Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

6-pack

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har læst mange artikler, og set diverse forslag.
Jeg står i en situation hvor min krop er fyldt med muskler, men de vil ikke vises.

Jeg har set at cardio efter sigende er det mest effektive, men da jeg ikke har et gram fedt på kroppen, giver det ingen konkret mening at blive ved med det ?
Det er de nederste muskler som jeg ikke kan få vist, og vil gerne høre om eventuelle erfaringer fra andre der har stået i samme problem, men som nu har løst det, og opnået synlige muskler på det punkt ^^

På forhånd tak :)!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Stroph skrev:Jeg har læst mange artikler, og set diverse forslag.
Jeg står i en situation hvor min krop er fyldt med muskler, men de vil ikke vises.

Jeg har set at cardio efter sigende er det mest effektive, men da jeg ikke har et gram fedt på kroppen, giver det ingen konkret mening at blive ved med det ?
Det er de nederste muskler som jeg ikke kan få vist, og vil gerne høre om eventuelle erfaringer fra andre der har stået i samme problem, men som nu har løst det, og opnået synlige muskler på det punkt ^^

På forhånd tak :)!

Du kommer selv med svaret. Du skal ned i fredtprocent, hvis du vil fremhæve dine muskler yderligere.

btw: Når du siger ting som "min krop er fyldt med muskler" og "jeg ikke har et gram fedt på kroppen" er intet værd for os. Kom med facts, ikke dine egne subjektive vurderinger.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er meget godt, og tak for dit råd. Men det var ligenetop det jeg henførte til jeg ikke kunne bruge.

jeg er 1.83 + -
Vejer 68kg
Er 20 år.

Min krop består af skind, muskler og knogler.. Så derfor kan jeg ikke se hvordan det skulle hjælpe, at smide yderligere kilo af kroppen, da det kun vil tærre på mine muskler ^^

Stroph skrev:Det er meget godt, og tak for dit råd. Men det var ligenetop det jeg henførte til jeg ikke kunne bruge.

jeg er 1.83 + -
Vejer 68kg
Er 20 år.

Min krop består af skind, muskler og knogler.. Så derfor kan jeg ikke se hvordan det skulle hjælpe, at smide yderligere kilo af kroppen, da det kun vil tærre på mine muskler ^^

Du skal have gang i et solidt bulk. Hvis du vil have større (og dermed muligheden for mere synlige) muskler, skal du givetvis have noget mere masse på kroppen, og det får du kun ved et kalorieoverskud. Herefter kan du så fokusere på at komme ned i fedtprocent igen. Du burde læse nogle flere af vores artikler her på siden, de fortæller dig alt du har brug for at vide.

For at skære det ud i pap: markerede muskler kræver lav fedtprocent, store muskler kræver kalorieoverskud. Så hvis du mener at din fedtprocent er lav nok (hvilket den sikkert er med din højde/vægt), så skal du jo bare have gang i et solidt bulk. Hvis jeg var dig, ville jeg bulke op til 80 kg med omkring 400g/uge, og derefter fjerne det overflødige fedt.

PS. det er genetisk bestemt om du er disponeret for at få tydelige abs eller ej, derfor kan det sagtens være, at du slet ikke kan få en six-pack.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

For mig lyder det som om du ikke har nok masse.
Prøv evt. at komme med nogle billeder eller få målt din fedtprocent. Mindes at en fedt procent mellem 10-12% skulle være tilstrækkeligt for at få en 6-pack, men det kræver jo naturligvis en hvis mængde mavemuskler.
Derudover skal det nævnes nogle simpelthen ikke kan få de nederste muskler frem, fordi de rent genetisk ikke er disponeret til det.

Geografisk sted: Frederiksberg

Er klar over det med genetik, og det er ikke problemet i mit tilfælde.

Men dvs at jeg skal have opbygget mere masse, i stedet for at smide mere masse ? Og samtidig træne de nederste muskler efter bedste evne ?

E; forresten tak til jer begge for at tage jer tid, og for jeres råd hidtil :]!

Jeg forstår ikke hvordan man kan måle 1.83 i højden, veje 68 kg og se sig selv i spejlet og tænke, "det eneste jeg mangler, det er satme mavemuskler, så er jeg alle pigers drøm!"

No offence, men jeg synes du skal prøve at træne en lille smule mere, se om du kan få puttet nogle muskler på og så evt. tabe dig lidt så dine maveguns kigger frem.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Stroph skrev:Er klar over det med genetik, og det er ikke problemet i mit tilfælde.

Men dvs at jeg skal have opbygget mere masse, i stedet for at smide mere masse ? Og samtidig træne de nederste muskler efter bedste evne ?

E; forresten tak til jer begge for at tage jer tid, og for jeres råd hidtil :]!

(Jeg har ikke læste hele tråden)
Hvorfra ved du det ikke er genetik ? Man kan ikke træne "de nederste" mavemuskler!! Det er kun en lavere fedt% eller forøget musklenmasse med lav fedt% der vil kunne gøre dem synlige(hvis du er genetisk bestemet for en 6-8-(10?!) pack)
Brugeravatar

Stroph skrev:Er klar over det med genetik, og det er ikke problemet i mit tilfælde.

Du kan ikke som sådan træne de "nederste" mavemuskler. Tunge basisøvelser, squat og dødløft primært, evt. med nogle maveøvelser vil være tilstrækkeligt til at få masse på mavemusklerne.
Men ja, prøv at få opbygget noget mere masse, og derefter cut ned.

Geografisk sted: Frederiksberg

Nu ved vi jo ikke om du rent fatisk går i motion/fitness center, og har mulighed for at træne med vægte. hvis dette er tilfældet, vil jeg foreslå du kigger på denne artikel:

artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html

men men men men,, for at det skal virke skal du ligge i moderat/solidt kalorieoverskud (bulk)
jeg foreslår at du læser disse to artikler:

artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
artikler/kost-kosttilskud/kostplan-muskelmasse.html

når du har kørt dette program + forstået kosten og den fungerer.
til et nyt program, jeg kan foreslå en uges Dekontering( træningsfri) og så en HST cyklus.

artikler/traeningsprogrammer/hst-hypertrophy-specific-training.html

efter dette er der ca gået 3 måneder +/- det løse og du kan om du vil begynde at cutte lidt ned i fedtprocent.

artikler/kost-kosttilskud/diaet-eksempel-fedtreduktion.html

hvis du følger dette, vil jeg mene du sku ha den eftertragtede 6-pack, samt en veltrænet krop.

- jeg skylder dig nok at sige det ikke er alle der kan få en perfekt 6-pack da det afhænger af gener hvordan dine abs ( mavemuskler ) er placeret.

hvis du har spørgsmål er du velkommen til at spørge.

+++ hvis dit primære mål er en 6-pack til næste sommer strandture, så vil jeg foreslå at du måske smider et par maveøvelser ind i slutningen af dit program. men husk maven skal også hvile. så træn den ikke hver der.

++ maven er en muskel som alle andre, og ikke en High'rep'psyko muskel, nej træn den ligesom de andre,
med andre ord, tungt og ca 3-4 sæt af 10-15 gentagelser.

held og lykke mr. sixpack :king: :dope:
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

alfross skrev:Jeg forstår ikke hvordan man kan måle 1.83 i højden, veje 68 kg og se sig selv i spejlet og tænke, "det eneste jeg mangler, det er satme mavemuskler, så er jeg alle pigers drøm!"

No offence, men jeg synes du skal prøve at træne en lille smule mere, se om du kan få puttet nogle muskler på og så evt. tabe dig lidt så dine maveguns kigger frem.

Jeg syntes du skal holde dig til emnet. Min overkrop fejler intet, og den er større end de fleste andres. Jeg har mangler på benene, og som du nok ved, vil en stor del af vægten trækkes derfra.

Desuden, for at belære dig, så er der dem som træner for at vise sig i konkurrencer, der er dem som træner for at imponere andre, og så er der dem som træner for at have det godt med sig selv. Jeg hører til den sidste kategori.

Jeg har ikke brug for din mening om hvad der er rigtig eller forkert.. Har brug for seriøst råd, hvilket jeg langt hen af vejen har fået af de andre, og mange tak for det.

Kom endeligt med flere meninger, tager det hele til mig :]!

E; Jeg har trænet i 4-5 år, og har mulighed for at gå i center. Så kender udemærket til forholdene, og om hvordan man træner korrekt.

Ibody, tak for det indlæg, det ser lovende ud og det kan helt sikkert bruges :)!

Til jer andre, jeg ved det ikke er genetisk, da jeg har en familie som beviser det. Stort set alle i min familie, og de har stort set alle opnået en trimmet mave, med markerede muskler. Enten ved specifik træning, eller gennem oldsql arbejde ^^ Og det går langt ud i familien, på begge sider, samt det faktum at jeg er markeret, men blot mangler de sidste 2 nederste.

Stroph skrev:
alfross skrev:Jeg forstår ikke hvordan man kan måle 1.83 i højden, veje 68 kg og se sig selv i spejlet og tænke, "det eneste jeg mangler, det er satme mavemuskler, så er jeg alle pigers drøm!"

Jeg syntes du skal holde dig til emnet. Min overkrop fejler intet, og den er større end de fleste andres. Jeg har mangler på benene, og som du nok ved, vil en stor del af vægten trækkes derfra.

Desuden, for at belære dig, så er der dem som træner for at vise sig i konkurrencer, der er dem som træner for at imponere andre, og så er der dem som træner for at have det godt med sig selv. Jeg hører til den sidste kategori.

Jeg har ikke brug for din mening om hvad der er rigtig eller forkert.. Har brug for seriøst råd, hvilket jeg langt hen af vejen har fået af de andre, og mange tak for det.

Jeg har ikke tænkt mig at skændes i din egen tråd, men jeg synes selvsagt at mit indlæg havde en pointe. Det var selvfølgelig ikke det du havde lyst til at høre og det var helt sikkert ikke så omfattende eller uddybende som indlægget ovenfor, men ikke desto mindre var det skam et seriøst råd.

EDIT: Nej jeg kan ikke lade være. Du har rettet i dit indlæg lige over det her, så jeg bliver nødt til at skrive hvad jeg mener.

- Du har trænet 4-5 år, ved alt om træning og vejer stadig 68 kg...

- Du er ikke større end de fleste andre. Min nabo som er pige, lidt lavere end dig og virkelig en hottie vejer mere.

- Du træner for at have det godt med dig selv og alligevel ønsker du dig en 6-pack... Hvorfor? Den kan du sgu da ikke bruge til noget andet end at vise frem.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Stroph skrev:Til jer andre, jeg ved det ikke er genetisk, da jeg har en familie som beviser det. Stort set alle i min familie, og de har stort set alle opnået en trimmet mave, med markerede muskler. Enten ved specifik træning, eller gennem oldsql arbejde ^^ Og det går langt ud i familien, på begge sider, samt det faktum at jeg er markeret, men blot mangler de sidste 2 nederste.

har du nogensinde set de "2" sidste DU mangler ? hvis ikke du har det, så kan du vel ikke vide om du har det.. fordi din familie har det er det ikke = du har.. to personer med blonde hår fx, de er heller ikke sikre på at få et barn der er blond hår.. see the point ?

Derudover er jeg enig med Alfross... 4-5 års træning og veje 68 med dig højde ? :?
Brugeravatar

alfross skrev:
Stroph skrev:

Jeg har ikke tænkt mig at skændes i din egen tråd, men jeg synes selvsagt at mit indlæg havde en pointe. Det var selvfølgelig ikke det du havde lyst til at høre og det var helt sikkert ikke så omfattende eller uddybende som indlægget ovenfor, men ikke desto mindre var det skam et seriøst råd.

EDIT: Nej jeg kan ikke lade være. Du har rettet i dit indlæg lige over det her, så jeg bliver nødt til at skrive hvad jeg mener.

- Du har trænet 4-5 år, ved alt om træning og vejer stadig 68 kg...

- Du er ikke større end de fleste andre. Min nabo som er pige, lidt lavere end dig og virkelig en hottie vejer mere.

- Du træner for at have det godt med dig selv og alligevel ønsker du dig en 6-pack... Hvorfor? Den kan du sgu da ikke bruge til noget andet end at vise frem.

mit gæt ville være at hvis han føler han ser godt ud, har han det også bedre med sig selv,
og da han jo siger han mangler lidt mavemuskler, så de kan blive tydeligere, går jeg udfra at det er det han ønsker og så har han det godt med sig selv.

mange træner i øvrigt for at have det godt med dem selv. og hvis ens mål er at have arme på 35 cm, for han synes han har det godt med sig selv, ja så det vel okay. så hvis topic starter mener at sixpack gør han perfekt, kan jeg da kun være enig, selvfølgelig skal han da ha sådan en.

:D
Brugeravatar

BodyBlom skrev:4-5 års træning og så vejer du næsten 35kg mindre end mig og jeg har trænet 4.

alle kan jo ikk være lige garvede, og ha sat sig ligeså meget ind i træning såvel som kost :D

gætter på dette er tilfældet.
Brugeravatar

altså jeg har træner lidt over 1 år, og vejer 70 kg, og er 175 cm, helt cut vejer jeg nok 64kg ca. så ja han er ret tynd.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster