Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

Back to basics

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB da jeg ikke går i skole længere har jeg meget fritid, jeg køre pt programmet Back to basics, som jeg synes er fremragende, men spørgsmålet er så om jeg kan køre den på 6 dage istedet for 4, så vær muskelgruppe bliver trænet 3 gange om ugen, vil det være for meget og overtræning?

Reputation point: 0

Træner her: HGVS

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej BB da jeg ikke går i skole længere har jeg meget fritid, jeg køre pt programmet Back to basics, som jeg synes er fremragende, men spørgsmålet er så om jeg kan køre den på 6 dage istedet for 4, så vær muskelgruppe bliver trænet 3 gange om ugen, vil det være for meget og overtræning?

Jeg har kun gode erfaringer med et 3-split program (6 træningsdage i ugen) - Vil råde dig til at finde/lave et 3 split i stedet for at tage et 2-split program og placere det udover 6 dage i stedet for 4.

Held og lykke ;)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 102.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Shuker skrev:Hej BB da jeg ikke går i skole længere har jeg meget fritid, jeg køre pt programmet Back to basics, som jeg synes er fremragende, men spørgsmålet er så om jeg kan køre den på 6 dage istedet for 4, så vær muskelgruppe bliver trænet 3 gange om ugen, vil det være for meget og overtræning?

Du skal ikke være så bekymret for begrebet overtræning, da det blot er blevet endnu et eksempel på brosciencens udbredning.

Faktum er at du sagtens kan træne et hvilket som helst program 6 gange om ugen.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:Faktum er at du sagtens kan træne et hvilket som helst program 6 gange om ugen.

At man kan gøre noget noget, medfører ikke at man bør gøre det.

Kan du forklare, hvorfor en nybegynder bør tage et veletableret tosplitprogram og blot bør smøre det ud på to ekstra dageuden at ændre eller nedjustere andre parametre? Hvilket formål tjener det?
Brugeravatar

Reputation point: 5

ntp9 skrev:
Bundesball skrev:Faktum er at du sagtens kan træne et hvilket som helst program 6 gange om ugen.

At man kan gøre noget noget, medfører ikke at man bør gøre det.

Kan du forklare, hvorfor en nybegynder bør tage et veletableret tosplitprogram og blot bør smøre det ud på to ekstra dageuden at ændre eller nedjustere andre parametre? Hvilket formål tjener det?

Sig mig leder du blot efter tråde hvor du kan forsøge at indlede en debat med mig?

Hvor siger jeg at han bør træne netop dette program 6 gange om ugen? Jeg kan hjlæpe dig på vej, ingen steder.
Hvor står det at man ikke bør nedjustere andre parametre, igen, ingen steder.
Jeg konstaterer blot overfor TS, at man ikke behøves at være så bekymret for overtræning, og at man sagtens kan træne et program som back to basics 6 gange om ugen. Det er vidst omsonst at skulle forklare hvilket formål det tjener. Nu stiller du jo blot dumme spørgsmål.

Hvad med at du forklarede hvorfor han ikke skulle kunne træne et "veletableret" (hvad end det betyder i denne sammenhæng) to-split program, 6 gange om ugen. Jeg er udemærket klar over hvad hensigten med programmet er. Jeg er også enig i at man som udgangspunkt bør anvende programmer som de er tiltænkt. Men i denne sammnhæng ser jeg ikke det store problem.

Og ærlig talt, så er det på tide du kommer med noget brugbart, og ikke blot fisker rundt efter tråde hvor du kan opstille hypotetiske eksempler, og påkræve svar på irrelevante spørgsmål.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bundesball skrev:Sig mig leder du blot efter tråde hvor du kan forsøge at indlede en debat med mig?

Bundesball skrev:Og ærlig talt, så er det på tide du kommer med noget brugbart, og ikke blot fisker rundt efter tråde hvor du kan opstille hypotetiske eksempler, og påkræve svar på irrelevante spørgsmål.

Jeg beklager, at én debat, jeg havde med dig for adskillige uger siden, tilsyneladende har medført varige traumer. Personligt erindrer jeg ikke at have haft anden interaktion med dig, og jeg har end ikke noget aktivt mod dig. Mine spørgsmål er med andre ord ikke en del af nogen personlig vendetta så lad venligst være at tolke dem sådan.

Spørgsmålene er i øvrigt tydeligvis relevante, da de afslører, at din reelle holdning er mere nuanceret end dit oprindelige indlæg gav udtryk for.
Bundesball skrev:Hvor siger jeg at han bør træne netop dette program 6 gange om ugen? Jeg kan hjlæpe dig på vej, ingen steder.

Jeg forsøger ikke at lægge dig ord i munden.

Trådstarters spørgsmål var, om han med rimelighed kunne vælge at udvide et specifikt program med to dage. Du svarede: "Faktum er at du sagtens kan træne et hvilket som helst program 6 gange om ugen."

På denne baggrund forekom det rimeligt at tolke det som en blåstempling af hans planer.

Bundesball skrev:Hvor står det at man ikke bør nedjustere andre parametre, igen, ingen steder.

Og nej, det skrev du ikke; men konteksten var igen trådstarters spørgsmål, hvortil du svarede ovenstående. Det kan hænde at du var kommet til at udtrykke dig lidt mere lakonisk eller bombatisk end hensigten var, og at du reelt har sådanne forbehold, hvilket ville være helt i orden.

Det kunne du så blot have skrevet i dit svar på mit spørgsmål snarere end at blive fornærmet. Hvis vi er mere enige, end jeg umiddelbart fik indtryk af, er det jo kun glædeligt. :)

Bundesball skrev:Hvad med at du forklarede hvorfor han ikke skulle kunne træne et "veletableret" (hvad end det betyder i denne sammenhæng) to-split program, 6 gange om ugen. Jeg er udemærket klar over hvad hensigten med programmet er. Jeg er også enig i at man som udgangspunkt bør anvende programmer som de er tiltænkt. Men i denne sammnhæng ser jeg ikke det store problem..

Det gør jeg heller ikke. For så vidt, at programmet bliver tilpasset hinsides det at smide to ekstra dage på, hvilket du i dit andet indlæg synes at erkende er nødvendigt.
Brugeravatar

ntp9 skrev:Jeg beklager, at én debat, jeg havde med dig for adskillige uger siden, tilsyneladende har medført varige traumer. Personligt erindrer jeg ikke at have haft anden interaktion med dig, og jeg har end ikke noget aktivt mod dig. Mine spørgsmål er med andre ord ikke en del af nogen personlig vendetta så lad venligst være at tolke dem sådan.

Dit indlæg har en vis tone, der i betragtning af vores tidligere debat, kun for mig kan tolkes som en indledning på en ny debat. Og så endda om noget fuldstændig ligegyldigt. Jeg tolker at du virker til at søge en diskussion med mig. Det mener du ikke. The end.

Trådstarters spørgsmål var, om han med rimelighed kunne vælge at udvide et specifikt program med to dage. Du svarede: "Faktum er at du sagtens kan træne et hvilket som helst program 6 gange om ugen."

På denne baggrund forekom det rimeligt at tolke det som en blåstempling af hans planer.

Du forsøger i høj grad at ligge ord i munden på mig. Måske ikke bevidst.

Hvis han vælger at tage min kommentar som en blåstempling af hans planer, so be it. Jeg kunne tænke på langt værre træningsprogrammer at træne 6 gange om ugen. Bare kig under "anmeldelse af programmer" sektionen, og de absurde eksempler på træningsprogrammer nogle til tider kommer med.

Og nej, det skrev du ikke; men konteksten var igen trådstarters spørgsmål, hvortil du svarede ovenstående. Det kan hænde at du var kommet til at udtrykke dig lidt mere lakonisk eller bombatisk end hensigten var, og at du reelt havde sådanne forbehold.

Det kunne du så blot have skrevet i dit svar på mit spørgsmål snarere end at blive fornærmet. Hvis vi er mere enige, end jeg umiddelbart fik indtryk af, er det jo kun glædeligt. :)

Det er muligt at jeg udtrykker mig bombastisk, men det er egentlig kun for at undgå denne type endeløse diskussioner. Mission failed.

Jeg har ingen forbehold, jeg er ikke fornærmet. Jeg kan også lide at være enig.

Det gør jeg heller ikke. For så vidt, at programmet bliver tilpasset hinsides det at smide to ekstra dage på, hvilket du i dit andet indlæg synes at erkende er nødvendigt.

Du har en pudsig måde at formulere dig på. Til tider unødvendigt svært at gennemskue. Programmet kan i sin helhed godt trænes 6 gange om ugen, men det er korrekt at jeg, subjektivt, ville ændre lidt på øvelser og rep-range. Men det gør jeg med alle programmer. Det må være en smagssag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg går ned og træner.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

For at forhindre at vi forpester tråden yderligere med gensidige misforståelser, vil jeg trække mig ud af den, før den degenererer helt!
Brugeravatar

Hej selvom det meste af det ikke var objektivt men stadig tak for jeres hjælp. Holder mig til programmet som den er, sætter måske et par øvelser på.

Cheers

Træner her: HGVS

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster