Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Abonnerer på hans Research Review, hvor han også er meget inde på emnet. Konklusionen opsummeres meget godt her: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =123915821
Jenslyn87 skrev:AA er niceAbonnerer på hans Research Review, hvor han også er meget inde på emnet. Konklusionen opsummeres meget godt her: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =123915821
Thread by Alan Aragon skrev:The Primary Laws of Nutrient Timing
* The First Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
* The Second Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.

Kritik af ISSN af Alan Aragon skrev:Boiling Things Down: The Position Statements
Credit is due to the ISSN for preemptively stressing that the research on physiological & morphological effects of meal frequency in physically active and athletic populations is scarce. They responsibly state that this prevents definitive conclusions from being made. The following are the exact statements that comprise the ISSN position stand on meal frequency, which I’ll follow with my comments & conclusion.
1. Increasing meal frequency does not appear to favorably change body composition in sedentary populations.
2. If protein levels are adequate, increasing meal frequency during periods of hypoenergetic dieting may preserve lean body mass in athletic populations.
3. Increased meal frequency appears to have a positive effect on various blood markers of health, particularly LDL cholesterol, total cholesterol, and insulin.
4. Increased meal frequency does not appear to significantly enhance diet induced thermogenesis, total energy expenditure or resting metabolic rate.
5. Increasing meal frequency appears to help decrease hunger and improve appetite control.
When examining the above points, 1 & 4 have a substantive, cohesive, and adequately-designed body of research backing them. Thus, they possess the strongest evidence basis of the bunch. Number 3 sits right on the fence, since it’s a particularly complex and delicate area with much conflicting data. It’s my hunch that the differential effects of varying meal frequencies on blood markers of health would greatly diminish in the presence of a formal exercise program. Again, the potentially profound impact of training that’s missing from the current meal frequency research leaves big questions unanswered. Points 2 & 5 have the least scientific support, and the largest leaps of faith and bias from the ISSN.
In Closing
I’d advise everyone with enough motivation to dig into the references and question the conclusions of all parties involved. It’s clear that position stands of authoritative organizations are far from being completely accurate, complete, and bias-free. With that said, the ISSN provides plenty of food for thought. Again, read the full text of their paper in order to get the most out of my critique of it [2]. Meal frequency research is becoming increasingly more active, so it’s safe to predict that in the coming years, more relevant designs will narrow the gap between the questions and answers. Something I can wholeheartedly agree with is the paper’s closing quote: “Nonetheless, more well-designed research studies involving various meal frequencies, particularly in physically active/athletic populations are warranted.”

Dingo skrev:Jeg tror jeg har sagt det før.... :
Den hyppige måltidsfrekvens er bare et redskab man kan (ikke skal) bruge, fordi det, for det almindelige menneske, vil give en bedre føling med appetitten og hvor meget de har spist. Ikke fordi det nødvendigvis gør så meget ved deres forbrænding, men problemet med folk der ikke har samme forståelse for kalorier, sult og det at regulere sit madindtag som mange herinde har, det er at hvis de kun spiser 2-3 måltider om dagen, så vil de næsten uden undtagelse æde en masse lort UDOVER disse 2-3 måltider. Romkugler på vej til arbejde, chokolade og slik til møderne, cola på vej hjem, 2 hotdogs til gåturen om aften osv osv.

Jenslyn87 skrev:Dingo skrev:Jeg tror jeg har sagt det før.... :
Den hyppige måltidsfrekvens er bare et redskab man kan (ikke skal) bruge, fordi det, for det almindelige menneske, vil give en bedre føling med appetitten og hvor meget de har spist. Ikke fordi det nødvendigvis gør så meget ved deres forbrænding, men problemet med folk der ikke har samme forståelse for kalorier, sult og det at regulere sit madindtag som mange herinde har, det er at hvis de kun spiser 2-3 måltider om dagen, så vil de næsten uden undtagelse æde en masse lort UDOVER disse 2-3 måltider. Romkugler på vej til arbejde, chokolade og slik til møderne, cola på vej hjem, 2 hotdogs til gåturen om aften osv osv.
Uenig, men det er og bliver præference.
Hvis jeg skal spise 6-8 gange om dagen, kommer jeg aldrig helt fra at tænke på mad. Man er hele tiden "imellem" måltider. Hvis jeg derimod spiser 2-3 gange, kan jeg æde - og så glemme alt om at æde. Jeg tror netop, det kan være en fordelagtig model for mange, der har problemer med at gå og snacke hele tiden, så man ikke lige kan fylde en marsbar ind her og der. Hvis man endelig vil tælle kalorier, gør det da også sagen nemmere med nogle enkelte, store portioner.

StefanM skrev:JensLyn, synes du selv at du passer i kategorien "almindelig menneske" i denne sammenhæng?

Jenslyn87 skrev:StefanM skrev:JensLyn, synes du selv at du passer i kategorien "almindelig menneske" i denne sammenhæng?
Nejnej, og jeg forstår godt hans pointesynes dog stadig, det kommer an på temperament. Jeg ville langt hellere holde mig til 2-3 måltider FAST end 6-8. Tror dybest set, essensen er, at det netop bliver FAST! Altså at der ikke er plads til slinger i valsen... det er imo mere dér, "snackeren" træder ved siden af

Bingo bango!Rasmuskrogh skrev:
Det jeg tror Dingo vil frem til, er at hvis man kører de der 5-6 måltider om dagen, så vil man netop lade være med at smide en marsbar ind her og der, og i stedet vælge rigtig mad, da det jo er meningen, at det skal et rigtigt måltid og ikke bare en marsbar.
Jeg er dog enig i, at det er 20 gange lettere at spise 2-3 gange om dagen.

Ja og måske ender man så alligevel på 5 måltider om dagen alligevel hvis man tager 2 store måltider og 3 x shake/mælk/et-eller-andet , og så er forskellen måske endda ikke så stor ?StefanM skrev:Jamen, jeg er enig. Jeg foretrækker også 2 store måltider, suppleret med shakes og mælk i løbet af dagen, men igen. Vi falder ligesom udenfor den beskrevne kategori. Når først man er vant til at tælle kalorier og tænke på funktion og effekt af indtag får man vel naturligt en anden tilgang til spisning end "Uh, kage på arbejde!"?
Jeg tror at det ville være overordnet langt mere fornuftigt hvis man bare koncentrerede sig om ikke at spise lort, fordi der er så mange forskellige råd og tilgange, der kan fungere for forskellige personer.

Rasmuskrogh skrev:Jenslyn87 skrev:Dingo skrev:Jeg tror jeg har sagt det før.... :
Uenig, men det er og bliver præference.
Hvis jeg skal spise 6-8 gange om dagen, kommer jeg aldrig helt fra at tænke på mad. Man er hele tiden "imellem" måltider. Hvis jeg derimod spiser 2-3 gange, kan jeg æde - og så glemme alt om at æde. Jeg tror netop, det kan være en fordelagtig model for mange, der har problemer med at gå og snacke hele tiden, så man ikke lige kan fylde en marsbar ind her og der. Hvis man endelig vil tælle kalorier, gør det da også sagen nemmere med nogle enkelte, store portioner.
Det jeg tror Dingo vil frem til, er at hvis man kører de der 5-6 måltider om dagen, så vil man netop lade være med at smide en marsbar ind her og der, og i stedet vælge rigtig mad, da det jo er meningen, at det skal et rigtigt måltid og ikke bare en marsbar.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster