Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hippo skrev:Alt efter hvor du bor så er Apollo mig bekendt stadig det eneste gode center i den by.

Magic-MJ-Music skrev:Hippo skrev:Alt efter hvor du bor så er Apollo mig bekendt stadig det eneste gode center i den by.
DGI-huset er vist også okayLeoko udstyr

SienZ skrev:Jeg har lige været rundt i samtlige centre i Vejle, undtagen Apollo og Fitnessworld.
Jeg starter fra en ende:
AK Odin(Træningstid cirka 5 måneder(nuværende)): Det mest seriøse center af alle de besøgte. Ved dog ikke om man kan kalde det et center. For nyligt fået åbningstider man-tors 16-20 og fre 13-20 (så du skal kunne træne i dette tidsrum. Der arbejdes på nye åbningstider). Eleiko skiver + stænger over hele linjen, samt ER-Equipment racks, og speciallavet powerrack. Håndvægte til 63kg (vil jeg tro. Det er 43kg og så kan der puttes skiver på enderne, og stadig bruge OL lås). Eneste sted hvor det er tilladt at bruge magnesium (ligger dernede). Rimelig hyggeligt sted, før de fik træningstider var man næsten altid alene. Ligger i en kælder så ingen vinduer, men der er ventilation (som dog ikke virker lige pt), og ellers er der blæser i loftet. Meget lille lokale, men som sagt, hyggeligt. Ingen damer overhovedet (Vi er vidst 15 medlemmer). Dog kræves der her "optagelsesprøve" for at komme ind. Her menes det at du først kommer til samtale med bestyrelsen, og herefter en prøvetræning før du lukkes ind. Prisen her er 480kr/halvårligt. (80kr om måneden). Vejles eneste Styrkeløfterklub.

Rasmuskrogh skrev:Magic-MJ-Music skrev:Hippo skrev:Alt efter hvor du bor så er Apollo mig bekendt stadig det eneste gode center i den by.
DGI-huset er vist også okayLeoko udstyr
Nah det optager jeg hele tiden.
DGI-huset, der hvor jeg træner, kan gå an, men Apollo er centret du skal til. Det eneste man virkelig kan sætte en finger på, er beliggenheden, tager næsten 30 minutter at gå derhen fra stationen.
Sienz er kommet meget godt rundt om de andre centre, men kan da lige tage fitnessworld.
Der er dårligt designet technogym udstyr, med dårligt designede squatracks, elendige bænke, elendige håndvægte, samt en masse teenage drenge der bruger meget tid foran spejlet. Det er samtidig stedet, hvor teenage pigerne flokkes for at løbe på løbebånd, side på cyklen eller kigge på deres kærester træne.
Til DGI-huset kan der lige siges, at der er masser af muligheder for spinninghold, crossfit hold, der er svømmehal, og zumba kører nærmest i døgndrift. Håndvægtene er af mærket leoko, og er ganske gode, men de har besluttet at fjerne dem over 35 kg.

Rasmuskrogh skrev:SienZ skrev:Jeg har lige været rundt i samtlige centre i Vejle, undtagen Apollo og Fitnessworld.
Jeg starter fra en ende:
AK Odin(Træningstid cirka 5 måneder(nuværende)): Det mest seriøse center af alle de besøgte. Ved dog ikke om man kan kalde det et center. For nyligt fået åbningstider man-tors 16-20 og fre 13-20 (så du skal kunne træne i dette tidsrum. Der arbejdes på nye åbningstider). Eleiko skiver + stænger over hele linjen, samt ER-Equipment racks, og speciallavet powerrack. Håndvægte til 63kg (vil jeg tro. Det er 43kg og så kan der puttes skiver på enderne, og stadig bruge OL lås). Eneste sted hvor det er tilladt at bruge magnesium (ligger dernede). Rimelig hyggeligt sted, før de fik træningstider var man næsten altid alene. Ligger i en kælder så ingen vinduer, men der er ventilation (som dog ikke virker lige pt), og ellers er der blæser i loftet. Meget lille lokale, men som sagt, hyggeligt. Ingen damer overhovedet (Vi er vidst 15 medlemmer). Dog kræves der her "optagelsesprøve" for at komme ind. Her menes det at du først kommer til samtale med bestyrelsen, og herefter en prøvetræning før du lukkes ind. Prisen her er 480kr/halvårligt. (80kr om måneden). Vejles eneste Styrkeløfterklub.
Er du sikker på det? Jeg har aldrig prøvet at bruge magnesium i DGI-huset, men tvivler på at der er nogen som vil sige noget til det.

SienZ skrev:Rasmuskrogh skrev:SienZ skrev:Jeg har lige været rundt i samtlige centre i Vejle, undtagen Apollo og Fitnessworld.
Jeg starter fra en ende:
Er du sikker på det? Jeg har aldrig prøvet at bruge magnesium i DGI-huset, men tvivler på at der er nogen som vil sige noget til det.
Hvis du kigger på stængerne er der ingen mærker efter magnesium what so ever. De har heller ingen jernbørster til at fjerne det med. Hvis du render op i receptionen vil de bare spørge hvad det er.

Magic-MJ-Music skrev:SienZ skrev:Rasmuskrogh skrev:SienZ skrev:Jeg har lige været rundt i samtlige centre i Vejle, undtagen Apollo og Fitnessworld.
Jeg starter fra en ende:
Hvis du kigger på stængerne er der ingen mærker efter magnesium what so ever. De har heller ingen jernbørster til at fjerne det med. Hvis du render op i receptionen vil de bare spørge hvad det er.
Nogle af instruktørerne i DGI-huset vist kompetente nok, mon ikke de ved hvad magnesium er

SienZ skrev:Magic-MJ-Music skrev:SienZ skrev:Rasmuskrogh skrev:SienZ skrev:Jeg har lige været rundt i samtlige centre i Vejle, undtagen Apollo og Fitnessworld.
Jeg starter fra en ende:
Nogle af instruktørerne i DGI-huset vist kompetente nok, mon ikke de ved hvad magnesium er
Jeg har kun været der cirka 10 gange, og jeg har endnu ikke set andet end en ældre dame (Vel cirka 55-60 år) og en ung gut på omtrent de 20, som ikke lignede en som havde nogen idé om hvad det handlede om. Men man kan vel prøve.

Houd skrev:Steo - Folk krudter til højre og venstre, og jo mere krudt jo mere broscience(bb.dk's foretrukne ord) bliver der delt ud. Folk snakker forholdvist åbent som steroider deroppe, og Apollo er 95% sikkert ikke medlem af ADD mere.

MumlaHumla skrev:Houd skrev:Steo - Folk krudter til højre og venstre, og jo mere krudt jo mere broscience(bb.dk's foretrukne ord) bliver der delt ud. Folk snakker forholdvist åbent som steroider deroppe, og Apollo er 95% sikkert ikke medlem af ADD mere.
nu må du ikke hænge mig op på noget men jeg mener faktisk at Apollo staid er medlem af ADD og der er vist blevet smidt par folk der blev tager af addl, og ja der bliver vist snakket om doping engang imellem af nogle men mener også at hvis du henvender dig til en af dem bag skranken så tager de sig vist af det da det noget de gerne vil af med.
men ja ellers dejligt sted at træne hvor der enlig altid er plads ved et par vægte eller en maskine og alle hilser på alle og er ikke bange for at komme med råd til træningen eller give en hånd hvis vægten pluselig bliver lidt for tung

MumlaHumla skrev:ja ok, mener allers der har værert snak om at jacob vil havde apollo meldt ind, men mon ikke en lille snak med ham om at folk de snakker lidt for åbenlyst doping kan få ham til at kontakte dem, vi kan jo altid håbe.

Houd skrev:Til Sienz: Hvor ligger det er AK Odin? Det i kælderen i Vinding?
Til topic starter:
Det kommer helt an på hvordan du har lyst til at træne. Om du er til tunge frie vægte og powerracks eller gummi og lidt mere mainstream technogym.
Har stort set trænet i alle centre i Vejle og min klare favorit er Apollo, hvor jeg også selv træner.
Min erfaring med mainstream centre som Lido, FitnessDK og FitnessWorld er egentlig OK. Synes Lido og Fitnessworld kan bruges, men fælles for de 2 centre er at de intet powerrack har og at de har alt for meget fokus på fitness og deres technogym maskiner og what-not. FitnessDK gider jeg ikke engang nævne da de ikke engang har standard 20kilo bars til bænk osv.
Apollo:
Billigt og nem parkering - dog ligger det på nørremarken hvilket betyder at du skal en tur op af bakken, hvis det ikke er der hvor du bor.
Godt udstyr, bænke, powerrack etc. Det er gammelt og det virker. Skiverne er Eleiko, dvs. du kan dumpe lortet fra 2 meters højde, No problem...
Rigtig trænings feeling - beton og metal, en jernhule er hvad vi kan lide!
Højt musik, i form af Rock/House/Techno/Mainstream - hvis du ikke er tilfreds så bed receptionist om at skifte CD...
Kammeratskab, og en god drengerøvs jagon - Min erfaring med Lido og Fitnessworld og sådanne kæder er at der er absolut ingen personlighed. Og hvis 2 venner hæver stemmen eller giver den 100procent og der derved kommer lidt lyd på, så vender hele centret sig om hvor at se hvad fanden nu det er for noget. I Apollo hilser stort set alle på hinanden, ny som gammel. Der bliver råbt og joket og kryds og tværs i højt stemmeleje. Mange har trænet deroppe i mere end 20år, og der er opbygget god værkstedhumor..
Steo - Folk krudter til højre og venstre, og jo mere krudt jo mere broscience(bb.dk's foretrukne ord) bliver der delt ud. Folk snakker forholdvist åbent som steroider deroppe, og Apollo er 95% sikkert ikke medlem af ADD mere.
Og så skal der naturligvis nævnes at ved nogle af receptionisterne som vi(jeg) har en godt forhold til er det muligt at blive træne et kvarters tid efter luk, mens der gøres rent. Hvilket spiller 100 procent på en fredag, lørdag og søndag!
Prøv det, og kom og hils!![]()
Min ven og jeg blev selv smidt ud af Lido Fitness da jeg i en periode trænede dernede, så hvis du har en vis størrelse, godt kan lide at løfte tungt og få lidt lyd på, er det bestemt ikke der jeg vil råde dig til at tage hen.

TheBestICanBe skrev:Houd skrev:MumlaHumla skrev:ja ok, mener allers der har værert snak om at jacob vil havde apollo meldt ind, men mon ikke en lille snak med ham om at folk de snakker lidt for åbenlyst doping kan få ham til at kontakte dem, vi kan jo altid håbe.
Er rimelig sikker på at han har meldt Apollo ud for nogle måneder siden. Det koster jo dyrt at være medlem nu, uden støtte og det jo en forholdvis lille gruppe der er medlem af Apollo, og det ville være meget dårligt for forretningen hvis alle medlemmer der krudtede blev smidt ud! Derudover har Jacob jo også selv brugt diverse sjove ting i sin tid, ihvertifald!
Jeg kommer fra Vejle, og træner i Apollo - kender godt Jacob.
Jacob har taget/brugt noget i sin tid? Er det noget du ved, har fået af vide mm.? For det er da umiddelbart noget af en påstand at komme med, på et åbent bodybuilder-forum, hvor der nok er en del Apollo-medlemmer.
Men det er nok bare mig.

SienZ skrev:Houd skrev:Til Sienz: Hvor ligger det er AK Odin? Det i kælderen i Vinding?
Til topic starter:
Det kommer helt an på hvordan du har lyst til at træne. Om du er til tunge frie vægte og powerracks eller gummi og lidt mere mainstream technogym.
Har stort set trænet i alle centre i Vejle og min klare favorit er Apollo, hvor jeg også selv træner.
Min erfaring med mainstream centre som Lido, FitnessDK og FitnessWorld er egentlig OK. Synes Lido og Fitnessworld kan bruges, men fælles for de 2 centre er at de intet powerrack har og at de har alt for meget fokus på fitness og deres technogym maskiner og what-not. FitnessDK gider jeg ikke engang nævne da de ikke engang har standard 20kilo bars til bænk osv.
Apollo:
Billigt og nem parkering - dog ligger det på nørremarken hvilket betyder at du skal en tur op af bakken, hvis det ikke er der hvor du bor.
Godt udstyr, bænke, powerrack etc. Det er gammelt og det virker. Skiverne er Eleiko, dvs. du kan dumpe lortet fra 2 meters højde, No problem...
Rigtig trænings feeling - beton og metal, en jernhule er hvad vi kan lide!
Højt musik, i form af Rock/House/Techno/Mainstream - hvis du ikke er tilfreds så bed receptionist om at skifte CD...
Kammeratskab, og en god drengerøvs jagon - Min erfaring med Lido og Fitnessworld og sådanne kæder er at der er absolut ingen personlighed. Og hvis 2 venner hæver stemmen eller giver den 100procent og der derved kommer lidt lyd på, så vender hele centret sig om hvor at se hvad fanden nu det er for noget. I Apollo hilser stort set alle på hinanden, ny som gammel. Der bliver råbt og joket og kryds og tværs i højt stemmeleje. Mange har trænet deroppe i mere end 20år, og der er opbygget god værkstedhumor..
Steo - Folk krudter til højre og venstre, og jo mere krudt jo mere broscience(bb.dk's foretrukne ord) bliver der delt ud. Folk snakker forholdvist åbent som steroider deroppe, og Apollo er 95% sikkert ikke medlem af ADD mere.
Og så skal der naturligvis nævnes at ved nogle af receptionisterne som vi(jeg) har en godt forhold til er det muligt at blive træne et kvarters tid efter luk, mens der gøres rent. Hvilket spiller 100 procent på en fredag, lørdag og søndag!
Prøv det, og kom og hils!![]()
Min ven og jeg blev selv smidt ud af Lido Fitness da jeg i en periode trænede dernede, så hvis du har en vis størrelse, godt kan lide at løfte tungt og få lidt lyd på, er det bestemt ikke der jeg vil råde dig til at tage hen.
AK-Odin ligger i en kælder i DGI-HusetDet er en lukket styrkeløfterklub, og du skal som sagt til "optagelsesprøve" osv. for at komme ind, men når man først er inde er der en fed stemning, og folk render rundt og joker med hinanden. Der er ingen på krudt, og jeg mener absolut ingen. (De sagde at hvis vi blev opdaget i at tage krudt ville de smadre os med Eleiko stængerne, og de er skam seriøse med det) Så hvis man krudter den, eller overvejer det, er det bestemt ikke der man skal ned.
Jeg vil prøve at slå et smut forbi Apollo, det ligger tættere på mig end alle de andre, så det ville være dejligt let.
Kan du bekræfte det? I så fald hvordan kommer man og ser hvordan det ser ud ?

Magic-MJ-Music skrev:Havde forhørt mig om AK-Odin i DGI-huset for nogle uger siden men den kære ældre dame sagde at AK odin havde sæson lukket?Kan du bekræfte det? I så fald hvordan kommer man og ser hvordan det ser ud ?
Nders skrev:AK Odin er elendigt. Noget af udstyret er måske udemærket. Men f.eks. pulldown tårnet er til at lukke op og skide i. Der er heller ikke mulighed for pullups/chinups. Og selve lokalet (der er uden vinduer og ordentlig udluftning) er på størrelse med stuen i min lejlighed. DGI og Apollo er win.

Nders skrev:Hvis man kalder oldschool for gammelt lort. Jeg turde ganske simpelt ikke bruge max på pulldown tårnet da rebet (istedet for en wire) så for dårligt ud.
Powerracket og bænkene er udemærket, detsamme er legpressen. Resten er IMO lort.

SienZ skrev:Nders skrev:Hvis man kalder oldschool for gammelt lort. Jeg turde ganske simpelt ikke bruge max på pulldown tårnet da rebet (istedet for en wire) så for dårligt ud.
Powerracket og bænkene er udemærket, detsamme er legpressen. Resten er IMO lort.
Der har altid været et reb, og det er lavet til at klare belastningen.
Men du var sikkert en af dem som blev smidt ud, fordi du ikke havde licens. Er det derfor du whiner nu?
Skiver og stænger er ELEIKO, Racks er ER-Equipment (Dog ikke powerracket). Det kan du da ikke klage over? Maskinerne er noget noname, gammelt noget, men det virker sgu ganske glimrende, og har gjort et i mange år. Første gang jeg er stødt på en plateloaded legpress i Vejle.

S.Sørensen skrev:Folk har vidst været hele turen rundt - men kommer da lige selv med min mening
Personligt træner jeg i DGI nu her. Hvis man holder sig fra de klassiske technogym maskiner som DGI har gået mainstream med også, og befinder sig ved den del som er "vægt træningsudstyr" syntes jeg nu helt bestemt det er godt nok dernede. Lidt slidt, men det sku ret godt. I min mening i hvert fald!
Plusser og minuser ved dgi
+ Ikke mange mennesker og dem der er der er mest gamle mennesker som holder sig fra dit elskede squat rack!
+ Ok udstyr
+ Man kan svømme
+ Godt med plads
- Kun 1 squat rack
- Beliggenden er ikke super
- Koster lidt mere end de andre steder
Nu har jeg aldrig sat mine ben i Apollo da jeg bor i den anden ende af vejle, men syntes da (totalt og aldeles rygte basis) at man høre bedre og bedre om det, som om det er blevet et mere "clean" sted.. Altså, der er altid nogle som tager roids, det er der allesteder. Og hvad de gør har vel INTET med din egen træning. Boede jeg nær Apollo havde jeg valgt dette. Men horsensvej er en bitch!

Rasmuskrogh skrev:Mht. til krutterne i Apollo, så er de bestemt også i DGI-huset, måske ikke i samme antal, men de er der.
S.Sørensen skrev: .. Altså, der er altid nogle som tager roids, det er der allesteder. Og hvad de gør har vel INTET med din egen træning.
Rasmuskrogh skrev:Men at der er meget plads er jeg ikke enig i. Hvis der er en som vil dødløfte, mens en anden squatter, kommer man enten til at stå midt i det hele, eller med hovedet næsten oppe i røven på ham der squatter. Generelt så optager deres elendige maskiner 6/10 dele af pladsen og så er de sidste 4/10 dele givet til cardio og frivægte.

Nders skrev:SienZ skrev:Nders skrev:Hvis man kalder oldschool for gammelt lort. Jeg turde ganske simpelt ikke bruge max på pulldown tårnet da rebet (istedet for en wire) så for dårligt ud.
Der har altid været et reb, og det er lavet til at klare belastningen.
Men du var sikkert en af dem som blev smidt ud, fordi du ikke havde licens. Er det derfor du whiner nu?
Skiver og stænger er ELEIKO, Racks er ER-Equipment (Dog ikke powerracket). Det kan du da ikke klage over? Maskinerne er noget noname, gammelt noget, men det virker sgu ganske glimrende, og har gjort et i mange år. Første gang jeg er stødt på en plateloaded legpress i Vejle.
Hvem whiner? Jeg kan skam træne dernede hvis jeg skulle få lyst, hvilket jeg ikke har.
Du har tydeligvis ikke været i et ordentligt center hvis du mener pulldowntårnet osv er ordentligt. Jeg skriver igen at bænkene, racket osv er godt. Resten er lort.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster