Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Aktier

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er begyndt at interesserer mig lidt for aktier og sådan. Jeg overvejer at købe for cirka 3000kr vestas aktier. Inden jeg forhaster mig vil jeg gerne høre fra jer om i selv har aktier og jeres oplevelser med dem ? Jeg har hørt at aktiemarkedet er meget ustabilt p.g.a boligmarkedet i USA. Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.

Men som sagt. Nogle der har aktier, og i hvad ? Kan det anbefales, hvordan kom i ind i aktier og hvordan købte i dem ? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Lyder umiddelbart OK fornuftigt at investere i vestas aktier, men intet er jo sikkert ...

Kender en som havde 25.000 i B&O aktier, og hvis man interessere sig lidt for aktier, så ved man også hvordan det for tiden går for B&O, så hun mistede altså mange penge.

Ellers kunne det være interessant at "satse" lidt ved at investere i Japanske yen.

Bare lad være med at invester i noget som har med USA at gøre :P
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke fornuftigt eller rationelt ud fra økonomisk teori at investere i kun ét værdipapir. Du skal sprede din investering ud mellem flere værdipapirer for at optimere dit afkast. Afhængig af din alder skal din porteføjle også bestå af en vis del obligationer.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Pzyrex skrev:Kender en som havde 25.000 i B&O aktier, og hvis man interessere sig lidt for aktier, så ved man også hvordan det for tiden går for B&O, så hun mistede altså mange penge.

Bare lad være med at invester i noget som har med USA at gøre :P

Hvis 'man' ved at det pt. går dårligt og B&O så er dette indkalkuleret i kursen og man betaler således en fair pris for virksomheden.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lige en note. Overså at du havde skrevet 3000,- kr og ikke 30.000 kr. Det kan sandsynligvis ikke betale sig at sprede så små beløb over flere aktier pga. kurtage osv.

Alternativet til at investere de 3000,- kr i én aktie kunne være en investeringsforening (men dem er jeg også imod).
Brugeravatar

Styrkeliste

inzaneXs skrev:Lige en note. Overså at du havde skrevet 3000,- kr og ikke 30.000 kr. Det kan sandsynligvis ikke betale sig at sprede så små beløb over flere aktier pga. kurtage osv.

Alternativet til at investere de 3000,- kr i én aktie kunne være en investeringsforening (men dem er jeg også imod).

Enig, 3000 er ikke nok, grundet kurtage. Man snakker vist som hovedregel at minimum er 10.000.

Ellers synes jeg Vestas er en dårlig ide, lige pt. har de store problemer med deres vindmøller som går i stykker.

Hvis man er skarp, så satser man på rebound effekterne :D

Har pt. aktier i
Danske Bank og Novo Nordisk.

Og investeringsbeviser i Danske Invest. :)

Geografisk sted: aalborg

Rades skrev:

Så satser man samtidig på at man er klogere end markedet..og så synes jeg man er mere naiv end skarp

:wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

inzaneXs skrev:
Rades skrev:

Så satser man samtidig på at man er klogere end markedet..og så synes jeg man er mere naiv end skarp

Det jo også det der giver afkastet lige nu. Selv defensive aktier falder, altså kan du ikke få en stabil stigning.
Og når markedet er så volatilt burde man jo satse på rebound.
Eksempel med B&O
Da de kom med kvartalregnskab og var skuffende faldt kursen, næste dag om morgen burde man rebound, altså købe deri til billige penge. Og hen af dagen vil investorerne typisk tænke 'at så slemt var det heller ikke' Og det var jo det der skete dagen efter. At så en fra ledelsen bliver fyret senere, gør det ikke nemmere :)

Rades skrev:Har pt. aktier i

Fik du et fald, efter indbruddet her for nyligt? :P
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:
Rades skrev:Har pt. aktier i

Fik du et fald, efter indbruddet her for nyligt? :P

Ja det siger du ikke :| , Danske bank aktierne var egentlig til at starte med for at få aktionærer konto i banken. Men det gik godt at jeg valgte at 'lege' med det :)

Rades skrev:
inzaneXs skrev:
Rades skrev:

Det jo også det der giver afkastet lige nu. Selv defensive aktier falder, altså kan du ikke få en stabil stigning.
Eksempel med B&O
Da de kom med kvartalregnskab og var skuffende faldt kursen, næste dag om morgen burde man rebound, altså købe deri til billige penge. Og hen af dagen vil investorerne typisk tænke 'at så slemt var det heller ikke' Og det var jo det der skete dagen efter. At så en fra ledelsen bliver fyret senere, gør det ikke nemmere :)

Hvis det var så nemt så burde du kvitte dit dagjob, handle aktier et par dage og så trække dig tilbage til syden med nogle millioner på lommen.
Brugeravatar

Styrkeliste

inzaneXs skrev:
Rades skrev:
inzaneXs skrev:
Rades skrev:

Eksempel med B&O

Hvis det var så nemt så burde du kvitte dit dagjob, handle aktier et par dage og så trække dig tilbage til syden med nogle millioner på lommen.

Siger ikke det er så nemt, siger det er en mulighed, altså stadigvæk et sats, for at få forrentet sine penge..

W skrev:Jeg er begyndt at interesserer mig lidt for aktier og sådan. Jeg overvejer at købe for cirka 3000kr vestas aktier. Inden jeg forhaster mig vil jeg gerne høre fra jer om i selv har aktier og jeres oplevelser med dem ? Jeg har hørt at aktiemarkedet er meget ustabilt p.g.a boligmarkedet i USA. Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.

Men som sagt. Nogle der har aktier, og i hvad ? Kan det anbefales, hvordan kom i ind i aktier og hvordan købte i dem ? :)
Vestas kan være rigtig gode at tjene penge på, da kursen svinger meget.
Det handler bare om at købe når kursen er lavest og sælge når kursen topper :)
Hvor svært kan det være ?
Det er faktisk svært, for kursstigninger går normalt i små skridt gennem længere tid,
men kursfald kommer i store ryk på en enkelt dag :)
I fredags købte jeg Danske bank aktier, og i går var de 4500 kr mindre værd :o
I dag er de kommet lidt opad igen, men...
De skulle have været købt i går og ikke i fredags :)
Jeg handler gennem http://www.etrade.dk
Det er billigt og godt at handle der, men når jeg køber når kursen er høj,
og ikke tør beholde dem, når kursen falder, så er det en dyr hobby :)
Jeg har i eftermiddags lige indlagt købsordrer på nogle obligationer,
og vil nok minimere aktieinvesteringerne.
Aktiehandel er det bedste eksempel jeg kender på bagklogskab,
da der altid er noget andet og bedre man skulle have gjort :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

W skrev: Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.
Brug tiden til at følge med i udviklingen, så vil du se, hvad du skulle have gjort :)
Men man finder aldrig ud af, hvad der er bedst at gøre :)
Man skal følge med i markedet, man investerer i, ellers kan det lynhurtigt gå meget galt,
og man skal være heldig for at det går rigtig godt :)
Henning
Brugeravatar

Styrkeliste

Aktiermarkedet er fyldt med private glade amatører der tror de kan tjene en overnormal profit ved at investere i aktier.

Men som min gamle lektor på handelshøjskolen, Michael Møller, siger så skal man lade være med at tro at man kan slå markedet. Kurserne på aktier afspejler AL tilgængelig information og pr. defination betaler man således en 'rigtig' pris ligemeget om det går godt eller dårligt for virksomheden.

Det eneste man får ud af at sidde og day-trade som naiv privat-person er at man på sigt udhuler sin formue pga. kurtagerne.

Dermed ikke sagt at man ikke skal korrigere i sine investeringer med tiden. Men det skal gøres ud fra alder, indkomst, risiko-villighed mv.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Folmand skrev:En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!

Ikke enig. Man SKAL altid have en vis del af sine penge i placeret i aktier. Men formuen skal naturligvis spredes over flere aktier samt obligationer så den samlede risiko på porteføljen afspejler din risikovillighed, livsstadie mv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Uden at følge så meget med det med aktier ville jeg holde mig fra Vestas.
De er såvidt jeg ved ved at bliver overhalet inden om af Siemens og derfor må de vel falde ret meget. Det er vel smart nok, hvis man tror på at det kommer til at køre for dem igen, men det tror jeg næppe det gør.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

GoingBiG skrev:De er såvidt jeg ved ved at bliver overhalet inden om af Siemens og derfor må de vel falde ret meget.

Hvis DU ved det så ved de professionelle investorer på børsen det også. Og så ER denne trussel allerede inkalkuleret i kursen og prisen på aktien er derfor fornuftig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du lyder til at have en del branchekendskab ISG. Har du mange erfaringer omkring aktiehandel eller har du din viden fra bøger?
www.bodyman.dk - super fedt sted at handle.
Brugeravatar

Da jeg har Virksomheds Økonomi på høj niveau ved jeg lidt om aktier, så kan da lige hurtigt prøve at fortælle dig om vestas situation lige nu.

Ved ikke om du har undersøgt det, men den svinger utroligt meget lige nu. Igår morges gik den lige ned med knap 10% og steg så helt op igen efter 15mins. Så den er måske lidt usikker lige nu, selvom den plejer at være en forholdsvis stabil aktie og rigtig god når de får en stor odre hjem. Hvis man havde sat penge i den da den faldt med 10%, kunne jeg jo havde holdt sommerferie nu :)
Sidst rettet af JonasMH 23. jan 2008, 00:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

ISG skrev:
Folmand skrev:En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!

Ikke enig. Man SKAL altid have en vis del af sine penge i placeret i aktier. Men formuen skal naturligvis spredes over flere aktier samt obligationer så den samlede risiko på porteføljen afspejler din risikovillighed, livsstadie mv.

Jeg er enig med dig, men så hellere obligationer end aktier, da det efter min mening skaber en større sikkerhed.
- Ikke noget man behøver, man kan jo sagtens lege med aktier uden det går helt galt :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

JonasMH skrev:...Ved ikke om du har undersøgt det, men den svinger utroligt meget lige nu. Igår morges gik den lige ned med knap 10% og steg så helt op igen efter 15mins. Så den er måske lidt usikker lige nu, selvom den plejer at være en forholdsvis stabil aktie og rigtig god når de får en stor odre hjem. Hvis man havde sat penge i den da den faldt med 10%, kunne jeg jo havde holdt sommerferie nu :)
Netop, udsving er muligheder, hvis man skal tjene penge på et jævnt faldende marked :)

Nasdaq faldt -2,04 % i går og så er der udsigt til kursfald her i dag... :) :)
Henning
Brugeravatar

Styrkeliste

JonasMH skrev:
ISG skrev:

Jeg er enig med dig, men så hellere obligationer end aktier, da det efter min mening skaber en større sikkerhed.
- Ikke noget man behøver, man kan jo sagtens lege med aktier uden det går helt galt :)

Nej, en kombination af aktier OG obligationer vil samlet set give porteføljen en mindre risiko end ved fx at investere i obligationer alene pga. korrelationen mellem de to typer værdipapirer.
Brugeravatar

Styrkeliste

Når man snakke om Aktier er der et hav af ting der spiller ind...

Lad mig dog starte med at sige at det er et af de mest usikre tidspunkter at gå ind i aktier lige pt. I forgårs faldt stort set alle index i hele europ med min 5%.
Dvs. at der blev tabt 3400 miliarder på en dag, hvilket er det tredie største nogensinde.

Hvis du tænker på at få de her 3.000 kr til at blive til milioner i løbet af kort tid (overdrivelse fremmer...) så er du naiv.

Jeg arbejder til daglig i en af de større danske banker og sidder på dagligt basis og rådgiver om bla. investering.

Situationen er sådan nu er hvis man vil have et bedre afkast en en konto så er det obligationer man skal ligge sig i pt. Kan godt uddybe hvis det fanger interesse...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Lasse bassen skrev:...Jeg arbejder til daglig i en af de større danske banker og sidder på dagligt basis og rådgiver om bla. investering.

Situationen er sådan nu er hvis man vil have et bedre afkast en en konto så er det obligationer man skal ligge sig i pt. Kan godt uddybe hvis det fanger interesse...
Ja, det har stor interesse, da der nu er kommet en proffesionel ind i tråden :)
Fortæl - fortæl...
Henning :training:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil starte med at sige, at hvis jeg vidste, hvad der var fordelagtigt at investere i, så brugte jeg ikke min tid på at gå i skole...

Undersøgelser har dog vist, at risikospredning og langsigtede investeringer giver mest i afkast. Så det er mit råd.

Og ja, det kan da godt ske, at Vestas er inde i en krise med deres møller i øjeblikket. Og mange day-traders har nok oplevet konsekvenserne af at investere i både B&O og Vestas. Man skal desuden huske på, at det går mindst ligeså dårligt for andre af Vestas konkurrenter såsom Siemens. Men på lang sigt er min opfattelse, at Vestas-aktien vil give et positivt afkast pga. den høje efterspørgsel på vind, der også vil stige i fremtiden.

Mit bedste bud på en forholdsvis sikker aktie på lang sigt (5 år+) er Danske Bank, pga. den høje P/E-værdi. Timingen for investeringen er dog svær, da sub-prime krisen ikke er ovre endnu, og at Danske Bank historisk er blevet påvirket af den uden nogen rationel begrundelse.

W skrev:Jeg er begyndt at interesserer mig lidt for aktier og sådan. Jeg overvejer at købe for cirka 3000kr vestas aktier. Inden jeg forhaster mig vil jeg gerne høre fra jer om i selv har aktier og jeres oplevelser med dem ? Jeg har hørt at aktiemarkedet er meget ustabilt p.g.a boligmarkedet i USA. Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.

3000 kr. er alt for lidt...
Hvis jeg var dig ville jeg satse kun på en aktie, pga. kurtage...MEN, du skal ikke sølge aktien før om ca. min. 5 år.
Novo Nordisk er furnuftig køb, da aktien for tiden er meget billig og i den lange løb en rigtig god investering!
Danske Bank er også en billig aktie for tiden...Og den omtalte B & O aktie er rigtig billig, og udsigterne er høje for det firmaet..Det har blandt andet fået en aftale med audi om anlæg i deres biler. Mon ik der kommer flere af den slags.

Nu har det også lige fyret deres direktør og deres bes.formand bliver nok også fyret til næste generalforsamling. Derfor nå det ansætter ny direktør og ny bes.for. så vil aktien ryge op med ca 10 % tror jeg...
Derfor ville jeg satse på B & O!
MEN ville beholde aktien i noget tid!
I øvrigt skal du tænke på, at vi hele tiden bliver rigere og kræver luksus og nå man har røven fuld af penge køber man luksusvarer.

B&O aktien er meget spændende for tiden. Den har indenfor det seneste år været helt oppe i kurs 765, ved nytår omkring kurs 480 og nu, under kurs 300! Stort set alle banker har et kursmål der er noget højere, men du skal forvente at beholde den i noget tid. Analytikerne mener ikke at der er produkter under udvikling, med et stort potentiale.

Vestas, som du selv nævner, kunne også være en god investering. Aktien er indtil videre steget over 5% i dag! Men er befinder sig med en kurs på 445 stadig på et okay attraktivt niveau.

Begge aktier er "høj risiko aktier".

Andre muligheder kunne være Carlsberg og Danske Bank. Begge er i øjeblikket lave i kurs (efter store fald i 2007), med kraftig årlig vækst og Carlsberg med en formentlig snarlig overtagelse af Scottish & Newcastle's del af guldkalven BBH. Stort set alle analytikere har kursmål for de to virksomheder, der er betydeligt højere end de nuværende kurser.

Carlsberg er en "høj risiko aktie", Danske Bank "middel".

Træner her: Birk Motion
FitnessDK Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Er der nogen, der ved noget om fodboldaktier? Jeg har selv nogle aktier og de påvirkes normalt ikke så meget af markedet.

Jeg har Brøndby-aktier og efter emissionen er de faldet (hvilket vel er normalt), men de er faldet sammen med markedet også.

Hvordan ser fremtiden ud på den front når sæsonen starter hvis Brøndby begynder at vinde kampe osv.? Er der nogen grund til at tro den vil stige?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50