Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1345
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

alcohol og bulk?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hejsa drenge,

har prøvet og søge lidt rundt men synets ikke jeg kan finde noget om alcohol?.
Det dejer sig om jeg bliver 18 her på søndag, så lørdag nat skal jeg da og drikke mig godt fuld :P, men har tænkt på hvad/hvor meget det kan på virke min vægt?
jeg har været på en lille månedsbulk er stigt fra 58,2kg til 64,3kg som jeg er rigtig glad for :) (det er clean)

håber der er en der lige kender noget til det? eller kan svare på mit spørgsmål.

tak.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Altså du er bange for at tage for meget på af alkoholen eller hvad?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Altså du er bange for at tage for meget på af alkoholen eller hvad?

nej :wink: hvis jeg kunne tage på af alkohol ville jeg være mega glad :D men, det dejer sig om hvor meget det kan på virke min vægt den forstån om jeg taber kilo ved at drikke? da jeg ikke vil miste nogen af mine kilo

Styrkeliste

Der er kalorier i øl så du vil nok tage på af det i stedet, i hvert fald hvis du spiser som du normalt ville have gjort.
Brugeravatar

Træner her: OBBC
Fitness World Odense
Fitness World Assens

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (16)

nu er det mere flaskerne jeg tænker på :P

Styrkeliste

Bare spis godt både den dag du skal drikke og dagen efter så sker der ingenting ved at du gør det. Hvis du er en lille smule lettere når du står op og stadig er rundtosset er det bare fordi du er lidt dehydreret. Skål, og god fødselsdag :drink:
Sidst rettet af Friche 10. mar 2009, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Bare spis godt både den dag du skal drikke og dagen efter så sker der ingenting ved at du gør det. Hvis du er en lille smule lettere når står op og stadig er rundtosset er det bare fordi du er lidt dehydreret. Skål, og god fødselsdag :drink:

takker :)

Styrkeliste

quax91 skrev:nu er det mere flaskerne jeg tænker på :P
Dem vil jeg ikke foreslå, at du spiser. Så taber du dig i hvert fald..
Jeg har i øvrigt også fødselsdag på søndag, så hvis du kommer ind et sted hvor de er løbet tør for øl, så undskylder jeg på forhånd.

Tving en durum ned mens du er i byen og sørg for at drikke en flaske vand før og efter du går i seng. Så skulle du være ok.

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

0210 skrev:Der er kalorier i øl så du vil nok tage på af det i stedet, i hvert fald hvis du spiser som du normalt ville have gjort.
Der er kalorier i alt alkohol. Alkohol inderholder 30 kj/g, hvor protein og carbs indeholder 17 kg/g og fedt har 37 kg/g.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
0210 skrev:Der er kalorier i øl så du vil nok tage på af det i stedet, i hvert fald hvis du spiser som du normalt ville have gjort.
Der er kalorier i alt alkohol. Alkohol inderholder 30 kj/g, hvor protein og carbs indeholder 17 kg/g og fedt har 37 kg/g.

Ja.
Brugeravatar

Fitness World Odense
Fitness World Assens

Styrkeliste

Spis solidt op til aftenen, hvis du har nogle Omega-3 kapsler ved hånden, så nap et par stykker af dem. Drik masser af vand både før og efter. Gerne under, hvis du får tid :)

Hav en god aften! :8
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

0210 skrev:
Dingo skrev:

Ja.
Du gav bare udtryk for at det kun var i øl
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tror bare jeg gik ud fra at han skulle suge pils :) No hard feelings
Brugeravatar

Fitness World Odense
Fitness World Assens

Styrkeliste

Ah ok :)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Så at tomaj eje(stves) var på diæt, han måtte ikke drikke alkohol. Udover bacardi rom, hvor der næsten ingen kalorier og kulhydreter er i.

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00

Fander skrev:Så at tomaj eje(stves) var på diæt, han måtte ikke drikke alkohol. Udover bacardi rom, hvor der næsten ingen kalorier og kulhydreter er i.
Alkohol indeholder 30 kj/g, om det er det ene eller det andet. At ting som øl osv. så har andre ting i der giver flere kcal, er en helt anden snak. Men i selve alkohollet er der 30 kj/g. Bacardi rom er ikke anderledes

Og de der kendis kure er altid for underlige og hjernedøde. Læste nogle af stjernernes "slanke hemmeligheder" bagpå ekstra bladet i sidste uge.. En kvinde (kan ik huske hvilken celeb det lige var...) sagde at hendes hemmelighed var babymos og vand... #-o #-o
Fucking evnesvage udtalelser man skal lægge øre til.. Og synd at det er sådan nogen de fleste idealiserer og stræber efter at blive som
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Fander skrev:Så at tomaj eje(stves) var på diæt, han måtte ikke drikke alkohol. Udover bacardi rom, hvor der næsten ingen kalorier og kulhydreter er i.
Alkohol indeholder 30 kj/g, om det er det ene eller det andet. At ting som øl osv. så har andre ting i der giver flere kcal, er en helt anden snak. Men i selve alkohollet er der 30 kj/g. Bacardi rom er ikke anderledes

Og de der kendis kure er altid for underlige og hjernedøde. Læste nogle af stjernernes "slanke hemmeligheder" bagpå ekstra bladet i sidste uge.. En kvinde (kan ik huske hvilken celeb det lige var...) sagde at hendes hemmelighed var babymos og vand... #-o #-o
Fucking evnesvage udtalelser man skal lægge øre til.. Og synd at det er sådan nogen de fleste idealiserer og stræber efter at blive som

Haha ja. Det er da også et mirakel hun taber sig nok hun nok ikke får mere end 500 kalorier ind fra det mos der :D

Styrkeliste
- Squat: 80.00
- Dødløft: 120.00

Jeg kom sgu lige at tænke på noget.. Hvis jeg tager ind og træne om fredagen og tager på druk om aftenen, så vågner jeg altid med jordens sygeste DOMS. Det er virkelig slemt, og tit bliver jeg bare liggende i min seng indtil hunden virkelig ikke kan holde sig mere.. Nogle gange har det gjort så nas, at jeg er blevet nød til at tage ind og træne, bare for for det i et par timer.. Jeg mistænker lidt at det skyldes dehydrering, men giver det mening sådan rent fysiologisk at det kan forværre DOMS?

Jeg gruer for i morgen.

Unifitness

Styrkeliste

Måske du bare vælter rundt pga. promillen? Det er da meget normalt at være øm efter druk, og ofte opdager man de mærkeligste blå mærker :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

JensL skrev:Måske du bare vælter rundt pga. promillen? Det er da meget normalt at være øm efter druk, og ofte opdager man de mærkeligste blå mærker :lol:
Ja det er da en mulighed, men det tror jeg nu ikke.. Jeg har også oplevet, at jeg begyndte at få DOMS under selve drukturen omkring kl 3-4 stykker. Og det er selvom min doms oftest kommer langt ude på eftermiddagen dagen efter træning..

Unifitness

Styrkeliste

Mht. druk og bulk er det værd at huske på at alkohol kan undertrykke din egen test produktion, og derved gøre det sværere at bygge muskler op. Dagen efter overkompenserer din krop dog, så hvis du kan kæmpe dig ned og få trænet (nok ikke så sandsynligt efter en 18 års) så gør det.

Styrkeliste

aoerstroem skrev:Mht. druk og bulk er det værd at huske på at alkohol kan undertrykke din egen test produktion, og derved gøre det sværere at bygge muskler op. Dagen efter overkompenserer din krop dog, så hvis du kan kæmpe dig ned og få trænet (nok ikke så sandsynligt efter en 18 års) så gør det.

Er det rigtigt ?... dagen efter = 24 timer efter eller bare, hvis man går på druk om fre så er det lørdag der er dagen efter ?.

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

aoerstroem skrev:Mht. druk og bulk er det værd at huske på at alkohol kan undertrykke din egen test produktion, og derved gøre det sværere at bygge muskler op. Dagen efter overkompenserer din krop dog, så hvis du kan kæmpe dig ned og få trænet (nok ikke så sandsynligt efter en 18 års) så gør det.
Har du et link til det? For i den her tråd viewtopic.php?t=17003&highlight=alkohol diskuteres det modsatte.. At alkohol ophober test i kroppen.

Edit1:
For at øge forvirringen er der denne artikel, hvor der står følgende:

Undersøgelse 1

En undersøgelse lavet i 1984 af Valimaki, M.J., Harkonen, M., Eriksson, C.J., & Ylikahri, R.H. (3), viser tydeligt at alkohol indtagelse har en særdeles negativ effekt på din testosteron produktion. Allerede efter en enkelt druktur, falder testosteron produktionen markant i op til 24 timer efter indtagelse. Samtidig øges produktionen af kortisol. Kortisol er et af de mest katabolsk-potente hormoner i den menneskelige krop. Katabolisme betyder nedbrydning, og muskelnedbrydningen er temmelig udtalt, når kortisol niveauet er højt.

Undersøgelse 2

En undersøgelse lavet i 1993 af Kvist, H., Hallgren, P., Jonsson, L., Pettersson, P., Sjoberg, C., Sjostrom, L., & Bjorntorp, P. (4), viser det som alle vægttræningsatleter frygter. Nemlig at hyppig alkohol indtagelse giver mindre muskelmasse. Man havde undersøgt kropskompositionen hos alkoholiserede mænd, og fandt frem til at de for det første havde større taljer end gennemsnittet. Årsagen til dette var selvfølgelig at de havde lagret store mængder fedt omkring maven. Man fandt også frem til at de ikke havde så stor muskelmasse som mænd der ikke drikker. Forklaringen er med store sandsynlighed at deres testosteron niveauet konstant er undertrykket pga. alkohol indtagelsen.

artikler/kostogkosttilskud/AlkohologVaegttraening.php

Ergo er der flere holdninger om emnet.. Jeg aner bare ikke hvem der har ret, for undersøgelserne er trods alt af ældre dato.

Edit2: Og så er der ThomasJagd, der skriver:
Thomas Jagd skrev:[...]

1. Det er rigtigt at man i nogle undersøgelser har påvist en lille stigning i test-niveauet ved indtagelse af små mængder alkohol. Men kodeordet er altså SMÅ mængder. .

[...] det vigtigste er at man får nosset sig sammen til at tage til træning selvom hovedet værker, og man har mest lyst til at smide sig på sofaen.

posting.php?mode=quote&p=65679

Så hvor langt man kan nå ved bare at søge :D Det er jo guld værd!

Unifitness

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud