Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Assymetrisk krop.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Efter 1 år - 1½ års træning er jeg begyndt at få en alt, alt, alt ALT for assymetrisk krop, min venstre skulder/biceps/nak er alt for lille i forhold til min højre, når jeg poserer ser det helt forkert ud nu her.

For at rette op på det her, er det så en idé at have nogle ekstra øvelser til de steder der halter meget i venstre side? (

Det er ikke at se når jeg ikke poserer/spænder men når jeg gør er det nemt at se..

Håber det giver mening :)

Tak på forhånd

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 500.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har haft nogen lignende med brystet, du skal have styr på teknikken, og lade vær med at bruge maskiner, heller ikke smith racket. Håndvægte er især gode at bruge.

EDIT: Mit er blevet meget bedre, det var dog kun brystet
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

ToniB skrev:Efter 1 år - 1½ års træning er jeg begyndt at få en alt, alt, alt ALT for assymetrisk krop, min venstre skulder/biceps/nak er alt for lille i forhold til min højre, når jeg poserer ser det helt forkert ud nu her.

For at rette op på det her, er det så en idé at have nogle ekstra øvelser til de steder der halter meget i venstre side? (

Det er ikke at se når jeg ikke poserer/spænder men når jeg gør er det nemt at se..

Håber det giver mening :)

Tak på forhånd

Du må love mig ikke at supplere op med ekstra øvelser til den svage side. Chancen for at du ikke opnår det du ønsker med den tilgang er overvejende sandsynlig. Tjek i stedet din træning igennem, og sørg for at du minimerer chancerne for at det udvikler sig. Dvs. øvelser med håndvægte frem for stang, og én arm og et ben i stedet for to, så vidt det er muligt. Lad desuden altid din svageste del diktere hvor mange gentagelser du tager i dine øvelser og sæt. På den måde skulle du gerne kunne ensarte træningen for begge dine sider. Med tiden vil det udligne sig.

Du kan med fordel også analysere din dagligdag. Jeg kan f.eks. oplyse at jeg en periode i gymnasiet havde større nakkemuskel i den ene side da jeg konsekvent gik med skuldertaske over samme skulder.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

PumpToAchieve skrev:Har haft nogen lignende med brystet, du skal have styr på teknikken, og lade vær med at bruge maskiner, heller ikke smith racket. Håndvægte er især gode at bruge.

EDIT: Mit er blevet meget bedre, det var dog kun brystet

Jeg har aldrig brugt smith stativ, og det eneste jeg bruger "maskiner" til er til at træne ryg, pulldowns tror jeg øvelsen hedder? :)

Trænet pt. Bænkpres, Skrå dumbell bænkpres og flyers til bryst.

og bruger dumbells til skulder eller kettlebells.

Forstår ikke hvordan det er blevet så slemt. Men det er mest kun når jeg flexer, kan det måske have en del at gøre med at jeg ikke er så god til at flexe venstre del af kroppen som højre? Føler ihvertfald også selv jeg kan spænde en del mere igennem i den højre del af kroppen..

Styrkeliste

Et billede ville hjælpe enormt meget! Både relaxed og spændt.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Har samme problem .. Højre biceps/venstre bryst/venstre mavemuskel er de ting som er stærkere i den ene side end i den anden. Brystet er dog ved at blive det samme, efter jeg gik over til kun at bruge Dumbbells. Det resterende må jeg arbejde lidt på!

- Så følger lige med, selvom jeg tror at der har været nogle emner omkring det her før.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus C

Kostplan: Ingen kostplan

s0enice skrev:Et billede ville hjælpe enormt meget! Både relaxed og spændt.

Her synes jeg man kan se at min skulder+biceps er mere massiv end den anden. og det samme med nakken, man begynder at kunne se det kommer lidt stille og rolig..
Billede

Her på det andet billede får jeg ikke spændt ordentlig i venstre, det er nemt at se og min posering er af helveds til. Men man sagtens se forskellen er der, selvom jeg ville få spændt ordentlig igennem i venstre side også.
Det er selvfølgelig ikke så meget som på billedet, men det giver lidt en idé om til jer derude hvad problemet er og hvor det ligger.
Alt andet kritik & råd er også velkommen da jeg synes min ryg ligner noget der er løgn.. :(
Billede

Har desværre ikke billeder i relaxed, kan måske få taget et par stykker imorgen inden jeg træner. hvor jeg får flexet ordentligt i venstre side så det ikke ser så.. hul i hovedet ud :)

Styrkeliste

Press din højre skulder ligeså langt ned som den venstre. Det skyldes sandsynligvis en fejl i teknik. Har det samme problem med at min højre skulder tager over for brystet :/
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Skinkelyn94 skrev:Press din højre skulder ligeså langt ned som den venstre. Det skyldes sandsynligvis en fejl i teknik. Har det samme problem med at min højre skulder tager over for brystet :/

Når jeg træner bænk eller hvordan? :)

Hvordan er det nemmest at vide at man har skuldrende det rette sted under bænk?

Styrkeliste

Det er nok svært at rette op på så vidt jeg kan se. Det ser ud til at du har en scoliose (skæv columna) som gør at din ene skulder er højere op end den anden.
Brugeravatar

ToniB skrev:Hvordan er det nemmest at vide at man har skuldrende det rette sted under bænk?

http://news.bodylab.dk/styrketraeningsoevelser/39/2-
her det vigtigt

ud fra de billeder der er du sikker på at dit venstre ben ikke er kortere det kan godt ligne lidt hvordan mit ser ud, aom er væk hvis jeg løfter min venstre fod ca. 1,5cm.
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: RAW Fitness

Træner her: Raw Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

DClaville skrev:
ToniB skrev:Hvordan er det nemmest at vide at man har skuldrende det rette sted under bænk?

http://news.bodylab.dk/styrketraeningsoevelser/39/2-
her det vigtigt

ud fra de billeder der er du sikker på at dit venstre ben ikke er kortere det kan godt ligne lidt hvordan mit ser ud, aom er væk hvis jeg løfter min venstre fod ca. 1,5cm.

"aom"? - Mit? :P

- Men det er jeg sgu ikke helt 100% på.

og mht. det med den skæve ryg, så har jeg altid fået at vide at min ryg var helt lige .. og at der slet ikke var noget der, er kun 17 og det var i folkeskolen så det kan selvfølgelig godt have ændret sig siden..
Kunne være jeg skulle få taget til lægen og få checket op på om det er en Scoliose eller om det er mit ene ben der er længere end det andet, eller om jeg bare er en idiot mht. min træning :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster