Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

2x bænk vs bænk + dumbbell

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hurtigt spørgsmål.

Nu er det sådan jeg utrolig godt kan lide bænk, i forhold til dumbbell når det kommer til bryst træning, pt kører jeg skråbænk + lige dumbbell, men overvejede at begynde på lige bænk + skråbænk, mener det er noget med dumbbell giver funktionel styrke nogle balancemuskler osv den aktiverer, men er det dumt at køre 2x bænk?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville vælge alm. fladbænk + incline dumbbell press.
Alm. bænk rammer hele brystet, mens incline rammer lidt mere det øverste. Derfor er det på sin vis bedst at træne tungt med alm. fladbænk og så supplere med enten barbell eller dumbbell press, evt. med lidt variation.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Jeg køre dropsæt med barbell incline + dumbell incline så du får smadret musklen godt igennem. Jeg starter selvfølgelig med alm. bænkpress.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Nu spørger jeg sikkert dumt.. :´)

Men når man laver pres øvelser til brystet som bænk, dumbbelpress osv..
så indvolderer de jo også triceps og lidt skulder.. men når man så laver øvelser som flyes hvor det er en anden slag bevægelses til bryst muskulaturne.. er der så forskel på den muskulatur man bygger op? jeg er rimelig ny, men hørte en mere garvet sige det er bedst at lave forskellige øvelser så du rammer musklen fra flere vinkler.. men er flyes i princippet ikke bare en isolations øvelse? - har aldrig rigtig lavet den, da den "er træls".. kan bedre lige bænken :dance:

men hvad kan flyes give mig, som bænk og andre pres øvelser ikke kan give mig?

håber i forstår.. :)

ps: sorry, det var ikke for at "overtage" tråden.. :^o
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bænkpres, og brystøvelser i helhed, er et evigt diskuteret emne herinde. Af samme årsag vil i kunne finde en masse tråde der omhandler dette, ved blot at søge.

micker: Det er korrekt at du i større grad skal stabilisere vægten i DB bænk, fremfor bb bænk. Dette er med til at aktivere flere balancemuskler. Desuden kan man oftest få en større ROM (range of motion) i løftet, da man ikke begrænses til hvor stangen rammer brystet. Dette er ligegyldigt for en type som mig, med lange arme, da min ROM i bb bænk er rigeligt. Dog foretrækker jeg ofte at træne db bænk, både inc og flad, da jeg foretrækker variation.

Jeg er ikke sikker på hvorvidt du overvejer udelukkende at køre bb bænk (flad og inc), men det kan du sagtens. Om jeg ville foretrække det; nej. Dog har jeg engang imellem bryst træninger hvor det udelukkende enten er db's eller bb, og det fungerer fint.

Lenned: Flyes er god at slutte af med, da pressemuskulaturen oftest er udkørt, og derved kan du stadig få presset brystmuskulaturen lidt mere ved at ramme den mere isoleret. Skal du nøjes med noget, så er bænken helt klart det bedste redskab, enten db eller bb.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online