Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 973
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 970

Følg bodybuilding.dk på

3 Split program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej kloge fitness hoveder :-)

Tidligere erfaring
Jeg har trænet på seriøs basis i godt halvandet år. Jeg har i alt min tid beskæftiget mig med fullbody træning, hvor jeg har trænet 3 gange ugentligt. De første programmer har været nogle jeg har fundet og startede vidst med Bill Starrs program. Senere har jeg lavet mine egne programmer, som har været en del mere komplicerede.
Jeg har haft rigtig meget fremgang med denne form for træning, og har siden sommeren gainet 5-6kg muskel, der skal dog tages forhold til at jeg også er vokset i denne periode.
Jeg vejer 85 kg, med en fedtprocent på 10%(+-) og er omkring de 190 cm.

Programmet
Jeg har taget udgang i øvelser som jeg har gjort godt brug af og har haft gode erfaringer med. Så jeg har altså på forhånd samlet de øvelser jeg ville gøre brug af. Som det også ses, gør jeg gerne brug af superset, da det har virket rigtigt godt for mig.

Jeg ønsker feedback på programmet, som er hele pointet med dette. Så en velargumenterede råd og konstruktiv kritik er hjerteligt velkommen.
Det er første gang jeg roder mig ud i split, og det er 3 split som har tiltalt mig mest.

Der trænes man, tirs, ons, tors, fre, lør og så er der pause søndag.

Hele ugen
Click for at se fuld størrelse
Billede

På forhånd tak :bodyman:
Sidst rettet af Flyassnigga 2. feb 2014, 15:21, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump =D>

Du har næppe taget 8-10 kg muskel på, på lidt over et halvt år :). Er ret sikker på der også er kommet fedt med.

10% fedtprocent er også ret godt gået efter et bulk på 10kg på et halvt år :)

Hvad løfter du i de 3 store? :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

MadzP92 skrev:Du har næppe taget 8-10 kg muskel på, på lidt over et halvt år :). Er ret sikker på der også er kommet fedt med.

Det er måske også noget højt sat, der skulle også tages forhold til at jeg er vokset meget op af i denne periode :).

De tre store hmmm..har ikke squattet så meget. Da jeg har spillet meget fodbold, men er dog begyndt på det :).
Har ikke testet max.
Men efter have kørt et 4-5 sæt (opbyggende set) så bænker jeg 3*3 (85kg)
Dødløfter efter 4-5 sæt 2*3 (110 kg)
Squat ligger på de 70 kg i set :)

bump [-o<

Nu har jeg kørt det i en uge. Synes det har fungeret ganske udemærket, men kunne godt tænke mig lidt teoretisk respons, tak :)????

Med din vægt/højde kan der næppe være meget muskelmasse på din krop, og dit styrkeniveau er temmeligt lavt. Find et basisprogram med noget simpel lineær progression - det vil få dig ud af begynderstadiet temmeligt hurtigt. Det vedhæftede program er en omgang tilfældigt fitness-onani, der kun vil give kortvarig fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Med din vægt/højde kan der næppe være meget muskelmasse på din krop, og dit styrkeniveau er temmeligt lavt. Find et basisprogram med noget simpel lineær progression - det vil få dig ud af begynderstadiet temmeligt hurtigt. Det vedhæftede program er en omgang tilfældigt fitness-onani, der kun vil give kortvarig fremgang.

Der er jeg ikke enig, der er solid muskelmasse, har brugt meget tid på basisprogrammer, hvilket er et stadie jeg føler jeg burde være klar til at træde ud af..

Flyassnigga skrev:
peter n skrev:Med din vægt/højde kan der næppe være meget muskelmasse på din krop, og dit styrkeniveau er temmeligt lavt. Find et basisprogram med noget simpel lineær progression - det vil få dig ud af begynderstadiet temmeligt hurtigt. Det vedhæftede program er en omgang tilfældigt fitness-onani, der kun vil give kortvarig fremgang.

Der er jeg ikke enig, der er solid muskelmasse, har brugt meget tid på basisprogrammer, hvilket er et stadie jeg føler jeg burde være klar til at træde ud af..

Lyt til Peter.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:
Flyassnigga skrev:

Lyt til Peter.

Hvilke programmer anbefaler i så?

Flyassnigga skrev:
MadzP92 skrev:Du har næppe taget 8-10 kg muskel på, på lidt over et halvt år :). Er ret sikker på der også er kommet fedt med.

Det er måske også noget højt sat, der skulle også tages forhold til at jeg er vokset meget op af i denne periode :).

De tre store hmmm..har ikke squattet så meget. Da jeg har spillet meget fodbold, men er dog begyndt på det :).
Har ikke testet max.

Er du helt sikker på, at du har kørt 5x5?

Flyassnigga skrev:Der er jeg ikke enig, der er solid muskelmasse, har brugt meget tid på basisprogrammer, hvilket er et stadie jeg føler jeg burde være klar til at træde ud af..

Kan du evt. smide et kropsbillede op?
Sidst rettet af Borumpas 2. feb 2014, 15:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:
Flyassnigga skrev:

Har ikke testet max.

Er du helt sikker på, at du har kørt 5x5?

Kan du være lidt mere specifik :)?

Madcow 5x5 ville være et fint udgangspunkt. Skal det partout være et split-program kunne back2basics være en mulighed.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Flyassnigga skrev:
Almond skrev:
Flyassnigga skrev:

Lyt til Peter.

Hvilke programmer anbefaler i så?

Kig i retning af et simpelt fullbody-program. Bill Starr Madcow er en mulighed.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Flyassnigga skrev:Kan du være lidt mere specifik :)?

jo. Du har trænet i 1½ år og squatter mindre end kropsvægt. Det er umuligt hvis du har kørt et basisprogram, hvor du squatter tungt 2+ gange i ugen

Flyassnigga skrev:Der er jeg ikke enig, der er solid muskelmasse, har brugt meget tid på basisprogrammer, hvilket er et stadie jeg føler jeg burde være klar til at træde ud af..

Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:
Flyassnigga skrev:Kan du være lidt mere specifik :)?

jo. Du har trænet i 1½ år og squatter mindre end kropsvægt. Det er umuligt hvis du har kørt et basisprogram, hvor du squatter tungt 2+ gange i ugen

Det er fordi, jeg ved disse fullbody programmer, har sprunget ben meget over, da jeg spillede fodbold på relativt højt plan, mange gange om ugen :)..det er grunden til at squat er så lavt, er faktisk først lige begyndt på det...

Kan godt lige prøve at smide en billede op :)
Edit: Her: taget 1 måned eller to siden
Billede

Du skal tænke på at et hele i teorien godt kan se ud til at være en gang fitness onani, men på den anden side kan det sagtens være at det funger for dig. Hvis du kan se fremgang på din krop og den fremgang indtil nu har været stabil, så må der være noget om snakken. Det er der ingen der kan tage fra dig. Jeg vil nu også gi dig ret i at når man har løftet i 1,5 år og hvis du kan dine teknikker, så er det på tide at du kommer videre. Der er en grund til at det hedder begynderprogrammer. Dem vil og kan man ALTID have gavn af at benytte, selv jeg som har trænet i flere år nu, ville kunne gaine på begynderprogrammerne, hvis jeg begyndte at løfte i forhold til dem. Det skyldes jo også at du chokerer kroppen og noget nyt sker. Og begynder programmer er hovedsageligt bygget op omkring basisøvelser, som igen er godt for at bygge solid muskelmasse.

Mine erfaringer siger mig at de fleste når de begynder nyt program øger enten det ene eller det andet og det sjældent har noget med selve programmet at gøre, dertil er de fleste simpelthen ikke erfarne eller seriøse nok. Forskellen er i mine øjne mere at der kommer et nyt forøget fokus og større motivation til at træne idet det er et nyt program og at man glæder sig. Derfor vil der i de fleste tilfælde være tale om styrkefremgang som sagtens kunne være kommet hvis man blot havde holdt sig til sin førhenværende træningmetode og blot havde skruet op for intensiteten og seriøsiteten.
Champ den eneste måde du kan finde ud af om det virker eller ej, er at prøve dig frem. Der er selvfølgelig de grundlæggende regler som du kan læse om herinde, som du bør holde, ellers hedder det prøv prøv og prøv og pas på dig selv.

Held og lykke

Reputation point: 50

MickyCBB skrev:Du skal tænke på at et hele i teorien godt kan se ud til at være en gang fitness onani, men på den anden side kan det sagtens være at det funger for dig. Hvis du kan se fremgang på din krop og den fremgang indtil nu har været stabil, så må der være noget om snakken. Det er der ingen der kan tage fra dig. Jeg vil nu også gi dig ret i at når man har løftet i 1,5 år og hvis du kan dine teknikker, så er det på tide at du kommer videre. Der er en grund til at det hedder begynderprogrammer. Dem vil og kan man ALTID have gavn af at benytte, selv jeg som har trænet i flere år nu, ville kunne gaine på begynderprogrammerne, hvis jeg begyndte at løfte i forhold til dem. Det skyldes jo også at du chokerer kroppen og noget nyt sker. Og begynder programmer er hovedsageligt bygget op omkring basisøvelser, som igen er godt for at bygge solid muskelmasse.

Mine erfaringer siger mig at de fleste når de begynder nyt program øger enten det ene eller det andet og det sjældent har noget med selve programmet at gøre, dertil er de fleste simpelthen ikke erfarne eller seriøse nok. Forskellen er i mine øjne mere at der kommer et nyt forøget fokus og større motivation til at træne idet det er et nyt program og at man glæder sig. Derfor vil der i de fleste tilfælde være tale om styrkefremgang som sagtens kunne være kommet hvis man blot havde holdt sig til sin førhenværende træningmetode og blot havde skruet op for intensiteten og seriøsiteten.
Champ den eneste måde du kan finde ud af om det virker eller ej, er at prøve dig frem. Der er selvfølgelig de grundlæggende regler som du kan læse om herinde, som du bør holde, ellers hedder det prøv prøv og prøv og pas på dig selv.

Held og lykke

Tak for det i hvert fald. Teknikkerne har jeg styr på, jeg kender også min krop rigtig godt nu og føler sådan lidt en rutineret følelse når man er i fitness :)
Men tak for det i hvert fald :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster