Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Alternativ opdeling af 2-split!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløj brugere på BB.dk!

Jeg er gået hen og blevet lidt nysgerrig for gode gamle 2-split, mit problem er bare at jeg godt vil køre med lidt højere volumen, og jeg har sjældent gas nok i tanken til at holde intensiteten oppe igennem 2 store muskelgrupper som ben/ryg samtidigt.
Den tricky del er så bare at mine ben er en del længere fremme styrke og masse mæssigt, at jeg ikke vil over i noget upper/lower split.

Så jeg havde forestillet mig noget i stil med:

Ben/bryst/triceps
Ryg/skulder/biceps

Og så køre noget høj incline på brystdagen, for at ramme en masse front delt, og snuppe en masse side/rear delt på ryg dagen..
Nogen der har siddet med samme problem som mig? eller har haft erfaring med andet som har fungeret bedre end det traditionelle 2-split? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ben - ryg - bicep
Bryst - skulder - tricep.

så træner du ikke den samme muskelgruppe 2 dage i strej og kan f.eks. bare køre low rep squat og dødløft til benene som jeg har gjort.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Tak for det hurtige svar :) skal dog have dig til at læse igennem 1 gang til hvad det er jeg har skrevet. vil gerne køre højere volumen, PLUS at jeg finder det umuligt at have den højere volumen og køre 2 store muskelgrupper som ryg/ben på samme dag.

Strandskov skrev:Tak for det hurtige svar :) skal dog have dig til at læse igennem 1 gang til hvad det er jeg har skrevet. vil gerne køre højere volumen, PLUS at jeg finder det umuligt at have den højere volumen og køre 2 store muskelgrupper som ryg/ben på samme dag.

men det kan du med ben - bryst?.. giver ingen mening, og dermed læs mit igennem igen. du skriver du har store ben og de er langt foran. Hvilket indikere på at du gerne vil have lavere volume på benene.

så ved kun at køre squat har du dermed mindre volume på benene og kan bruge resten af træningen på ryggen.?

så jeg forstår ikke helt dit problem. med dit split træner du dine skuldre og triceps 2 gange i træk og det er ikke specielt hensigtsmæssigt. plus du rammer ryggen ved compound øvelse til baglåret af en dødløft variant.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:
Strandskov skrev:Tak for det hurtige svar :) skal dog have dig til at læse igennem 1 gang til hvad det er jeg har skrevet. vil gerne køre højere volumen, PLUS at jeg finder det umuligt at have den højere volumen og køre 2 store muskelgrupper som ryg/ben på samme dag.

men det kan du med ben - bryst?.. giver ingen mening, og dermed læs mit igennem igen. du skriver du har store ben og de er langt foran. Hvilket indikere på at du gerne vil have lavere volume på benene.

så ved kun at køre squat har du dermed mindre volume på benene og kan bruge resten af træningen på ryggen.?

så jeg forstår ikke helt dit problem. med dit split træner du dine skuldre og triceps 2 gange i træk og det er ikke specielt hensigtsmæssigt. plus du rammer ryggen ved compound øvelse til baglåret af en dødløft variant.

Nu skriver han at det skal være side+rear delt på rygdagen og at front bare vil ligge under brysttræningen i form af incline pres. Der er dog det med ryggen og dødløft ja :/ Dog er dette problem ikke vanvittig stort.. Man vil jo også have denne problematik ved et upper/lower split.. Så Strandskov jeg mener godt du kan køre det split du har skrevet op, hvis skulderen trænes som du har specificeret.. Ville dog foretrække et upper/lower, hvis jeg var dig.. Til trods for de store ben.. Men fred være med det :) Gå du bare igang med dit eget 2-split..
Derudover vil jeg da mene en rygtræning er væsentlig mere energikrævende end en brysttræning, men det afhænger jo nok af hvem man spørger.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Du kunne dele det op i skub og træk. med squat på skub dagen og DL på træk dagen.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

MadzP92 - Nu er ryggen jo en væsentlig større muskel en brystet :) og tager langt længere tid (i hvert fald for mig) at køre træt.
+ at jeg ikke vil miste volumen under min bentræning, da dette er mit "varemærke", Kan være jeg har formuleret mig forkert hvis du forstod det som at jeg ville lave mindre til stængerne.

Tror jeg vil give splittet en prøve :) tænker også at det kan lade sig gøre med rigtige øvelsesvalg, ville bare lige høre folks mening omkring dette.

Boris Eleiko - ville slet ikke være en dum idé, har faktisk selv tænkt i samme baner. mit problem ville dog nok opstå når squatten river voldsomt meget i glutes/hams for mit vedkommende. :/

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster