropsvægt) via kosten, så kan proteinpulver være en let måde at komme derop. Husk også at få (mindst) 1g (sundt) fedt pr. kg. kropsvægt og fordel resten som du har lyst til. Du skal være i energiunderskud for at komme ned i fedtprocent og dermed få mere synlige muskler.

Så hvad ville dit råd være? Protein mætter jo også en del, så man kan jo stort set gå en hel dag i underskud, hvis man spiser små måltider og tilfører et par protein scoops til en kost - så må man vel alt andet lige gå i underskud?

Mit råd? Få styr på din kost. Smid din nuværende kost ind i kostplanen her på siden og se hvordan det ser ud i forhold til dit energiforbrug. Hvis du får 2g protein og 1g fedt pr. kg kropsvægt og desuden ligger op til 500 kcal i underskud, og fortsætter med at styrketræne så skal det hele nok flaske sig.

PS: Du bliver ikke stor af at styrketræne, hvis du ligger i kalorieunderskud. Det er en fysisk umulighed.

Jeg har ikke kommenteret hans mål. Jeg har kommenteret hans måde at nå det mål på. Cardio, cardio og mere cardio vil sandsynligvis blot gøre ham tynd.

Han er det mandlige modstykker til kvinder der løber, fordi de vil "strammes op".
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Jeg har ikke kommenteret hans mål. Jeg har kommenteret hans måde at nå det mål på. Cardio, cardio og mere cardio vil sandsynligvis blot gøre ham tynd.

Han er det mandlige modstykker til kvinder der løber, fordi de vil "strammes op".

Hvis det er tilfældet er jeg til dels enig. Det kommer man sgu ingen vegne med.

Styrkeliste

andreas7074 skrev:
Jmt skrev:Jeg har ikke kommenteret hans mål. Jeg har kommenteret hans måde at nå det mål på. Cardio, cardio og mere cardio vil sandsynligvis blot gøre ham tynd.

Hvis det er tilfældet er jeg til dels enig. Det kommer man sgu ingen vegne med.

Præcis, og det er desuden grinagtigt at han tror, han bliver et massemonster ved at begynde at styrketræne - deraf den sarkastiske kommentar. Netop med hans højde vil det blive svært at se massiv ud.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Fornuftigt. Du ville sikkert også blive et vanvittigt massemonster i løbet af få måneder. Det kan vi ikke have.

Haha, nej, i andre sku jo også ha en chance ;)

andreas7074 skrev:Til trådstarter - Du kan jo cutte dit hvalpefedt væk, og se om du har lyst til at bygge mere masse end du har. Jeg er næsten 100% sikker på at du har lyst, når du ser dig i spejlet bagefter God vind.

Jeg har ikke noget ønske om at være en lang og tynd starut - så du har helt ret, jeg skal også ha noget masse. Men med det i baghovedet, kan man så ikke lave en smutvej, der hedder at man 'forvandler' sit hvalpefedt til muskler - og det er så der protein og de øvrige tilskud skulle komme ind i billedet? :)

Noget helt andet.. Jeg kan lidt læse mellem linjerne, at i ikke gir den op for crossfit (jeg ved godt det hedder www.bodybuilding.dk), er der en dybere ide med det, eller er det blot fordi den træningsform ikke passer til jeres mål, som formegentligt er at blive store?

Nizz skrev:
Jmt skrev:Fornuftigt. Du ville sikkert også blive et vanvittigt massemonster i løbet af få måneder. Det kan vi ikke have.

Haha, nej, i andre sku jo også ha en chance ;)

andreas7074 skrev:Til trådstarter - Du kan jo cutte dit hvalpefedt væk, og se om du har lyst til at bygge mere masse end du har. Jeg er næsten 100% sikker på at du har lyst, når du ser dig i spejlet bagefter God vind.

Jeg har ikke noget ønske om at være en lang og tynd starut - så du har helt ret, jeg skal også ha noget masse. Men med det i baghovedet, kan man så ikke lave en smutvej, der hedder at man 'forvandler' sit hvalpefedt til muskler - og det er så der protein og de øvrige tilskud skulle komme ind i billedet? :)

Noget helt andet.. Jeg kan lidt læse mellem linjerne, at i ikke gir den op for crossfit (jeg ved godt det hedder http://www.bodybuilding.dk), er der en dybere ide med det, eller er det blot fordi den træningsform ikke passer til jeres mål, som formegentligt er at blive store?

Desværre. Du kan ikke forvandle fedt til muskler :) - Du bliver nødt til at vælge om du vil tage på / tabe dig. Begge processer indeholder både muskelmasse og fedt. Dvs. når du tager på er det både fedt og muskelmasse, og når du taber dig er det også både fedt og muskelmasse.

Grunden til hate på crossfit, er fordi der bliver løftet teknisk svære løft uden at kunne teknikken ordentlig, og man generelt laver ting som er komplet stupide (mange steder).

Styrkeliste

Nizz skrev:

Hvis det var så nemt, så ville alle rende rundt som rippede massemonstre.

Øget muskelmasse kræver en øget stimuli. Din krop laver ikke større muskler for sjov; der skal være en grund til det.

Desuden er "hvalpefedt" bare en dårlig undskyldning for at være tyk uden at gøre noget ved det :-$
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Du mangler tydeligvis helt basal viden om kost. Læs lidt artikler her på sitet, og når du så har fået styr på det grundlæggende, så kan du overveje, om du vil bruge penge på kosttilskud.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster