Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1388

Følg bodybuilding.dk på

alternativ til squat?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej derude :) jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har pådraget mig selv en skade i lænden, som ikke gider at forsvinde (skal snart til læge, da jeg frygter at det er en diskusprolabs) defor kan jeg ikke træne squat, eller andre øvelser, der belaster lænden. det har stået på i lang tid nu og selv om jeg giver mine ben en masse volumen i bencurls og benpress, skrumper de bare mere og mere, hvilket irriterer mig voldsomt, da jeg plejer at have rigtig gode stænger. mit spørgsmål til jer, er om i har nogle råd til hvilke øvelser, sets og reps jeg kan køre for at stoppe den negative udvikling?
Sundheds- og fitnessbølgen har taget overhånd
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kør tungt på i benpres som er et godt alternativ til squat, og sørg for at holde fødderne placeret i bunden af fodpladen og/eller holde fødderne tæt sammen for at fokus primært flyttes til quadriceps. Fx. sæt mellem 5-8 og reps mellem 8-12.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Chayen skrev:Kør tungt på i benpres som er et godt alternativ til squat, og sørg for at holde fødderne placeret i bunden af fodpladen og/eller holde fødderne tæt sammen for at fokus primært flyttes til quadriceps. Fx. sæt mellem 5-8 og reps mellem 8-12.

Jeg har samme problem som ham, lyder det som. Benpres, hvis du altså sætter fødderne højt 45 grader eller selv hvis det er en normal benpres, belaster den lænden for meget til at køre tungt. Personlig erfaring. Hack squat har jeg ingen problemer med.

Jeg kører selv hack squat, db/bb lunges, curls, extensions. Front squat kan jeg også snige ind en lille smule - men det bliver baby kilo.
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

JENnifer skrev:
Chayen skrev:Kør tungt på i benpres som er et godt alternativ til squat, og sørg for at holde fødderne placeret i bunden af fodpladen og/eller holde fødderne tæt sammen for at fokus primært flyttes til quadriceps. Fx. sæt mellem 5-8 og reps mellem 8-12.

Jeg har samme problem som ham, lyder det som. Benpres, hvis du altså sætter fødderne højt 45 grader eller selv hvis det er en normal benpres, belaster den lænden for meget til at køre tungt. Personlig erfaring. Hack squat har jeg ingen problemer med.

Jeg kører selv hack squat, db/bb lunges, curls, extensions. Front squat kan jeg også snige ind en lille smule - men det bliver baby kilo.

det er en lorte benpressmaskine vi har. lige meget hvor langt nede jeg sætter fødderne, kommer jeg ikk ned i 90 grader. alle former for squat er udelukket.
Sundheds- og fitnessbølgen har taget overhånd
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 230.00

JENnifer skrev:

Jeg har samme problem som ham, lyder det som. Benpres, hvis du altså sætter fødderne højt 45 grader eller selv hvis det er en normal benpres, belaster den lænden for meget til at køre tungt.

Men belastningen vil i højere grad ligge på hofteleddet end på lænd pga. vinklen går jeg da stærkt ud fra.

Andre squatvarianter end barbell squat som fx. dumbbell squat og hacksquat vil have en mindre belastning på lænd, men hvis alle squatvarianter er udelukket kan du jo prøve lunges hvor du fokusere på at tage korte skridt?
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

jeg bruger selv hack squat en del, da jeg ligesom dig døjer med lænden...
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har selv lidt problemer med lænden, så lytter lidt med her.

Brugte i Hack Squat med vægtstang ? Jeg har nemlig ikke muligheden for at lave hacksquat i maskine/stativ..

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster