Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Babylovers program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg kigger på starting strength af babylover, og vil køre det efter hans måde, dog har jeg skifte på nogle øvelser.

Rows-Yates rows

chin ups - pullups ( 3 x max )

samt dødløft-3x5 is stedet for 1x5

Men nu spørg jeg, er 15 sæts pr dag ikke lige i underkanten?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Programmet vil først blive udfordrende efter et par uger, det er den linære progression, der gør programmet godt.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

altså først når der kommer kg på?
Brugeravatar

Chok´Itan skrev:altså først når der kommer kg på?

Præcis :) Men, man kan jo bruge den "lette" periode til at indøve teknik. Det er dumt at starte et sted hvor man lige præcis kan grinde 5 reps.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Jeg var lige nede og træne, og tænkte på hvis jeg fx kun kan tage en pullup, hvad skal jeg så gøre med at stige?
Brugeravatar

Chok´Itan skrev:Jeg var lige nede og træne, og tænkte på hvis jeg fx kun kan tage en pullup, hvad skal jeg så gøre med at stige?

Tag negative pull-ups dvs. excentriske, indtil du kan tage "normale" :)

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:
Chok´Itan skrev:Jeg var lige nede og træne, og tænkte på hvis jeg fx kun kan tage en pullup, hvad skal jeg så gøre med at stige?

Altså 1 pause 1 pause 1 pause sæt faktisk er 3 sæt med 1? ( ikke for at hijack, er bare selv i tvivl )

boosie skrev:
andreas7074 skrev:

Altså 1 pause 1 pause 1 pause sæt faktisk er 3 sæt med 1? ( ikke for at hijack, er bare selv i tvivl )

Nej. du hopper, for eksempel, op i top-potitionen og holder igen på vej nedad, 5-10 gange. Hvis det er nemt kan du evt tage et bælte på, med en 10kg's skive i. Det er klart at det meste optimale var en skammel til at komme op i top-potitionen, mht til greb og især med ekstra vægt på.

Styrkeliste

boosie skrev:
andreas7074 skrev:

Nej. Han anbefaler kun at lave den negative del af øvelsen. Det vil sige at bruge en skammel eller hoppe opmtil stangen, så løfet kun består af at du sænker dig selv, og ikke at du løfter dig selv op og sænker dig selv. Giver det mening? At forstå hvad den koncentriske del og eksentriske del af et løft vil sige er noget der er godt at have styr på.

Efter et stykke tid med mange eksentriske pull ups vil du langsomt blive i stand til at tage flere hele pull ups. Du kan også som du selv siger tage 1 rep og holde 10 sekunders pause ogmtage en rep igen indtil du rammer et tilfredsstillende antal reps. Selv trænedemjeg mig op ved at bruge ladder-princippet.

Dine sæt vil her se sådan ud (sæt er adskilt af et komma): 1 rep, 2 reps, 3 reps, 4 reps, 5 reps (lad os sige at du her rammer dit maks og ikke kan tage et nyt sæt med 6 reps, her vil du "vende" og køre ned i reps igen), 4 reps, 3 reps, 2 reps, 1 reps, 2 reps, 3 reps, 4 reps, 5 reps, 4 reps, 3 reps, 2 reps, 1 rep og blive ved med dette så længe du nu vil.

Dette betyder at du i sidste ende rammer et ret højt antal samlet reps, selvom du ikke tager så mange reps pr sæt.

Selvom jeg nu kan tage en del pull ups bruger jeg stadig princippet. Jeg kører op til 8 og kører ned igen. Selv hvis man kun tager 1,2,3,4,5,6,7,8 vil det samlet set blive 36 reps mens eksempelvis 3x8 kun er 24 reps. Det er også nemmere at holde en perfekt teknik med maks aktivering af lats. Samtidig holder jeg meget bredt i de første sæt med lave reps og holder smaldere og smaldere jo længere jeg kommer op.

Edit: der var en der var lidt hurtigere end mig til at forklare :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00

Så jeg hopper bare op, og lader mig sænke ned. Nu er jeg meget uvidende, men hvad er der af træning i det, da jeg ikke rigtig kan se hvordan, det skulle være hårdt for musklerne. Men igen mig der er uvidende :)

boosie skrev:Så jeg hopper bare op, og lader mig sænke ned. Nu er jeg meget uvidende, men hvad er der af træning i det, da jeg ikke rigtig kan se hvordan, det skulle være hårdt for musklerne. Men igen mig der er uvidende :)

Idéen er at du holder igen, så du ikke bare dasker ned. Du skal holde igen i en 4-5 sekunder.

Det er desuden denne del af løft, så vidt jeg husker, som stimulerer hypertrofi bedst af koncentrisk og excentrisk.

Med tiden vil du kunne lave "rigtige" pull-ups.

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster