Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1003
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1000

Følg bodybuilding.dk på

Al viden om at blive stor!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa BB.dk!

Jeg har siddet og læst lidt på diverse forums og artikler ang. styrkeløft, kost, kostilskud og lign.

Jeg føler ikke, jeg har fået svar (ihvertfald ikke nogen, jeg helt har forstået så), på alle mine mange spørgsmål. Dermed håber jeg, der er nogle kloge og venlige sjæle der vil hjælpe mig igennem det her!

Ser i, jeg er en knægt på snart 19 år (højde 182 cm, vægt 91 kg), der er begyndt at blive små fed. (ved at få bryster, en god stor mave og dobbelthage). Jeg har tidligere trænet, men jeg blev droppede det, pga. uddannelse, sport, kæreste osv. osv. Den beslutning har jeg dog fortrudt meget siden.

Dog står jeg i et dilemma: Skal jeg bare træne mullerne, og egentlig se bort fra cardio/fedtprocent til at starte med - eller skulle jeg starte med at dyrke en masse cardio og spise meget sundt, for derefter at træne mullerne på.
Jeg vil høre, hvad i har af erfaringer til mit dilemma.

Da jeg ved, det er muskelmassen man taber før fedtet, hvis man lever af kød og grønsager (det er lidt groft sagt) og dyrker en masse cardio, er det MULIGT at skabe muskelvækst eller bibeholde den man har, imens man dyrker cardio hele tiden og spiser efter et meget strengt skema?

Ang. træning, kost og kostilskud, vil jeg meget gerne høre, hvad der er det BEDSTE. Her vil jeg gerne vide, alle jeres erfaringer, om det så er chrom, zink eller lign, som ikke nødvendigvis har en bevist effekt til muskelopbygning.
Jeg mener bare, rent hypotetisk hvis jeg kunne købe alle lovlige produkter, ville alle sammen på hjælpe mig?

Her mener jeg både, hvis jeg vælger at gå efter at tabe mig, men holde på mullerne. Eller hvis jeg bare skal have en masse masse og styrke og er ligeglad med dellerne.

Fx - flere slags aminosyrer, weight gainer, flere slags kreatin, whey protein - kasein protein, krom-zink-diverse andre mineraler, fedtsyrer, kalorier?

Er der evt. nogen der har erfaringer med @ http://www.trainingmask.com/products/TR ... K-2.0.html ? Vil den kunne hjælpe på noget som helst, hvis vi bare ser på styrkeløft? Ingen cardio eller lign. indblandet?

Tusind tak på forhånd - Lærlingen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tldr

Bare æd og træn, så bliver du stor
Numze
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Holstebro

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Læs det her og lad være med at købe den fjollede masker der.
http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

God vind, før evt. log :)
Opløsning bor i alt, hvad der er sammensat.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Lærlingen skrev:Dog står jeg i et dilemma: Skal jeg bare træne mullerne, og egentlig se bort fra cardio/fedtprocent til at starte med - eller skulle jeg starte med at dyrke en masse cardio og spise meget sundt, for derefter at træne mullerne på.
Jeg vil høre, hvad i har af erfaringer til mit dilemma.

Da jeg ved, det er muskelmassen man taber før fedtet, hvis man lever af kød og grønsager (det er lidt groft sagt) og dyrker en masse cardio, er det MULIGT at skabe muskelvækst eller bibeholde den man har, imens man dyrker cardio hele tiden og spiser efter et meget strengt skema?

Ang. træning, kost og kostilskud, vil jeg meget gerne høre, hvad der er det BEDSTE. Her vil jeg gerne vide, alle jeres erfaringer, om det så er chrom, zink eller lign, som ikke nødvendigvis har en bevist effekt til muskelopbygning.
Jeg mener bare, rent hypotetisk hvis jeg kunne købe alle lovlige produkter, ville alle sammen på hjælpe mig?

Her mener jeg både, hvis jeg vælger at gå efter at tabe mig, men holde på mullerne. Eller hvis jeg bare skal have en masse masse og styrke og er ligeglad med dellerne.

Hvis du vil være stor som overskriften lyder, hedder det jo bare at æde, æde, træne og æde. Om du skal smide dellerne først, er en beslutning du er nød til at tage. Kan du leve med lidt fedt på maven, eller ej. Du kan så cut det væk når du får en nogenlunde størrelse. Om det er muligt at vokse muskler og tabe fedt på samme tid, går lidt an på hvor du er. Hvis du ikke kan løfte en ti kilo håndvægt eller bare er så lavt nede i muskelvækst, vil du kunne bygge muskler, for der skal intet til i starten. Igen, her går det an på hvad dit udgangspunkt er. Med hensyn til kosttilskud, behøver det ikke at være så kompliceret. Læs dig til hvor mange procent protein der er i de forskellige mærker og sådan. Bodylab og bodyman sælger nogle utrolig gode vare. Du kan supplere din træning med Protein eller weightgainer, samt kreatin og aminosyre hvis du vil.
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50

Cut og så byg op. Har de fleste det bedst med.

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Cut ned - så vil du få bedre gains i længden :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster