Hvis du har mulighed for at bruge stangen i dit squat-stativ til at lave pullups/chinups(og hvis ikke, så findes der utallige steder på nettet hvor du kan købe en til nogle få hundrede kroner fra en dansk side), så har du faktisk alt du lige umiddelbart behøver for at få en god træningsrutine op at stå. Back-to-basics indeholder en stak gode basale træningsøvelser, og kommer godt rundt om kroppen. Der vil dog være visse øvelser du ikke kan lave derfra, såsom cable rows. Dem kan du passende bytte ud med Bent-Over-Dumbbell-rows der vil aktivere nogenlunde den samme del af rygmuskulaturen. På samme måde ville jeg også droppe de weighted crunches og i stedet bruge dit ab wheel der er rigtig effektivt. Når engang du føler at det ikke er hårdt nok kan du smide en vægt skive på ryggen for at øge modstanden. Du kan dog overveje at lave roterende crunches for at ramme de skrå mavemuskler, hvis du ønsker yderligere stimulans heraf. Til lægmusklerne burde du måske også overveje at få en fitness bænk. Indtil videre kan du dog træne dem ved f.eks at stille dig på et trappetrin med en passende vægt i den ene arm, og så nøjes med at lade det ene ben udføre øvelsen ad gangen. Jeg er ikke sikker på at du vil kunne lave decline dumbell presses på den bænk du har, hvorfor at du fint kan nøjes med incline presses i steder.
Med udgangspunkt i dit udstyr, det program du har valgt, samt dine muligheder, ville jeg derfor nok lave en træningsplan der så nogenlunde sådan her ud:
Dag 1: Bryst/skulder/triceps/mave
Bænkpres: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell Incline presses: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell skulderpres: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell side laterals: 4 sæt x 6-8 reps
Skullcrushers: 4 sæt x 6-8 reps (Hvis du ikke har en EZ-stang, kan du køre
Lying Triceps Dumbell Extensions i stedet)
Ab Wheel: 4 sæt x 6-8 reps (Evt. supplere med
Weighted Twisted Situps)
Dag 2: Ben/Ryg/Biceps
Squat: 4 sæt x 6-8 reps
Dødløft: 4 sæt x 6-8 reps
Calf raises: 4 sæt x 6-8 reps (Disse kan som sagt køres på et trappetrin med et enkelt ben ad gangen, som alternativ)
Bent over barbell rows: 4 sæt x 6-8 reps
Chin ups: 4 sæt x 6-8 reps
Bent-Over-Dumbell-Rows: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell curls: 4 sæt x 6-8 reps