Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Antagonist 3-split

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har netop skiftet mit længe kørte 2-split ud med et 3-split, som jeg har kunne læse mig frem til ville være fornuftigt at køre antagonist, da man ville få en højere frekvens.

Mandag: Bryst / Ryg
Tirsdag: Ben / Mave
Onsdag: Skulder / Arme
..

Nu er mit spørgsmål så bare, hvilken dag jeg skulle kunne køre dips. Da det både rammer triceps og bryst bliver jeg nemlig i tvivl om det ville være muligt at køre dips om onsdagen, hvis jeg evt. kørte programmet igennem fra start dagen efter og så hvilede på 7.dagen ;)

Håber jeg gjorde mig forståelig!

Mvh

Christoffer

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

siemprereal skrev:Jeg har netop skiftet mit længe kørte 2-split ud med et 3-split, som jeg har kunne læse mig frem til ville være fornuftigt at køre antagonist, da man ville få en højere frekvens.

Mandag: Bryst / Ryg
Tirsdag: Ben / Mave
Onsdag: Skulder / Arme
..

Nu er mit spørgsmål så bare, hvilken dag jeg skulle kunne køre dips. Da det både rammer triceps og bryst bliver jeg nemlig i tvivl om det ville være muligt at køre dips om onsdagen, hvis jeg evt. kørte programmet igennem fra start dagen efter og så hvilede på 7.dagen ;)

Håber jeg gjorde mig forståelig!

Mvh

Christoffer

Da jeg kørte efter samme opbygning havde jeg dips på om onsdagen. Jeg oplevede ikke nogen problemer, udover de blev godt trætte. Men husk at være obs på dine skuldre når du næste pas kører bryst igen. Dips er efter min erfaring en smule hård for skuldrene.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

Tak :) Vil det være optimalt med en hviledag på dag 4 eller kan jeg bare gentage programmet og nøjes med en enkelt hviledag om ugen på 7.dagen?

Jeg har et par års forholdsvis seriøs træningserfaring og bulker pt., hvis det skulle have indflydelse på restitutionen.

Styrkeliste

kør tre dage on, een dag off og forfra. Ellers ligger du og kører bryst, dagen efter skulder og triceps samt kører ryg med udbrændte biceps - ikke just optimalt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Fedt - tak.

Kan der være nogen idé i at variere mellem bb bænkpres og db fra gang til gang? Læste bare i en anden tråd, at d skulle være bedre for hypertrofi :))

Styrkeliste

På bryst/ryg-dagen kan du passende køre pres og træk i par, for at spare tid og uppe det metabolske output. Start f.eks. med incline dumbbell press i par med pullups, og derefter flad barbell bænk i par med yates row. Så slight incline dumbbell flyes i par med seat. wide-grip cable rows, derefter dips i par med dumbbell pullovers (eller en anden lat-specifik øvelse, som dumbbell rows eller cable high-row)

Du kan også med fordel køre øvelserne i par på delt/gun-dagen - f.eks. seat. BTN-press i par med barbell curls i par med dips osv.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Du kan også med fordel køre øvelserne i par på delt/gun-dagen - f.eks. seat. BTN-press i par med barbell curls i par med dips osv.

Jeg ville ikke supersætte skulderøvelser med bicepstræning. For mange vil det være en opskrift på impingement. Skal arme og skulder trænes i samme pas, bør skuldertræning færdiggøres før man går igang med armtræning. Der er sikkert en masse der kan gøre det uden problemer, men hvorfor tage chancen.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:
A Menace To Chicken skrev:Du kan også med fordel køre øvelserne i par på delt/gun-dagen - f.eks. seat. BTN-press i par med barbell curls i par med dips osv.

Jeg ville ikke supersætte skulderøvelser med bicepstræning. For mange vil det være en opskrift på impingement. Skal arme og skulder trænes i samme pas, bør skuldertræning færdiggøres før man går igang med armtræning. Der er sikkert en masse der kan gøre det uden problemer, men hvorfor tage chancen.

But why?

Jeg kunne til nød forstå problematikken, hvis man forudsætter at front-delts er udtrættede efter pres, og derfor ikke kan hjælpe ordentligt til ved virkelig tunge cheat-curls, men afklemning ligefrem? Jeg kan ikke se hvordan samkøring af OH-press og curls skulle kunne give afklemning, eller andre problemer med rotatormanchet og AC.

.. sidenote: jeg har kørt efter denne MO, virkelig længe, uden skyggen af problemer.
Brugeravatar

Hver gang man abducerer armen, sker der i princippet afklemning af de sener der ligger under acromion - oftest uden problemer. Er bicepssenen inflammeret og hævet fra en ordentlig omgang armtræning, er det mindre sandsynligt for, at dette sker uproblematisk.

Måske er du heldig at have en type 1 acromion, hvorved der vil være mere plads under acromion. Har man en type 3 acromion, er det ikke sikkert det forløber uden problemer. Igen, mange vil sikkert kunne gøre det helt uden problemer.. Personligt tager jeg ikke chancen.
Brugeravatar

Well, jeg synes nu det virker lidt vel overly anxious, at spekulere i. Hvis man fører den tanke helt til dørs, bør man jo udelukkende træne efter push/pull princippet - da aktivering af biceps og pressekæde, i samme pas så vil medføre risici. Fullbody er i så fald udelukket.

Men hey, problematikken skal studeres lidt nærmere for mit vedkommende. Når det kommer fra dig, ved jeg trods alt at det ikke er grebet ud af den blå luft. Jeg tror blot du overreagerer lidt, lige her.
Brugeravatar

Jeg takker endnu en gang for de fine råd!

Styrkeliste

Høvding kost, the king of Antagonist splits

Reputation point: 35

A Menace To Chicken skrev:Well, jeg synes nu det virker lidt vel overly anxious, at spekulere i. Hvis man fører den tanke helt til dørs, bør man jo udelukkende træne efter push/pull princippet - da aktivering af biceps og pressekæde, i samme pas så vil medføre risici. Fullbody er i så fald udelukket.

Nej nej, man skal blot lægge direkte guntræning til sidst.
Brugeravatar

bangsunei skrev:Høvding kost, the king of Antagonist splits

u 'avin a giggle, m8?

I'll reack ya cheeky cunt, yah!

:8
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster