Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

Arm træning og overreaching

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

I min næste bulk periode har jeg planlagt ekstra fokus til mine arme. Jeg har overvejet at køre min normale træning om formiddagen, som er inklusiv arm-øvelser og om aftenen har jeg igen tænkt mig at køre nogle lette high rep øvelser til armene.

Men så kom jeg til at tænke på om der skulle være en mulighed for at overreache pga dette. Det jeg kom frem til var, at de fleste arm øvelser ikke er så krævende for nervesystemet, så derfor burde det være muligt at undgå overreaching.

Derudover så fik det mig også til at tænke på, at når man rent faktisk er ude i overreaching, kan dette så godt være lokalt? Eller er det hele CNS'et som bliver ramt af det?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tror du vil få mere ud af at tage det i en omgang, istedet for fordelt på 2 gange. Jeg gjorde en overgang det, at jeg kørte 10x10 i curls og fx. frenchpress i 10 træninger. Altså 10 træninger hvor hver muskel bliver kørt med 10x10-princippet. Der skete ihvertfald for mig på armene en del i den periode.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Tror nu hverken at jeg vil få noget synderligt ud af det ene eller andet. Tricket ligger i at jeg ikke gider at træne i så lang tid af gangen, samt at jeg har en håndvægt her hjemme jeg kan benytte mig af.
Brugeravatar

Derudover så fik det mig også til at tænke på, at når man rent faktisk er ude i overreaching, kan dette så godt være lokalt? Eller er det hele CNS'et som bliver ramt af det?

Lokal overtræning eksisterer stort set ikke (eller overreaching for den sags skyld). Der er stort set næsten altid tale om mere systemiske processer. Om det specifikt er at finde i nervesystemet eller et andet subsystem er for så vidt lige meget.

Dermed ikke sagt at lokal overreaching/overtræning ikke kan opstå. Men så er der som regel tale om akkumuleret mikrotrauma, og i så fald vi du have ret svært ved at træne pga. udtalt ømhed.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Godt nok, det var også lidt det svar jeg regnede med. Men er du i øvrigt enig i, at man køre med en meget stor volume, og evt også meget frekvent, i sine arm øvelser, siden de ikke belaster CNS så meget?
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster