Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1290
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1288

Følg bodybuilding.dk på

4 split. Hvorfor, hvorfor ikke?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu trænet i 27 måneder og jeg begynder at blive træt af 3 split og andre split hvor man skal holde hviledage. Vil jeg få noget ud af det hvis jeg begynder på et 4 split og så træner alle ugens 7 dage. Jeg håber at i vil hjælpe mig

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er dit mål med træningen?
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Geografisk sted: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Vis logbog

Mit mål er at opbygge masse og forhåbentlig at komme til at stå på scenen en dag :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Alder? Vægt? Hvordan så dit tidligere program ud? Hvor meget løfter du i de forskellige løft?.. Lidt mere info ville være nice.

Det lyder som om du tænker at det bliver bedre af og gå fra 3 til 4-split. Uden at skrive hvad for et program du går fra, og til. Igen, nu ved jeg ikke hvordan dine løft er, men jeg tænker 4-split efter to års træning? :-k .. Hvad med et ret seriøst 2-split? Så kan du stadig træne alle ugens 7 dage (måske 1 hviledag?), og jeg er af den overbevisning at du vil se flere gains med det, end et 4-split (jeg går ud fra du er natty).

Se evt. Back To Basics Round II :) - http://www.bodylab.dk/shop/back-to-basics-672c1.html
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Om man har et 2 split eller et 4 split er i mine øjne ikke så vigtigt ift. træningserfaringen. I mit hoved er det vigtigere for OP at forstå pointen med hviledage, deload og træning er learning by doing og eksperimentering med forskellige synspunkter / metoder.

Fedt at du gerne vil være i træningscenteret ofte, men hviledage er vigtige. Går du ned og smadrer dig selv hver dag, er der større risiko for, at du rammer en mur end, hvis du holder en eller to hviledage i løbet af en uge. Dette er selvfølgelig sagt med forbehold for, at nok mad og søvn også spiller en rolle i det store hele.

Du får ikke nødvendigvis mere ud af et 4-split kontra et 2 eller 3-split. Jeg vil mere påpege, at det handler om, hvad man gerne vil. Hvis du ikke har prøvet et 4-split, så sker der ikke noget ved at forsøge sig med det og derefter vurdere, hvad du synes bedst om og, om det fungerede ift. fremskridt i styrke eller masse.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Afhængig af den tidligere træning (og når har du jo allerede trænet et højt split i forvejen) så bliver muskelgrupperne højst sandsynligt ramt for sjældent på et 4-split, til at stimulere optimal muskelvækst - der bliver ikke tændt for muskelproteinsyntese ofte nok. Hvad jeg mener med dette er nærmere beskrevet her: post2060256.html#p2060256

Særligt underkroppen har det med at blive understimuleret på høje split, fordi der funktionelt er mere overlap mellem muskelgrupper i overkroppen end benene. Du kan desuden godt træne hver dag på et 2-split, eller fullbody for den sags skyld. Det handler alt sammen om din samlede volumen.

Hvor meget løfter du i diverse basisøvelser?
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM