Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

peter n skrev:Du ville gøre klogt i, at implementere en mere konkret progressionsmodel. Wendler 5/3/1 er et oplagt valg.
kan du forklare lidt mere om Wendler 5/3/1 ? har læst om det men er lidt forvirret 

peter n skrev:Det er en progressionsmodel der, i princippet, kan bruges på hvad som helst.
For dig ville det være oplagt, at køre 5/3/1 i bænkpres på din bryst dag, dødløft på din ryg-dag, og i squat på din bendag. Der ligger en artikel af Wendler på t-nation.com hvor han beskriver programmet i detaljer. Og man behøver ikke køre det som Wendler har sat det op(selvom det fungerer rigtig godt).
så jeg bruger bare skemaet jeg allerede har?
løftermerencutler skrev:peter n skrev:Det er en progressionsmodel der, i princippet, kan bruges på hvad som helst.
For dig ville det være oplagt, at køre 5/3/1 i bænkpres på din bryst dag, dødløft på din ryg-dag, og i squat på din bendag. Der ligger en artikel af Wendler på t-nation.com hvor han beskriver programmet i detaljer. Og man behøver ikke køre det som Wendler har sat det op(selvom det fungerer rigtig godt).
okay takså jeg bruger bare skemaet jeg allerede har?

Jmt skrev:Et all-out sæt i dødløft efterfulgt af et all-out sæt i squat dagen efter? Av.
Eller har jeg misforstået noget?

ang det jeg skriver med 6-8 reps i mine øvelser - kører med vægt så jeg rammer failure imellem det 6 og 8 reps. dumt at køre til failure?
failure

løftermerencutler skrev:skal jeg få efter skemaet her: http://www.t-nation.com/free_online_art ... e_strength
i dødløft, bænk og squat
og så ellers køre de andre øvelser 4x 6-8?

Jmt skrev:løftermerencutler skrev:skal jeg få efter skemaet her: http://www.t-nation.com/free_online_art ... e_strength
i dødløft, bænk og squat
og så ellers køre de andre øvelser 4x 6-8?
Du kunne også prøve kræfter med præcis det program, der står.
Prøv dig frem og lær af det, der virker, og det, der ikke virker.

løftermerencutler skrev:Vil de se sådan her ud den første uge i bænk f.eks:
Bænk
Max. 90kg 90% af det 81kg som jeg regner efter.
3x 65%(52,5kgkg)75%(60kg)85%(70kg)
skulle se sådan her ud? eller er jeg helt galt på den?
Husk at du skal køre så mange reps du kan på det sidste sæt. Det er derfor der i skemaet står 5+
SR97 skrev:Prøver du at tabe dig eller gaine vægt?
Mit 3-split ser således ud og fungerer perfekt:
Dag 1: Bryst, Triceps og Mave
Dag 2: Ben, skulder og læg
Dag 3: Ryg, Biceps og nakke

Pallen skrev:løftermerencutler skrev:Vil de se sådan her ud den første uge i bænk f.eks:
Bænk
Max. 90kg 90% af det 81kg som jeg regner efter.
3x 65%(52,5kgkg)75%(60kg)85%(70kg)
skulle se sådan her ud? eller er jeg helt galt på den?
njah 5 reps første uge ik? men du har da regnet det rigtigt ud ser det ud tilHusk at du skal køre så mange reps du kan på det sidste sæt. Det er derfor der i skemaet står 5+

peter n skrev:nej, ikke til failure, og du gør iøvrigt klogt i at stoppe når det begynder at blive grimt.

peter n skrev:Når udmattelsen umuliggør korrekt udførelse af løftene.

løftermerencutler skrev:peter n skrev:Når udmattelsen umuliggør korrekt udførelse af løftene.
ja du kunne også bare have skrevet før failure

peter n skrev:løftermerencutler skrev:peter n skrev:Når udmattelsen umuliggør korrekt udførelse af løftene.
ja du kunne også bare have skrevet før failure
Det gjorde jeg også - og nej, de to ting er ikke det samme. Jeg er bange for, jeg har været lidt for hurtig i at anbefale dig 5/3/1. Hvor længe har du trænet og hvad er dine 1rm's?

så squat er nyt for mig 

løftermerencutler skrev:Var nede i dag og dødløfte. på sidste skulle jeg køre 5+ med 110kg. Kørte 20 reps og synes jeg havde energi til mere. Er det meningen der skal tages så mange reps i sidste sæt?

løftermerencutler skrev:Var nede i dag og dødløfte. på sidste skulle jeg køre 5+ med 110kg. Kørte 20 reps og synes jeg havde energi til mere. Er det meningen der skal tages så mange reps i sidste sæt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster