Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ghpst skrev:Hej. Jeg har gennem sommerferien kørt med et 3-split program, 6 dage om ugen. Det har virket rigtig godt for mig og har ellers været glad for det. Jeg står nu over den udfordring, at skulle starte på uni igen, og har derfor ikke tid til 6 dages træning om ugen. Mit spørgsmål er så, om jeg burde gå over til et full-body program, eller smide mit 3-split ud på de 3 dage, jeg har tænkt mig at træne.
Jeg har læst mig lidt frem til at full-body skulle være godt, men hvorfor det? Er det ikke bedre at fordele træningen ud på flere dage og dermed få tid til flere øvelser til hver muskelgruppe? Jeg træner i øvrigt for masse, hvilket nok er relevant at indskyde.

Lucas17 skrev:Stod over for samme udfordring med gymnasiet, så jeg har selv skiftet over til Full Body. Det har for mig virket endnu bedre end mit tidligere 2-split, jeg har taget mere på i masse og styrke. Hvis jeg forstår dig ret vil du træne 2 muskelgrupper pr. Dag? (Med nævnte 3-split alternativ). Men så er der to muskelgrupper som bliver trænet hyppigere, og to andre som kun bliver trænet en gang!? Lyder ikke særlig godt struktureret. Du kan lave dit eget rep/sæt/øvelser system til hver muskelgruppe, og du får de nødvendige off-days. Konklusion: Full Body er et godt program.
Dertil: Du træner ikke for masse, du spiser for masse ;)

Lige nu har jeg 3-4 øvelser til hver muskelgruppe, men hvis jeg går full-body, bliver det til færre. Jeg er bange for at det har en betydning.
En anden ting er også; har kroppen overhovedet tid til at restituere, hvis jeg træner fx bryst med kun én dags mellemrum?

Thomas Jagd skrev:Lige nu har jeg 3-4 øvelser til hver muskelgruppe, men hvis jeg går full-body, bliver det til færre. Jeg er bange for at det har en betydning.
Det har absolut ingen betydning. Det har større negative konsekvenser kun at ramme hver muskel 1 gang i ugen. Det er IKKE optimalt. Når du kun har 3 dage til rådighed, så er fullbody eneste fornuftige løsning. Man kan også køre fullbody en dag, og 2 split de 2 sidste dage, hvis man vil have mulighed for at presse et par ekstra øvelser ind der. Men man bør som minimum ramme hver muskel 2 gange i ugen.En anden ting er også; har kroppen overhovedet tid til at restituere, hvis jeg træner fx bryst med kun én dags mellemrum?
Ja, i et program som Stripped Down Hypertrophy træner man alle muskel hver dag 5 dage i streg. Du har intet at bekymre dig om.
Du er alt for optaget af at skulle have mange øvelser med. Det er IKKE nødvendigt. I et fullbody kan du sagtens have 2 øvelser med til alle de store muskelgrupper, og det er RIGELIGT for en på dit niveau.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster