Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1523
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1520

Følg bodybuilding.dk på

Acne piller og træning.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej guys! :wink:

- da jeg gik på efterskole, havde jeg en kammersjuk der var begyndt på acne piller. han sagde at man ikke ville få noget ud af træningen mens man var på sådan en kur..

er der nogen af jer der ved noget om dette, vil jeg være meget glad da jeg er begyndt at få kæmpe bumser overalt. (Brystkasse, hals, hage osv.) :oops: :verysad:

Og en flot krop er jo ikke noget værd hvis man ligner en der er blevet tæsket i ansigtet!;)

Tak, og god weekend derude!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Din kammerat har ikke haft forstand på en skid.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det kan være han troede man SKULLE træne med steroider, da de reagerer med isotretinoin. Hvis ikke det var tilfældet, så var han vel temmelig ignorant.

Geografisk sted: Aalborg

Pind skrev:Din kammerat har ikke haft forstand på en skid.

dvs. at det ikke har noget at sige?:)

Pretty much yeah.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Det har han ikke ret i, men fx tetracyklin som er et middel mod acne og hyppigt brugt er vist at sænke dit kostbare testosteron ganske betragteligt. I givet fald er hans pointe ret væsentlig.

MVH
SandyFrink
Value BB.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Sig til din kammerat, at det er en dårlig vane at rådgive andre om ting, man ikke har en kæft forstand på
Brugeravatar

Jeg har selv taget isotetrinoin over en længere periode og jeg synes personligt at jeg har været mere træt og uoplagt mens jeg har taget dette men det betyder jo ikke at man ikke kan træne alligevel. Det er bare lidt mere hårdt imo. Jeg kan selvfølgelig heller ikke sige at det var pillernes skyld. Det kunne jo være andre faktorer der gjorde det.

Men min pointe er at i hvert fald med isotetrinoin kan man sagtens træne imens.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 3. maj 2012, 15:38, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Skull and bones skrev:Du har ikke den fornødne viden om isotretinoin til at udtale dig. Og det kritiske forhold i den forbindelse er ikke (primært) testosteron.
MEN JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF DIG, "SANDYFRINK".

Jeg fraråder til tider folk fra at benytte acnemedicin - isotretinoin - pga risikoen for at udvikle colitis. Det mener jeg også jeg har gjort på siden her før. Det er et forholdsvist godt argument for at acne kun skal behandles ved slemme tilfælde. Det er forholdsvist enkelt empirisk at konstatere at folk der får medicin mod acne stadig responderer på træning, hvilket afkræfter den meget absolutte påstand om at "man ikke ville få noget ud af træningen mens man var på sådan en kur". For så vidt medicin i væsentlig grad undertrykker testosteron er det relevant for trænende folk, særligt når emnet er kredset ind til medicin i forhold til træning.

MVH
SandyFrink
Value BB.dk member

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 3. maj 2012, 15:39, rettet i alt 2 gange.

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

Brugeravatar

Af ren nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at se de studier eller den kilde som du har som siger at tetracyklin skulle sænke testosteron betragteligt, og så hvor meget er betragteligt og hvor længe? er det efter langtids brug eller efter kort tids brug, og vil testestoron niveauet komme tilbage til normalen etc :) Ikke at det er så forbandet relevant, men har man nu moderat mængder af acne så kunne sådanne spørgsmål faktisk være rare at vide hvis man overvejer en kur for at fjerne sine små bumse udbrud :D

Har da også hørt rygter om at tetracyklin skulle være skidt for ens led i længden? :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Jeg har både været på tetracyklin og isotretinoin.
Tetracyklinen påvirkede mig overhovedet ikke, ihvertfald ikke negativt. Det virkede rigtig godt indtil jeg skulle stoppe, så kom det igen.
Isotretinoinen har selvfølgelig givet mig de forventede bivirkninger og deriblandt også ondt i ryggen, som betød at jeg måtte droppe squat indtil kuren er overstået. Men at du ikke skulle få noget ud af din træning forstår jeg ikke. Jeg har personligt ikke haft problemer med at gaine selvom jeg har brugt de to præparater.

Men det ville være rart at vide hvilken type medicin du taler om.
Uanset hvad så gå til lægen med det. Det er det vigtigste skridt imod en acne fri hud!
Brugeravatar

Reputation point: 2

Mikkel leicht skrev:Af ren nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at se de studier eller den kilde som du har som siger at tetracyklin skulle sænke testosteron betragteligt, og så hvor meget er betragteligt og hvor længe? er det efter langtids brug eller efter kort tids brug, og vil testestoron niveauet komme tilbage til normalen etc :) Ikke at det er så forbandet relevant, men har man nu moderat mængder af acne så kunne sådanne spørgsmål faktisk være rare at vide hvis man overvejer en kur for at fjerne sine små bumse udbrud :D

Har da også hørt rygter om at tetracyklin skulle være skidt for ens led i længden? :)

Tvivler på at der er nogen effekt..
I følge http://www.drugs.com/pro/tetracycline.html
Skulle tetracyklin ingen effekt have på fertilitet givet i høje doser til rotter..
Ved påvirkning af testosteronproduktionen ville man man forvente dårligere fertilitet, da de modnende sædceller er meget afhængige af den lokalt høje koncentration grundet testosteronproduktionen i testes...

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
Mikkel leicht skrev:Af ren nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at se de studier eller den kilde som du har som siger at tetracyklin skulle sænke testosteron betragteligt, og så hvor meget er betragteligt og hvor længe? er det efter langtids brug eller efter kort tids brug, og vil testestoron niveauet komme tilbage til normalen etc :) Ikke at det er så forbandet relevant, men har man nu moderat mængder af acne så kunne sådanne spørgsmål faktisk være rare at vide hvis man overvejer en kur for at fjerne sine små bumse udbrud :D

Tvivler på at der er nogen effekt..
I følge http://www.drugs.com/pro/tetracycline.html
Skulle tetracyklin ingen effekt have på fertilitet givet i høje doser til rotter..
Ved påvirkning af testosteronproduktionen ville man man forvente dårligere fertilitet, da de modnende sædceller er meget afhængige af den lokalt høje koncentration grundet testosteronproduktionen i testes...

tror ikke man kan konkludere at tetracyklin ikke skulle kunne påvirke testosteron niveauet alene på fertilitet, i hvert fald ikke på kortere studier :) men ja det er jo lige op til Sandy frink at finde noget :D

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Jeg har været på en tetracyklin kur i mens jeg trænede. Jeg oplevede overhovedet ikke at der skete noget i forhold til min træning.

Træner her: Fitness World Aalborg

Men det skal lige siges at der står på indlægseddelen at ekstrem muskelømhed er en hyppig bivirkning.

Jeg har været på tetracyklin. Det gjorde ingen forskel på mine fremskridt hvad jeg kunne se, og i så fald ville det være meget lidt.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

NYmand - kan du huske hvor stor hyppigheden var for at få lige præcis den bivirkning? :) jo ikke irrelevant hvis chancen kun er meget lille eller meget stor for den sags skyld :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Mikkel leicht skrev:NYmand - kan du huske hvor stor hyppigheden var for at få lige præcis den bivirkning? :) jo ikke irrelevant hvis chancen kun er meget lille eller meget stor for den sags skyld :)

Omtalte bivirkninger er ikke nævnt på medicin.dk:
http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/547

Reputation point: 65

Har selv været på en pille kur mod acne. pillerne hed noget alle "isotren actravis".
De bivirkninger jeg fik var tør hud, næseblod(3-5 gange dagligt), tøre øjne og ekstrem træthed.
Alle de overstående ting kan påvirke din træning i højere eller mindre grad, men frygt ej. der er en løsning!
Tør hud = fugtcreme - for guds skyld køb noget der ikke fedter da det kun vil gøre din urene hud værre!
Tøre øjne = øjendråber
Næseblod(Det vil kommer når du træner især = brændt næseborene
Ekstrem træthed = du kan ikke gøre så meget da du er træt selvom du får 12+ timers søvn. Men du kan evt tage noget amplifier, no explode jack3d eller lignende inden træning for at få et spark i røven.

Alt i alt så kommer det kun til at få indflydelse på din træning hvis du ikke behjælper problemerne på overstående måde ;)
Håber det kan bruges.
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Mikkel leicht skrev:NYmand - kan du huske hvor stor hyppigheden var for at få lige præcis den bivirkning? :) jo ikke irrelevant hvis chancen kun er meget lille eller meget stor for den sags skyld :)

Husker det ikke, men mener den var ret stor. Jeg bed i hvertfald mærke til den, fordi den kunne have indflydelse på min træning. :)

Indlæg slettet af admin.

Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 74 gæster