Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Asocial

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Andre end mig som er ualmindelig asociale.

Jeg er ikke glad i samvær med andre mennesker end mig selv, jeg føler ikke den trang til at hænge ud med mennesker, som andre.
Har snakket med mange som ikke fungerer uden at være social, hvor jeg er stik modsat. Stod det til mig, havde jeg været alene det meste af min tid. Jeg nyder mit eget selskab og føler ubehag blandt andre.

Jeg arbejder bedst alene, og ting som kræver udelukkende arbejde fra jeg som person er hvad jeg er bedst til. I skolen kan jeg ikke fungere i grupper, det samme med vægttræningen. Jeg kan ikke træne med andre, jeg kan motiverer mig selv og kan snilt tage mig selv i ørerne. Så det har altid været let for mig at klare mig selv på egen hånd.

Jeg er ikke indelukket, men tvært imod meget åben. Jeg tager initiativ til at tale med folk og snakker godt med mennesker, og elsker at gå i byen, men når man pludselig er hjemme hos en person, bliver det ubehageligt, om det så er en pige eller en dreng.

Er der andre som har det på samme måde?
No pain no gain. - Bones heal, Sweat dries, Pride is forever.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeeep :)

Jeg har det for det meste bare sådan her:

Jeg vil vildt gerne ud at lave noget når jeg sidder derhjemme, men når jeg først er ude at lave noget, ville jeg meget hellere være hjemme :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

s0enice skrev:Jeeep :)

Jeg vil vildt gerne ud at lave noget når jeg sidder derhjemme, men når jeg først er ude at lave noget, ville jeg meget hellere være hjemme :)

Netop :D
man føler sig ensom alene og er irriteret over der ikke er nogle at snakke med, men når man så er ude blandt folk, vil man gerne hjem igen :D

Styrkeliste

SHL skrev:

Netop :D
man føler sig ensom alene og er irriteret over der ikke er nogle at snakke med, men når man så er ude blandt folk, vil man gerne hjem igen :D

Også en af grundene til jeg åbenbart altid i de sidste dage af Roskildefestivallen får NOK og bare har brug for at være hjemme - som nu... ;)
Brugeravatar

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg tror det er ret normalt i teenage årene, det i beskriver. Nogle mennesker er hurtigere til at udvikle sociale færdigheder end andre. Det skal nok komme. Det er kognitiv færdighed som skal trænes ligesom alt muligt andet.
Det er dog ret vigtigt at i ikke isolere jer selv, kom ud og vær med, selvom det virker skræmmende. Udsæt jer selv for situationer hvor i er tvunget til at interagere med andre mennesker. Hvis der er en chance for at melde jer til et eller andet så gør det, tag med til festen selvom i hellere vil sidde hjemme. Det er hårdt i starten, men til sidst kommer man til at nyde det. Træn så at sige jeres sociale færdigheder.

Held og lykke

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Må indrømme jeg har det bedst når jeg også er sammen med andre, syntes det er lækkert at tage en chill aften med drengene istedet for at ligge hjemme og fundere over livets problemer :)
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

SHL skrev:Andre end mig som er ualmindelig asociale.

Jeg er ikke glad i samvær med andre mennesker end mig selv, jeg føler ikke den trang til at hænge ud med mennesker, som andre.
Har snakket med mange som ikke fungerer uden at være social, hvor jeg er stik modsat. Stod det til mig, havde jeg været alene det meste af min tid. Jeg nyder mit eget selskab og føler ubehag blandt andre.

Jeg arbejder bedst alene, og ting som kræver udelukkende arbejde fra jeg som person er hvad jeg er bedst til. I skolen kan jeg ikke fungere i grupper, det samme med vægttræningen. Jeg kan ikke træne med andre, jeg kan motiverer mig selv og kan snilt tage mig selv i ørerne. Så det har altid været let for mig at klare mig selv på egen hånd.

Jeg er ikke indelukket, men tvært imod meget åben. Jeg tager initiativ til at tale med folk og snakker godt med mennesker, og elsker at gå i byen, men når man pludselig er hjemme hos en person, bliver det ubehageligt, om det så er en pige eller en dreng.

Er der andre som har det på samme måde?

At du ikke er ligeså vild med at være sammen med andre til fest og i forsamlinger er jo bare dine præferencer. Men at du decideret ikke fungerer i grupper, det kan blive et reelt problem f.eks. senere i livet på arbejdsmarkedet.

Du vil stort set altid skulle fungere i samarbejde med andre på en eller anden måde. Jeg ved fra erfaring at de folk der har problemer med teamwork og sociale færdigheder på en arbejdsplads, også er dem der er de tungeste at arbejde med, og som trækker det hele ned. Sorry to say.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

:lol:

Det er bare SÅ meget mig det der..
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Jeg har det lige omvendt kan godt lide at være hjemme og hygge med en bog eller andet. Når jeg bliver inviteret ud har jeg sjældent lyst, men når jeg først tager mig sammen og siger ja er jeg glad for jeg gjorde det. Så længe det et valg du tager og ikke pga du er angst eller føler ubehag ved at være sammen med andre, er der intet problem i det. Mht samarbejde er det meget hvem man er sammen med, for dingo der er inger der samarbejder lige godt med alle mennesker..

androide skrev:Jeg har det lige omvendt kan godt lide at være hjemme og hygge med en bog eller andet. Når jeg bliver inviteret ud har jeg sjældent lyst, men når jeg først tager mig sammen og siger ja er jeg glad for jeg gjorde det. Så længe det et valg du tager og ikke pga du er angst eller føler ubehag ved at være sammen med andre, er der intet problem i det. Mht samarbejde er det meget hvem man er sammen med, for dingo der er inger der samarbejder lige godt med alle mennesker..

Spot on! Har også denne følelse af at når jeg først får "overvundet" mig selv og får sagt ja, så er jeg pisseglad for at jeg gjorde det!
Brugeravatar

androide skrev: Mht samarbejde er det meget hvem man er sammen med, for dingo der er inger der samarbejder lige godt med alle mennesker..

At være tangerende til socialt retarderet og ikke kunne omgås andre mennesker har intet at gøre med at man aldrig vil kunne arbejde lige godt med alle. Det er to vidt forskellige ting
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
androide skrev: Mht samarbejde er det meget hvem man er sammen med, for dingo der er inger der samarbejder lige godt med alle mennesker..

At være tangerende til socialt retarderet og ikke kunne omgås andre mennesker har intet at gøre med at man aldrig vil kunne arbejde lige godt med alle. Det er to vidt forskellige ting

Mener I ikke det samme?

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

newbiepumper skrev:
Dingo skrev:

Mener I ikke det samme?

Nej.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Skulle egenligt til at skrive noget men kan ikke sige det maget bedre end Androide har gjort det lige sådan jeg selv har det men nogen gange vælger jeg også fra alene på grund af at jeg hellere vil læse noget eller arbejde med en af mine hobbys

androide skrev:Jeg har det lige omvendt kan godt lide at være hjemme og hygge med en bog eller andet. Når jeg bliver inviteret ud har jeg sjældent lyst, men når jeg først tager mig sammen og siger ja er jeg glad for jeg gjorde det. Så længe det et valg du tager og ikke pga du er angst eller føler ubehag ved at være sammen med andre, er der intet problem i det. Mht samarbejde er det meget hvem man er sammen med, for dingo der er inger der samarbejder lige godt med alle mennesker..

og
"SG Pain" godt samarbejde det er noget man udvikler ved at bløde, svede og klare hårde opgaver sammen
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: RAW Fitness

Træner her: Raw Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Skolerelateret føler jeg at folk trækker mit arbejde ned. Jeg arbejder bedst med mine egne idéer og mit eget skema jeg kan følge. Fordi jeg er som jeg er, er det svært at følge andre folks skemaer.

Men har dyrket amerikansk fodbold i 8 år, hvilket jo er en hold sport, så lidt samarbejde kan jeg, men det er mere på en plan, hvor jeg har en anden tankegang end andre. Sportsmæssigt fungerer det udemærket.

Styrkeliste

Dingo skrev:

Hvornår har jeg sammenlignet de 2 ting? Hvis du ser godt efter er der punktum imellem dvs jeg svarer på 2 forskellige ting! Jeg sammenligner dem ikke!! Først svarer jeg på det konkrete emne at han ikke er social dernæst svarer jeg på dit svar omkring samarbejde.. Mener du personen der har lavet dette indlæg er social retarderet???

På et tidspunkt bliver du nok nødt til at lære at have instant rapport med fremmede.

androide skrev:
Dingo skrev:

Hvornår har jeg sammenlignet de 2 ting? Hvis du ser godt efter er der punktum imellem dvs jeg svarer på 2 forskellige ting! Jeg sammenligner dem ikke!! Først svarer jeg på det konkrete emne at han ikke er social dernæst svarer jeg på dit svar omkring samarbejde..

Android, jeg mener intet ondt med det følgende, men nogle gange er det svært at tyde hvad du skriver - så vidt jeg husker har du også problemer med ordblindhed (?), og det medfører jo desværre potentielle misforståelser.

For det første var der ikke punktum imellem noget af det du skrev, men komma.

Du siger at "ingen arbejder lige godt med alle mennesker". Det tolkede jeg som at "man kan jo ikke nødvendigvis arbejde godt sammen med alle". Det er der jo ingen der gør. Jeg har da også, i tidens løb, arbejdet sammen med nogen hvor det var helt ude at skide, mens jeg har samarbejdet med andre hvor det klikkede rigtig godt. Kan man slet ikke fungere i samarbejde med nogen, så har man enten blot været meget uheldig, eller også kan det være man selv har nogle problemer. På et eller andet tidspunkt i arbejdslivet kommer man dog med stor sandsynlighed til at skulle indgå i samarbejde på den ene eller anden måde, og kan man ikke det, så får man et problem.

Mener du personen der har lavet dette indlæg er social retarderet???

Ok, socialt retarderet er måske et grimt og uhensigtsmæssigt ord at bruge. Men med følgende udsagn, så vil jeg ikke mene at "tangerende til socialt handicappet" er helt af vejen.

Jeg er ikke glad i samvær med andre mennesker end mig selv

jeg føler ikke den trang til at hænge ud med mennesker

Stod det til mig, havde jeg været alene det meste af min tid.

føler ubehag blandt andre.

I skolen kan jeg ikke fungere i grupper

Når jeg snakker om at være social, så mener jeg ikke at gå i byen og drikke hjernen ud på disko dasko hver weekend. Det tror jeg at nogle brugere herinde har en tendens til at tro, så snart de læser ordet "social". Men TS lyder som om han har en hverdag hvor han nærmest bevidst undgår kontakt til andre mennesker, og ikke laver andet end at sidde derhjemme når han ikke er i skole (hvor han ikke gider snakke med nogen) og træne (alene). Jeg kan muligvis tage fejl; jeg kender jo ikke TS på andre parametre end hvad han skriver her.

Jeg er også meget tilhænger af socialkonstruktivistiske adfærdsteorier (Vygotsky og sådan noget..), så jeg er ikke af den overbevisning at man kan udvikle sig særlig meget uden interaktion med andre mennesker. Om det så er venner man møder i centeret eller folk man drikker sig fuld med i byen, det er hip som hap.. Det behøver naturligvis ikke være alles overbevisning.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
androide skrev:
Dingo skrev:

Hvornår har jeg sammenlignet de 2 ting? Hvis du ser godt efter er der punktum imellem dvs jeg svarer på 2 forskellige ting! Jeg sammenligner dem ikke!! Først svarer jeg på det konkrete emne at han ikke er social dernæst svarer jeg på dit svar omkring samarbejde..

Android, jeg mener intet ondt med det følgende, men nogle gange er det svært at tyde hvad du skriver - så vidt jeg husker har du også problemer med ordblindhed (?), og det medfører jo desværre potentielle misforståelser.

For det første var der ikke punktum imellem noget af det du skrev, men komma.

Du siger at "ingen arbejder lige godt med alle mennesker". Det tolkede jeg som at "man kan jo ikke nødvendigvis arbejde godt sammen med alle". Det er der jo ingen der gør. Jeg har da også, i tidens løb, arbejdet sammen med nogen hvor det var helt ude at skide, mens jeg har samarbejdet med andre hvor det klikkede rigtig godt. Kan man slet ikke fungere i samarbejde med nogen, så har man enten blot været meget uheldig, eller også kan det være man selv har nogle problemer. På et eller andet tidspunkt i arbejdslivet kommer man dog med stor sandsynlighed til at skulle indgå i samarbejde på den ene eller anden måde, og kan man ikke det, så får man et problem.

Mener du personen der har lavet dette indlæg er social retarderet???

Ok, socialt retarderet er måske et grimt og uhensigtsmæssigt ord at bruge. Men med følgende udsagn, så vil jeg ikke mene at "tangerende til socialt handicappet" er helt af vejen.

Jeg er ikke glad i samvær med andre mennesker end mig selv

jeg føler ikke den trang til at hænge ud med mennesker

Stod det til mig, havde jeg været alene det meste af min tid.

føler ubehag blandt andre.

I skolen kan jeg ikke fungere i grupper

Når jeg snakker om at være social, så mener jeg ikke at gå i byen og drikke hjernen ud på disko dasko hver weekend. Det tror jeg at nogle brugere herinde har en tendens til at tro, så snart de læser ordet "social". Men TS lyder som om han har en hverdag hvor han nærmest bevidst undgår kontakt til andre mennesker, og ikke laver andet end at sidde derhjemme når han ikke er i skole (hvor han ikke gider snakke med nogen) og træne (alene). Jeg kan muligvis tage fejl; jeg kender jo ikke TS på andre parametre end hvad han skriver her.

Jeg er også meget tilhænger af socialkonstruktivistiske adfærdsteorier (Vygotsky og sådan noget..), så jeg er ikke af den overbevisning at man kan udvikle sig særlig meget uden interaktion med andre mennesker. Om det så er venner man møder i centeret eller folk man drikker sig fuld med i byen, det er hip som hap.. Det behøver naturligvis ikke være alles overbevisning.

Du har igen bekræftet min mening om dig, som et provokerende individ, der ikke går i vejen for at nedgøre andre mennesker med dine udtalelser. Nej jeg er ikke ordblind, jeg skriver fra en Iphone og har jeg gjort i 2 måneder fordi min computer er gået i stykker, og jeg får først en ny næste måned. Derfor er det svært at se om jeg laver en stavefejl længere oppe, da skærmen er meget lille, det samme med sætningerne. Jeg er udmærket klar over komma regler og hvornår man afslutter en sætning med et komma eller et punktum, det er ikke en diskussion der er relevant for denne samtale. Må jeg så påpege at det ikke er dig som afsender, der bestemmer om jeg ser de ting du skriver, som værende onde eller lignende, men modtageren..

Jeg er meget enig i din næste udtalelser da ham der skriver dette indlæg netop søger, besvarelse på hans asociale adfærd. Det hjælper ikke noget at nedgøre ham med diverse provokerende udtryk.
Man skal som mange andre i dette topic, ud over dig forsøger at få ham mere ud selvom det er det han ikke vil, jeg prøver også at hjælpe ved at fortælle ham at det bliver bedre når han endelig tager afsted til de sociale arrangementer. Ud over at nedgøre personen kunne du jo også komme med et konstruktivt forslag, da du lader mig forstå det netop er dit udgangspunkt, og syn på verdenen, at man skal være meget social og møde mennesker så frem deles.
Denne tekst er skrevet på en computer, og jeg håber det er mere læseligt for herren...

androide skrev:
Du har igen bekræftet min mening om dig, som et provokerende individ, der ikke går i vejen for at nedgøre andre mennesker med dine udtalelser. Nej jeg er ikke ordblind, jeg skriver fra en Iphone og har jeg gjort i 2 måneder fordi min computer er gået i stykker, og jeg får først en ny næste måned.

Wow, rolig androide. Der er bare et par stykker herinde som er ordblinde, og da din sætning var lidt klodset (jeg har ingen mulighed for at vide at det var fra en telefon - udover det, så kan man altså også godt skrive korrekt selvom det er på en telefon..), og jeg ville hellere spørge end bare antage. Beklager antagelsen, det var ikke meningen at fornærme dig.

Derfor er det svært at se om jeg laver en stavefejl længere oppe, da skærmen er meget lille, det samme med sætningerne. Jeg er udmærket klar over komma regler og hvornår man afslutter en sætning med et komma eller et punktum, det er ikke en diskussion der er relevant for denne samtale.

Jeg blander mig slet ikke i dit kendskab til kommatering mv. Faktum er at du skrev "jeg skrev en punktum mellem sætningerne" og så gør jeg bare opmærksom på at det gjorde du ikke, og at det medførte at sætningen var sværere at tyde.

Må jeg så påpege at det ikke er dig som afsender, der bestemmer om jeg ser de ting du skriver, som værende onde eller lignende, men modtageren..

Wut?

Jeg er meget enig i din næste udtalelser da ham der skriver dette indlæg netop søger, besvarelse på hans asociale adfærd. Det hjælper ikke noget at nedgøre ham med diverse provokerende udtryk.
Man skal som mange andre i dette topic, ud over dig forsøger at få ham mere ud selvom det er det han ikke vil, jeg prøver også at hjælpe ved at fortælle ham at det bliver bedre når han endelig tager afsted til de sociale arrangementer. Ud over at nedgøre personen kunne du jo også komme med et konstruktivt forslag, da du lader mig forstå det netop er dit udgangspunkt, og syn på verdenen, at man skal være meget social og møde mennesker så frem deles.

Jeg nedgører ham ikke. Jeg siger bare hvad jeg ser når jeg læser hans indlæg.
Jeg er ikke hans støttepædagog der skal komme med forslag til hvordan han kommer mere ud. Det lyder også meget som om det er et bevidst valg han har truffet. Skulle jeg begynde at lave om på det?

Han lægger op til debat om at være asocial, og jeg giver mine tanker om emnet. Jeg kan ikke se hvorfor det lægger grundlag for din rage.

Denne tekst er skrevet på en computer, og jeg håber det er mere læseligt for herren...

Nu er det vidst dig der synker på børnehaveniveau :)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

ITT: Diskuterer vi alt andet end hvad tråden egentlig handler om...
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Dingo skrev:
androide skrev:
Du har igen bekræftet min mening om dig, som et provokerende individ, der ikke går i vejen for at nedgøre andre mennesker med dine udtalelser. Nej jeg er ikke ordblind, jeg skriver fra en Iphone og har jeg gjort i 2 måneder fordi min computer er gået i stykker, og jeg får først en ny næste måned.

Wow, rolig androide. Der er bare et par stykker herinde som er ordblinde, og da din sætning var lidt klodset (jeg har ingen mulighed for at vide at det var fra en telefon - udover det, så kan man altså også godt skrive korrekt selvom det er på en telefon..), og jeg ville hellere spørge end bare antage. Beklager antagelsen, det var ikke meningen at fornærme dig.

Derfor er det svært at se om jeg laver en stavefejl længere oppe, da skærmen er meget lille, det samme med sætningerne. Jeg er udmærket klar over komma regler og hvornår man afslutter en sætning med et komma eller et punktum, det er ikke en diskussion der er relevant for denne samtale.

Jeg blander mig slet ikke i dit kendskab til kommatering mv. Faktum er at du skrev "jeg skrev en punktum mellem sætningerne" og så gør jeg bare opmærksom på at det gjorde du ikke, og at det medførte at sætningen var sværere at tyde.

Må jeg så påpege at det ikke er dig som afsender, der bestemmer om jeg ser de ting du skriver, som værende onde eller lignende, men modtageren..

Wut?

Jeg nedgører ham ikke. Jeg siger bare hvad jeg ser når jeg læser hans indlæg.
Jeg er ikke hans støttepædagog der skal komme med forslag til hvordan han kommer mere ud. Det lyder også meget som om det er et bevidst valg han har truffet. Skulle jeg begynde at lave om på det?

Han lægger op til debat om at være asocial, og jeg giver mine tanker om emnet. Jeg kan ikke se hvorfor det lægger grundlag for din rage.

Nu er det vidst dig der synker på børnehaveniveau :)

Det er også helt i orden Dingo, ved ikke om du kender det, men når man skriver på mobil, bliver man hurtigt utålmodig når man skal skrive et langt indlæg eller vil skrive en sms. Så tænker man ikke videre over, tegnesætning osv.. Er samtidig enig i jeg skulle have gjort sætningen mere forståelig.
Mener at når en person fortæller noget, er det fortælleren der har ansvaret for at modtageren forstår et givent budskab, ansvaret ligger ikke hos modtageren, det er ”reglerne” for 2 vejs kommunikation.

Men nej du har intet ansvar for personen der skriver indlægget, men du virker og siger selv du er meget social, så syntes jeg da du skal bruge din sociale erfaring og ekspertise til at hjælpe drengen på rette vej. Alle mennesker kan lære at være social, det et valg man tager. Medmindre som du siger man er social afvigende, men det har du eller jeg intet belæg for at vide om han er.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster