Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1258
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

B2B og Football træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB!

For nogle uger siden gik jeg over til B2B part 1 programmet men jeg har også amerikansk fodbold træning tirsdag, torsdag og lørdag.

Jeg kører B2B om morgenen ved 6:30/6:45 tiden og så er der Football om aften kl 19:30 (lørdage kl 11)

I mellem tiden spiser jeg så hvad min kostplan indeholder.

Til football træning der er de øvelser vi laver ret belastende for lårene og ja faktisk også øvre krop, men det er mest underkroppen jeg er øm i dagen efter træning. Vi kører skiftevist positions træning med tacklinger osv. tirsdag og så konditions træning torsdag hvor der også styrkes lår.

Spørgsmålet lyder nu på, om min krop kan nå at restituere nok eller om jeg simpelthen ødelægger mere end jeg gør gavn?

Jeg overvejer lidt at tage en omgang proteinshake efter football træning selvom det ikke er på min kostplan endnu.

Hvis i skal have flere detaljer om de øvelser vi kører til football må i lige sige til :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu kunne jeg forestille mig at american football alligevel kræver en del. Så måske skulle du finde et andet program der kræver lidt mindre og kun tager 3 dage om ugen. Kig på starting strength eller StrongLifts.com

Udover det så husk søvn, solid kost og ikke mindst at lytte til din krop hvis du er ved at køre dig selv død.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis ikke du falder i styrke er det fint :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Kroppen kan langt mere end man tror, hvis man giver den tid til at tilpasse sig. Folk skal passe på med at være så overtrænings-forskrækkede. Man kan byde kroppen en langt større ugentlig workload end man regner med.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Nu har jeg ikke været til så mange træningspas med football endnu, så jeg kan ikke vurdere om jeg falder i styrke men det kunne være jeg skulle give det en måneds tid eller to og så revurdere der?

Jeg har selv spillet på landsholdet i football og trænet en del ved siden af og aldrig haft problemer med træningsskader eller lignende, så synes bare du skal klø på. Du er nok rimelig øm i starten pga. din krop lige skal vænne sig til den rigtig hårde træning, men det vil løbende blive mindre og mindre :-)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Mharritz skrev:.... Du er nok rimelig øm i starten pga. din krop lige skal vænne sig til den rigtig hårde træning, men det vil løbende blive mindre og mindre :-)

Det kan du satme også tro jeg er! :D går som en robot idag haha mine ben er så smadret... gruer helt ved tanken om at skulle afsted i 2 timer her om ikke så længe... men det er smerten værd! for det er en rigtig fed og sjov sport synes jeg! :dope: og så snart jeg er varmet op så er det ikke så slemt mere

D-Zs skrev:Nu har jeg ikke været til så mange træningspas med football endnu, så jeg kan ikke vurdere om jeg falder i styrke men det kunne være jeg skulle give det en måneds tid eller to og så revurdere der?

giv den et par måneder mere og bare giv gas med træningen. Hvis du oplever at du falder istedet for at stige kan du altid holde en uges deliad og køre videre. Din krop skal nok vende sig til det :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Gode gamle Bill Starrs programmer er jo specifikt myntet på football og han anbefaler fullbody programmer med fuld knald på de store øvelser....
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

D-Zs skrev:
Mharritz skrev:.... Du er nok rimelig øm i starten pga. din krop lige skal vænne sig til den rigtig hårde træning, men det vil løbende blive mindre og mindre :-)

Det kan du satme også tro jeg er! :D går som en robot idag haha mine ben er så smadret... gruer helt ved tanken om at skulle afsted i 2 timer her om ikke så længe... men det er smerten værd! for det er en rigtig fed og sjov sport synes jeg! :dope: og så snart jeg er varmet op så er det ikke så slemt mere

Ja det er en mega fed sport, havde også selv spillet den dag idag hvis jeg ikke blev skadet i en kamp :´)
Men du kan jo evt. prøve at google nogle at stjerne fra NFL og tjekke deres træningsprogrammer ud, Ray Lewis ved jeg ihvertfald der før har lagt et program ud med træning 3 gange i ugen + football.
Ja som du jo siger så skal man bare lige varmes op :-)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

du skal passe på du ikke sammenligner doms med restitution.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster