Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

5 split pro fitnesss model

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle her på forummet

Jeg har de sidste par dage været inde på diverse forums og forskellige sider for at søge på alternativer til mit nuværende træningsprogram.
Vi har alle forskellige rollemodeller og kropsidealer som vi træner efter; mine er pro fitness models. Rob Riches, Justin Gonzales, Steve cook, Sergi Constance, greg plitt osv. osv.

èn ting jeg virkelig har lagt mærke til er, at stort set alle dem som lever af fitness (i den kategori) kører et 5-split træningsprogram.

Når jeg så søger på 5-split rundt omkring, bliver det hakket helt ned og kaldt ineffektivt og bla bla. Så er det altså her, at jeg bliver meget i forvirret.

Hvorfor bruger 30 af verdens best looking bodys et 5-split, men alligevel frarådes det af stort set alle på forums som dette? Jeg forstår det ikke helt, så håber at nogle kan vise mig lyset :D
http://www.sundtrend.dk | http://www.facebook.com/Sundtrend
- Alt om trænings programmer, kosttilskud, vægttab og sundhed i al almindelighed.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

5-split er fordelagtigt for folk, som benytter medikamenter.
For clean atleter, er en højere frekvens at foretrække.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Hvad har deres træningsprogram med deres udseende af gøre? Det er dine gener som bestemmer hvordan du kommer til at se ud, ikke dit program (såfremt du træner nogenlunde fornuftigt).

Biiver har skrevet en fin kommentar til emnet:

http://maxer.dk/artikler/4-split-traeningsprogram

Tror det er få clean atleter, selv dem med højest arbejdskapacitet/styrke, der har haft succes med meget mere end 3 split. De højere split har bedre effekt hvis udøveren får medicinsk hjælp.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Kostplan: Ingen kostplan

toto_G4M3R skrev:5-split er fordelagtigt for folk, som benytter medikamenter.
For clean atleter, er en højere frekvens at foretrække.

Så du er sikker på at samtlige af dem på scenen ved WBFF benytter en eller anden form for doping? Det lyder lidt voldsomt.
- Det har du ikke direkte påstået, det ved jeg - men er det ikke det du vil indikere?

MPH skrev:Hvad har deres træningsprogram med deres udseende af gøre? Det er dine gener som bestemmer hvordan du kommer til at se ud, ikke dit program (såfremt du træner nogenlunde fornuftigt).

Siger ikke der er direkte sammenhæng mellem deres udseende og deres træningsprogram. Jeg ønsker blot at vide om ikke et 5-split er lige så effektivt som FB, 2-3 split, siden at de stort set alle benytter det. Og siden de gør det, må et 5-split være det mest optimale i deres øjne?
Gener bestemmer ikke kun udseendet, men det sammenholdt med balanceret fordeling af øvelserne i centret xD
- Alt om trænings programmer, kosttilskud, vægttab og sundhed i al almindelighed.

SoS skrev:Biiver har skrevet en fin kommentar til emnet:

Tror det er få clean atleter, selv dem med højest arbejdskapacitet/styrke, der har haft succes med meget mere end 3 split. De højere split har bedre effekt hvis udøveren får medicinsk hjælp.

Lige nu benytter jeg faktisk maxer.dk's 3-split :) har du nogen fornemmelse for, hvad de danskere som stiller op på scenen til DM osv. bruger af splits? Eller dem til newccomers?
Ikke de der kæmpe gutter på 100+ kg. Men dem i klasserne -90 kg. f.eks.
For mig ser de ud til at have en naturlig opnåelig krop UDEN medikamenter

Sundtrend skrev:
SoS skrev:Biiver har skrevet en fin kommentar til emnet:

Lige nu benytter jeg faktisk maxer.dk's 3-split :) har du nogen fornemmelse for, hvad de danskere som stiller op på scenen til DM osv. bruger af splits? Eller dem til newccomers?
Ikke de der kæmpe gutter på 100+ kg. Men dem i klasserne -90 kg. f.eks.
For mig ser de ud til at have en naturlig opnåelig krop UDEN medikamenter

Her må de mere garvede brugere træde til. Men et godt bud er at kigge i TheCzechs log (imponerende fysik og styrke):

http://www.bodybuilding.dk/justin-bieber-is-back-t63615.html

PS. Det er dog væsentlig (som Biiver også kommer ind på) at træningserfaring spiller ind som faktor. Er du i begyndelsen af din træningskarriere vil et program udarbejdet til rutinerede iron warriors sikkert ikke være det optimale.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Sundtrend skrev:èn ting jeg virkelig har lagt mærke til er, at stort set alle dem som lever af fitness (i den kategori) kører et 5-split træningsprogram.

Du svarede rent faktisk på dit eget spørgsmål. De lever af det, altså deres kroppes udseende dikterer ene og alene deres indkomst og hvilke forsider / reklamer / supplementer / sponsorer.
I modsætning til de fleste bodybuildere har fitnessmodellerne aldrig rigtig en off-season, deres conditioning (fedtprocent) ligger altid kun meget lidt fra deres photoshoot / konkurrence fedtprocent. Det er simpelthen ikke muligt for naturlige atleter uden depression, manglende sexlyst og andre meget seriøse bivirkninger hvis de har en fedtprocent under 10% år efter år, undtaget genetic freaks.
Dertil er det tænkeligt at de udover at benytte PEDs også altid ligger i et meget lille kalorieoverskud endda underskud, hvilket betyder at træne den samme kropsdel med høj frekvens er unødvendigt, idet man ikke har kalorierne til at bygge masse op alligevel. Dernæst må de jo ikke blive for bodybuilder-agtige, så når de når Mens Physique ideal-størrelsen er det blot vedligeholdelse og det er et 5-split fint til.
:"I wanted to tear off my shirt and be ripped, tanned and larger than life. But in reality I was a fat, pale kid from Copenhagen."
Brugeravatar

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Kevin Durant skrev:
Sundtrend skrev:èn ting jeg virkelig har lagt mærke til er, at stort set alle dem som lever af fitness (i den kategori) kører et 5-split træningsprogram.

Du svarede rent faktisk på dit eget spørgsmål. De lever af det, altså deres kroppes udseende dikterer ene og alene deres indkomst og hvilke forsider / reklamer / supplementer / sponsorer.
I modsætning til de fleste bodybuildere har fitnessmodellerne aldrig rigtig en off-season, deres conditioning (fedtprocent) ligger altid kun meget lidt fra deres photoshoot / konkurrence fedtprocent. Det er simpelthen ikke muligt for naturlige atleter uden depression, manglende sexlyst og andre meget seriøse bivirkninger hvis de har en fedtprocent under 10% år efter år, undtaget genetic freaks.
Dertil er det tænkeligt at de udover at benytte PEDs også altid ligger i et meget lille kalorieoverskud endda underskud, hvilket betyder at træne den samme kropsdel med høj frekvens er unødvendigt, idet man ikke har kalorierne til at bygge masse op alligevel. Dernæst må de jo ikke blive for bodybuilder-agtige, så når de når Mens Physique ideal-størrelsen er det blot vedligeholdelse og det er et 5-split fint til.

Du har skrevet en omgang vrøvl.

Reputation point: 5

lassej skrev:
Kevin Durant skrev:

Du har skrevet en omgang vrøvl.

This. Du har nemlig skrevet en enorm omgang vrøvl, Kevin.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster