Men som sagt. Nogle der har aktier, og i hvad ? Kan det anbefales, hvordan kom i ind i aktier og hvordan købte i dem ?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pzyrex skrev:Kender en som havde 25.000 i B&O aktier, og hvis man interessere sig lidt for aktier, så ved man også hvordan det for tiden går for B&O, så hun mistede altså mange penge.
Bare lad være med at invester i noget som har med USA at gøre

inzaneXs skrev:Lige en note. Overså at du havde skrevet 3000,- kr og ikke 30.000 kr. Det kan sandsynligvis ikke betale sig at sprede så små beløb over flere aktier pga. kurtage osv.
Alternativet til at investere de 3000,- kr i én aktie kunne være en investeringsforening (men dem er jeg også imod).

Rades skrev:
Hvis man er skarp, så satser man på rebound effekterne

inzaneXs skrev:Rades skrev:
Så satser man samtidig på at man er klogere end markedet..og så synes jeg man er mere naiv end skarp

Rades skrev:Har pt. aktier i
Danske Bank og Novo Nordisk.

Pzyrex skrev:Rades skrev:Har pt. aktier i
Danske Bank og Novo Nordisk.
Fik du et fald, efter indbruddet her for nyligt?

Rades skrev:inzaneXs skrev:Rades skrev:
Så satser man samtidig på at man er klogere end markedet..og så synes jeg man er mere naiv end skarp
Det jo også det der giver afkastet lige nu. Selv defensive aktier falder, altså kan du ikke få en stabil stigning.
Og når markedet er så volatilt burde man jo satse på rebound.
Eksempel med B&O
Da de kom med kvartalregnskab og var skuffende faldt kursen, næste dag om morgen burde man rebound, altså købe deri til billige penge. Og hen af dagen vil investorerne typisk tænke 'at så slemt var det heller ikke' Og det var jo det der skete dagen efter. At så en fra ledelsen bliver fyret senere, gør det ikke nemmere

inzaneXs skrev:Rades skrev:inzaneXs skrev:Rades skrev:
Det jo også det der giver afkastet lige nu. Selv defensive aktier falder, altså kan du ikke få en stabil stigning.
Og når markedet er så volatilt burde man jo satse på rebound.
Eksempel med B&O
Da de kom med kvartalregnskab og var skuffende faldt kursen, næste dag om morgen burde man rebound, altså købe deri til billige penge. Og hen af dagen vil investorerne typisk tænke 'at så slemt var det heller ikke' Og det var jo det der skete dagen efter. At så en fra ledelsen bliver fyret senere, gør det ikke nemmere
Hvis det var så nemt så burde du kvitte dit dagjob, handle aktier et par dage og så trække dig tilbage til syden med nogle millioner på lommen.

Vestas kan være rigtig gode at tjene penge på, da kursen svinger meget.W skrev:Jeg er begyndt at interesserer mig lidt for aktier og sådan. Jeg overvejer at købe for cirka 3000kr vestas aktier. Inden jeg forhaster mig vil jeg gerne høre fra jer om i selv har aktier og jeres oplevelser med dem ? Jeg har hørt at aktiemarkedet er meget ustabilt p.g.a boligmarkedet i USA. Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.
Men som sagt. Nogle der har aktier, og i hvad ? Kan det anbefales, hvordan kom i ind i aktier og hvordan købte i dem ?

Brug tiden til at følge med i udviklingen, så vil du se, hvad du skulle have gjortW skrev: Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.

Folmand skrev:En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!

GoingBiG skrev:De er såvidt jeg ved ved at bliver overhalet inden om af Siemens og derfor må de vel falde ret meget.

ISG skrev:Folmand skrev:En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!
Ikke enig. Man SKAL altid have en vis del af sine penge i placeret i aktier. Men formuen skal naturligvis spredes over flere aktier samt obligationer så den samlede risiko på porteføljen afspejler din risikovillighed, livsstadie mv.

Netop, udsving er muligheder, hvis man skal tjene penge på et jævnt faldende markedJonasMH skrev:...Ved ikke om du har undersøgt det, men den svinger utroligt meget lige nu. Igår morges gik den lige ned med knap 10% og steg så helt op igen efter 15mins. Så den er måske lidt usikker lige nu, selvom den plejer at være en forholdsvis stabil aktie og rigtig god når de får en stor odre hjem. Hvis man havde sat penge i den da den faldt med 10%, kunne jeg jo havde holdt sommerferie nu

JonasMH skrev:ISG skrev:Folmand skrev:En note: Man skal ALDRIG investere penge i aktier som man ikke har råd til at TABE!
Ikke enig. Man SKAL altid have en vis del af sine penge i placeret i aktier. Men formuen skal naturligvis spredes over flere aktier samt obligationer så den samlede risiko på porteføljen afspejler din risikovillighed, livsstadie mv.
Jeg er enig med dig, men så hellere obligationer end aktier, da det efter min mening skaber en større sikkerhed.
- Ikke noget man behøver, man kan jo sagtens lege med aktier uden det går helt galt

Ja, det har stor interesse, da der nu er kommet en proffesionel ind i trådenLasse bassen skrev:...Jeg arbejder til daglig i en af de større danske banker og sidder på dagligt basis og rådgiver om bla. investering.
Situationen er sådan nu er hvis man vil have et bedre afkast en en konto så er det obligationer man skal ligge sig i pt. Kan godt uddybe hvis det fanger interesse...

W skrev:Jeg er begyndt at interesserer mig lidt for aktier og sådan. Jeg overvejer at købe for cirka 3000kr vestas aktier. Inden jeg forhaster mig vil jeg gerne høre fra jer om i selv har aktier og jeres oplevelser med dem ? Jeg har hørt at aktiemarkedet er meget ustabilt p.g.a boligmarkedet i USA. Så under alle omstændigheder venter jeg lige et par uger med at købe aktier.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster