Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

3 split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Laver det her 3split nu:

dag1: bryst skulder
dag 2: ryg ben
dag 3: triceps biceps
dag 4:fri
Dag 5: forfra

bryst 3 basisøvelser 1 iso, sæt mellem 3-5 .
ryg 3 basisøvelse + dødløft 3-5 sæt
ben 3 øvelser 4-5 sæt
skulder 1 basisøvelse 2 iso øvelser 3-5 sæt
triceps 1 basisøvelse 2 iso øvelser 3-4 sæt
biceps 1 basisøvelse 1-2 iso øvelser 3-4

vil høre om det er optimalt?
Måske noget skulle laves om ..

Reputation point: 0

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

kan du prøve at skrive hele programmet op så er det lidt lettere at overskue.

Reputation point: 5

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du træner biceps dagen efter ryg, det kunne godt fungere, men kan ligeså godt være på den sikre side mht. restitutionen og planlægge progammet bedre.

Noget i stil med:
Bryst og ryg.
Ben og mave.
Skulder og arme.
Fridag.
Forfra.
Ville være mere effektivt i mine øjne.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Saunzor skrev:Du træner biceps dagen efter ryg, det kunne godt fungere, men kan ligeså godt være på den sikre side mht. restitutionen og planlægge progammet bedre.

Noget i stil med:
Bryst og ryg.
Ben og mave.
Skulder og arme.
Fridag.
Forfra.

overvejer måske at skifte til det..
Men så skal jeg heller ikke lave om på antal øvelser osv, så brýst ryg dagen blir rimelig lang og hård:D

Hva med bryst triceps, ryg biceps, skulder ben .. hvis man sætter det overfor det program hvad er forskellen?

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

Forskellen er at skulderen får det lidt hårdt?
Personligt synes jeg det er smartest at dele overkroppen op i to dele og træne ben (& mave) i mellem de to.

Enten det eller:

Ryg, biceps
Bryst, skulder, triceps
ben, mave

Fordelen ved det sidste er at du kan dødløfte på dag 1 og squatte på dag 3 :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog

Saunzor skrev:Du træner biceps dagen efter ryg, det kunne godt fungere, men kan ligeså godt være på den sikre side mht. restitutionen og planlægge progammet bedre.

Noget i stil med:
Bryst og ryg.
Ben og mave.
Skulder og arme.
Fridag.
Forfra.

Såfremt ønsket med programmet er hypertrofi, kunne det vel også anses for at være fordelagtigt at biceps bliver trænet/påvirket begge dage.
http://www.twtraining.dk
Personlig træning der flytter dig!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 157.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 225.00

Daviid0z skrev:Men så skal jeg heller ikke lave om på antal øvelser osv, så brýst ryg dagen blir rimelig lang og hård:D

Hva med bryst triceps, ryg biceps, skulder ben .. hvis man sætter det overfor det program hvad er forskellen?

Omkring 2-6 øvelser er helt fint til et pas og så ville jeg holde det til omkring 20-30 sæt pr. gang. Du kan sagtens tilpasse dig at træne bryst og ryg
Højere frekvens på ryg, biceps og bryst såfremt man har valgt øvelser med omhu. At du kan træne en frisk muskel når du kommer til den istedet for at den er træt, f.eks. når du har trænet bryst er triceps blevet påvirket, og det er den næste, men i den anden er det f.eks. ryg efter bryst.
Dr. X skrev:Såfremt ønsket med programmet er hypertrofi, kunne det vel også anses for at være fordelagtigt at biceps bliver trænet/påvirket begge dage.

Ja, men efter en hård omgang ryg, kan biceps godt være noget medtaget, derved kan kvaliteten af den træning(dagen efter ryg) godt være værre end det behøves at være, og det næste stimuli til ryg/biceps er først efter 3 dage efter biceps passet, så hvorfor ikke tilføre et mere konstant stimuli hver anden dag? Langt mere effektivt i mine øjne.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Saunzor skrev:
Daviid0z skrev:Men så skal jeg heller ikke lave om på antal øvelser osv, så brýst ryg dagen blir rimelig lang og hård:D

Omkring 2-6 øvelser er helt fint til et pas og så ville jeg holde det til omkring 20-30 sæt pr. gang. Du kan sagtens tilpasse dig at træne bryst og ryg
Højere frekvens på ryg, biceps og bryst såfremt man har valgt øvelser med omhu. At du kan træne en frisk muskel når du kommer til den istedet for at den er træt, f.eks. når du har trænet bryst er triceps blevet påvirket, og det er den næste, men i den anden er det f.eks. ryg efter bryst.
Dr. X skrev:Såfremt ønsket med programmet er hypertrofi, kunne det vel også anses for at være fordelagtigt at biceps bliver trænet/påvirket begge dage.

Ja, men efter en hård omgang ryg, kan biceps godt være noget medtaget, derved kan kvaliteten af den træning(dagen efter ryg) godt være værre end det behøves at være, og det næste stimuli til ryg/biceps er først efter 3 dage efter biceps passet, så hvorfor ikke tilføre et mere konstant stimuli hver anden dag? Langt mere effektivt i mine øjne.

Squat dagen efter dødløft er ikke optimalt. Squat enten dagen før, eller hav en pausedag efter dødløft.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
Saunzor skrev:

Squat dagen efter dødløft er ikke optimalt. Squat enten dagen før, eller hav en pausedag efter dødløft.

Hvem siger der skal laves dødløft på rygdagen?
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding