Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1231
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1228

Følg bodybuilding.dk på

All around info fra Iben Norwin tidliger mr fitness.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey Folkens, jeg tænkte jeg lige vil lave en opsummering af Ib Norwins guldkorn, til det foredrag, jeg var til med ham, siden alle ikke har haft den chance, Hans foredrag, er delt op i nogle over emner

-Om ham selv
-Træning (lille emne)
-Proteiner/fed/Kulhydrater
-Omega 3,6,9
-Kosttilskud hvordan man kan skimte mellem godt og dårligt.
-Hans firmas kost tilskud. (dette emne tager jeg dog ikke op, for han reklamerede bare for det)

( Jeg tog nogle notater, til hjælp til hukommelsen, men jeg kan dog stadig ikke forklare hans fulde foredrag, men lidt.)

-Om ham selv.

Ib Norwin er 37år, på nuværende tidspunkt, han arbejder som optiker og har arbejdet som ejendomsmaler, Han har bodybuilded i 18år, og det har hele tiden kun været en hobby for ham, og det har aldrig været meningen han skulle deltage i nogle konkurrencer, men hans ven spurgte ham om han ikke ville, og der var nogle der ville sponsere ham og give ham protein pulver, og de andre kost tilskud han behøvede så han sagde ja. I 2003 Meldte han sig til Mr. Fitness, hvor han ikke regnede mede at komme på en god plads. Dog bare for at deltage, Han kom op, og blev nummer 7 i DK, men han vejede 18kilo mere end nummer 2, og han var også højere. På det tidspunkt vejede han over 100kilo med sine 4,5-4,6% fedt, det var der han var i sin topform. Efter DM blev han kontaktet af en tysker der ville sponsorere ham til EM, som var 2 måneder senere, og han ville få gratis kosttilskud så han sagde ja igen, og endte på en 2plads til Em i Mr. Fitness og skulle derfor videre til VM, 5måneder efter. En uge inden VM fik han at vide at han skulle tabe sig 5,5kilo og han klarede det, men hverken til EM eller VM var han i topform, og løb af med en første plads til VM. I hans højde og en samlet 13plads.

Citater
”Man er kun i sin topform 1gang om året.”
”Hvis man gør ting rigtigt, er alt let”
”Når man er så tæt på sit mål, så bliver det nemmere at gøre ting for det.”

-Træning

Hans træning varede aldrig længere end 50min, hvor han trænede med ”let” han trænede for det meste 3dage 1 dag fri 3dage. Nogle gange også 3fullbody. Hans split program så sådan her ud.
Dag1: Bryst, trcieps
Dag2: ryg, biceps
Dag3: skuldre, ben
Dag 4: fri
Osv, han trænede altid den største muskel først, for så var den mindre varmet op, og så trænede han den. Det var væsentlig den træning han brugte, han kom ikke ind på hvorfor, men det virkede åbenbart for ham.

Citater
”Før synes jeg det var fedt at løfte store vægte, nu løfter jeg lettere vægte med flere reps.”

-Proteiner/fed/Kulhydrater

Proteiner:
Man skal tage ca 1,2-1,7g pr muskel kilo, piger skal tage mindre. Hvis man træner hårdt skal man tage max 2g.
Proteiner hjælper med at opbygge muskler, og muskler har brug for en solid dosis, hver 3time eller også begynder de mest krævende muskler, at tage fra dem der har nok, og så svinger det op og ned, og så kommer man ikke videre i udseende. Det gik han meget op i.

Fedt:
Der er noget fedt, det er livs vigtig for os, men der er til gengæld også noget der kan frembringe sygdomme i værste fald. Fedt er et meget svært stof at havde med at gøre, for selvom du køber noget godt solidt fedt, til at stege dit kød i, så ødelægger varmen det, og laver det om til ”mættet fedt” så det kan ikke betale sig. Nogle mennesker for ikke nok fedt, fordi de tror alt er skadeligt, men hvis du ikke for nok fedt, så for du Følgende symptomer
Svedeture
Sinket immunforsvar
Og, du vil ikke kunne fordøje dvs. ting rigtigt, pga. der er mange ting der er fedt opløselig. F.eks. Vitamin A, D og K.

Kulhydrater:
Der er ikke meget at sige om dette emne, dog er der 1 ting mange ikke ved at der er forskel på kulhydrater. Man kan finde de forskellige i en tabel der er kaldet den ”glykæmisk liste”
f.eks. de kulhydrater i bananer har en meget større værdi, end det i æbler og pære her er et udsnit af en side.

”Glykæmisk Load
- guiden til sund vægt og ny energi!

I denne liste kan de se, hvilket glykæmisk load (GL) forskellige fødevarer har. Det vil sige, at du kan se, hvor meget og hvor hurtigt maden påvirker dit blodsukker. Du skal gå efter at spise mad med lavt GL. Det vil holde dit blodsukker mest stabilt, og dermed vil det holde dig på toppen.

0-10 GL: Snup roligt en portion.
11-19 GL: Spis sammen med fx kød. Det sænker GL.
Mere end 20 GL: Nyd maden med omtanke.”
Der er en tabel, over det. Læg mærke til nogle tabeller er beregnet over portioner og ikke over 100g

OMEGA 3-6-9
Omega stofferne, er fedt stoffer som er gode for kroppen, men som der ikke er mange normale mennesker som for nok af, omega 3 er det sværeste at få, mange mennesker tror forgaves at de for det, uden virkelig at få det. Der er 2 gode kilder til at få omega 3, den ene er makrel i en tæt dåse, den anden er hårdfør olie, i en sort flaske – hvorfor skal flasken være sort?
Det skal den fordi det er et meget følsomstof som ikke kan tåle lys eller varme. Og nå sådan noget hårdfør olie står inde i et køleskab så hvis det bliver åbnet nogle gange om dagen, så det lys der inde er nok til at ødelægge omega-3 og så bliver det til et negativt stof, ligesom når man bruger sundt olie og fyre op for noget varmt, i form af at havde det liggende i en pande, over et komfur. Så man skal være ekstra på vagt for omega 3. De andre 2 omegaer er ikke så følsomme, men at være lidt på vagt skader ikke

Jeg vil ikke komme ind på emnet kosttilskud, fordi det var mest reklame for hans firmas produkter, og i reklamer gælder alle knep, så han kan godt havde fordrejet ordene.
Men der er lige 1 ting, se på det protein pulver i køber om det står noget i stil med ”ion byttet” ,fordi der er mange der tror det godt at lave protein pulver den vej, men der er ingen enzymer i, og så det jo svært at optage.
Alt det her er bygget på et referat, og ikke mine egne ord, jeg syntes bare jeg ville lave den her brug den hvis i vil, eller hvis i ikke vil. Tror mange kan finde et enkelt guldkorn eller 2 i det.
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fedt initiativ at du har skrevet alt det her ned til os, jeg takker mange gange! :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Ja rigtig god ide! Kom han mere ind på hans trænings program end du har beskrevt der? Eventuelt noget om reps. og sæt og hvilke øvelser han kørte? Synes bare det lyder utroligt at han på kun 50 min, kan nå at køre alle de øvelser så tungt når det er et 4 dages program.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Nej han afvigede lidt fra hans pogram, han kom kun lige hurtigt ind på det fordi der var en der spurgte til det. sorry.
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Udemærket initiativ, men for at være pissemistisk :twisted: , hvad nyt er der i det han siger og citatet omkring flere reps finder jeg ikke præcist defineret, uddyb venligst..?
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

Crai skrev:Men der er lige 1 ting, se på det protein pulver i køber om det står noget i stil med ”ion byttet” ,fordi der er mange der tror det godt at lave protein pulver den vej, men der er ingen enzymer i, og så det jo svært at optage.

Det passer ikke. Man optager alt hvad der bliver kastet i skakten, hvis det er fordøjeligt. Man er kun afhængige af udefra kommende enzymer hvis man er syg i sin fordøjelse.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Crai skrev:
Men der er lige 1 ting, se på det protein pulver i køber om det står noget i stil med ”ion byttet” ,fordi der er mange der tror det godt at lave protein pulver den vej, men der er ingen enzymer i, og så det jo svært at optage.

Det passer ikke. Man optager alt hvad der bliver kastet i skakten, hvis det er fordøjeligt. Man er kun afhængige af udefra kommende enzymer hvis man er syg i sin fordøjelse.

Ja det rigtig, måske sagde jeg det forkert. Det vil blive hurtiger at optage hvis du for de enzymer der. Det var det Ib Norwin sagde.

Sniper, det ved jeg ikke helt men det var det han sagde. Så syntes det skulle med

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster