Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1090
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1088

Følg bodybuilding.dk på

3 split og overtræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB,

Har kørt vedhæftede 3-split program siden mandag d.16 og selvom jeg egentlig synes det er et ganske fornuftigt program, er der dog lige det men, at jeg føler mig mere udkørt og svag end som ofte og mit spørgsmål går derfor i sin enkelhed på om der er risiko for overtræning ved at køre vedhæftede program eller om det bare er en naturlig reaktion på en højere workload, da jeg aldrig har trænet 6 dage om ugen før. Ignorer venligst alt andet end selve programmet for dagene. En ting til, ømheden er særlig markant i underarmene, 24/7.
Vedhæftede filer
3 SPLIT 2010-11.xlsx
(10.82 KiB) Downloadet 83 gange
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Allerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Overtræning er et utroligt fejlbrugt begreb i træningssammenhæng. Det er en tilstand, der opstår efter en længere periode med meget hårdt arbejde. Det er noget, seriøse atleter der træner flere timer om dagen, kan "opnå". Det er ikke noget, der rammer almindelige motionister.

Der er formentligt blot tale om, at din krop skal vænne sig til programmet. Det er helt normalt, når man begynder på et nyt koncept, at kroppen lige skal bruge lidt tid til at vænne sig til det.
Det du selv kan sørge for er, at du altid får nok søvn og passer din kost hver dag. Jeg ville desuden foretrække at køre 3 on/1 off, hvis jeg kunne vælge.

Derudover er det bare at blive ved med at klø på.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Galleri: Intet galleri

TheCzech skrev:Overtræning er et utroligt fejlbrugt begreb i træningssammenhæng. Det er en tilstand, der opstår efter en længere periode med meget hårdt arbejde. Det er noget, seriøse atleter der træner flere timer om dagen, kan "opnå". Det er ikke noget, der rammer almindelige motionister.

Der er formentligt blot tale om, at din krop skal vænne sig til programmet. Det er helt normalt, når man begynder på et nyt koncept, at kroppen lige skal bruge lidt tid til at vænne sig til det.
Det du selv kan sørge for er, at du altid får nok søvn og passer din kost hver dag. Jeg ville desuden foretrække at køre 3 on/1 off, hvis jeg kunne vælge.

Derudover er det bare at blive ved med at klø på.

Tak for svaret, var måske lidt for hurtig med mit indlæg - vil bare fortsat klø på og måske lægge en ekstra hviledag ind.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Galleri: Vis galleri (6)

Du kan jo prøve om det vil hjælpe med en ekstra dag. Det vil det nok.. Også kan du jo altid når du har vennet dig til det, prøve at kører det 6 dage i træk hvis du gerne vil det.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Din krop skal bare vænne sig til den nye træning. Jeg havde også svært ved at træne 6 gange om ugen, de første 2 uger pga. led og nerverne lige skulle følge med. Bare sørg for god søvn, stræk ud i arme - underarme specielt!
Yeah Buddy!
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkbh.

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster