Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

50mm VS 30 mm til Homegym

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey all

Jeg overvejer at rydde kælderen og bygge homegym dernede for at få lidt mere flexibilitet i hverdagen. Har kigget i den blå efter udstyr og har så følgende spørgsmål:

Hvad er fordelene ved 50mm VS 30 mm?

Er der fordele ved 30 mm VS 50mm ud over prisen?

Er der forskel på diameteren på stangen der hvor man holder?

Noget specielt man skal være opmærksom på når man køber brugt?

Allan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har 30 mm, og det fungerer super godt :)

Reputation point: 20

Kostplan: Vis kostplan

Køb 50mm.

30mm er af langt ringere kvalitet, og på ingen måde godt nok, hvis du gerne vil flytte lidt mere end småvægte.
Køb en god (og dyr) stang - den kommer til at holde resten af livet medmindre du hærger den.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog

Legend skrev:Køb 50mm.

30mm er af langt ringere kvalitet, og på ingen måde godt nok, hvis du gerne vil flytte lidt mere end småvægte.
Køb en god (og dyr) stang - den kommer til at holde resten af livet medmindre du hærger den.

En 30 mm stang kan klare en belastning på op til 200 kg.
Det burde være nok for de fleste ;)

Ole_S skrev:

Lol, nej.

Slet ikke når man tager højde for årevis af slid og hvad sådan en kan blive udsat for.

Buy nice, don't buy twice.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Jeg har selv 30mm i kælderen, og så træner jeg 2-3 andre steder hvor der er 50mm.

Det i kælderen, 30mm, er købt hos http://www.fitnessgruppen.dk og der koster et 140kg's sæt 2000,-
og med bænk osv. koster det under 5000,- http://fitnessgruppen.dk/default.asp?fg ... iv&pgid=31

og ja det koster ikke så meget, der er også et par mindre gode ting ved det (og det er kun stangen), det ene er at det rug område/whatever det nu hedder der hvor der er mønster, ikke er særlig stort og der er ikke der der markeringer, så det skal man lige vænne sig til. Og hvis man er til at der skal være kuglelejer o.lign. i stangen så skal man finde noget andet :)
Men den holder da til 160kg og sikkert også mere, uden den bliver bøjet. Så holdbarheden er fin.

Men man/jeg holder væsenlig bedre på de 50mm stænger jeg ellers træner med, en Techno Gym, en fra BM-fitness og en Eleiko.

Alt i alt ville jeg, købe et billigt 30mm sæt fra fitnessgruppen og så se om du overhoved får trænet nede i kælderen. Hvis ikke så er det bare at sælge det igen og så har du måske brugt et par tusinde på at finde ud af det.
- Hvis du derimod VED at du får det brugt. Så ville jeg tage ud og prøve 50mm stænger og finde en jeg synes godt om, og så ellers købe skiver til denne :).

Håber du kan bruge svaret til noget :)

Mvh
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Legend skrev:
Ole_S skrev:

Lol, nej.

Slet ikke når man tager højde for årevis af slid og hvad sådan en kan blive udsat for.

Så siger vi det.
Jeg stoler nu på det producenten skriver :)

Christian M skrev:Jeg har selv 30mm i kælderen, og så træner jeg 2-3 andre steder hvor der er 50mm.

Det i kælderen, 30mm, er købt hos http://www.fitnessgruppen.dk og der koster et 140kg's sæt 2000,-
og med bænk osv. koster det under 5000,- http://fitnessgruppen.dk/default.asp?fg ... iv&pgid=31

og ja det koster ikke så meget, der er også et par mindre gode ting ved det (og det er kun stangen), det ene er at det rug område/whatever det nu hedder der hvor der er mønster, ikke er særlig stort og der er ikke der der markeringer, så det skal man lige vænne sig til. Og hvis man er til at der skal være kuglelejer o.lign. i stangen så skal man finde noget andet :)
Men den holder da til 160kg og sikkert også mere, uden den bliver bøjet. Så holdbarheden er fin.

Men man/jeg holder væsenlig bedre på de 50mm stænger jeg ellers træner med, en Techno Gym, en fra BM-fitness og en Eleiko.

Alt i alt ville jeg, købe et billigt 30mm sæt fra fitnessgruppen og så se om du overhoved får trænet nede i kælderen. Hvis ikke så er det bare at sælge det igen og så har du måske brugt et par tusinde på at finde ud af det.
- Hvis du derimod VED at du får det brugt. Så ville jeg tage ud og prøve 50mm stænger og finde en jeg synes godt om, og så ellers købe skiver til denne :).

Håber du kan bruge svaret til noget :)

Mvh

Rigtig godt indlæg. :)

Køb en 50mm stang.
30 mm stænger bliver sku skæve. Ihvertfald dem som jeg har set...
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Legend skrev:
Ole_S skrev:

Lol, nej.

lol, jo :wink:

Jeg har 2 x 30mm stænger og en 50mm stang. De 2 stænger på 30mm har jeg haft i over 20 år (har først anskaffet mig en 50mm stang for nogle år siden), og jeg har haft et pænt stykke over 200 kg på dem begge op til flere gange, og ingen af dem er skæve overhovedet. Ja, jeg ved der sikkert kan være forskel på kvaliteten af 30mm stænger ligesom der kan det med 50mm stænger. Det ville sikkert også forholde sig anderledes hvis jeg smed med de små stænger som jeg gør det med min 50mm i diverse øvelser. Men ikke desto mindre har de holdt over al forventning.

Jeg er dog enig i at det bedst kan betale sig at anskaffe noget ordentligt fra start af. Specielt hvis man ved man vil fortsætte træningen langt ud i fremtiden.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Jeg har et 50mm komplet sæt til salg pt: s-komplet-olympisk-vaegtsaet-squatstativ-baenk-handvaegte-t70810.html hvis det var noget

Vil du gerne købe nyt, hvilket jeg sagtens forstår, vil jeg stadig klart råde dig til at investere i et ordenligt 50mm sæt.
Kuglelejere i stangen og nogle gode vægte. Du vil ikke fortryde det! :)
http://www.sebastianpetersen.dk - Min blog om kost, sundhed og træning.
Succes kræver positiv indstilling!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 120.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online