Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jeppe skrev:Du skal lige være opmærksom på, at man trætter musklerne på en anden måde ved lav vægt og mange gentagelser end ved højt vægt og få gentagelser. Derfor kan det måske godt snyde, så du føler, armstrækkerne rammer dit bryst bedre end bænkpres, selvom dette ikke er tilfældet.
Ellers er det vel lettere at simulere dine armstrækkere i et bænkpresstativ mht. at variere belastningen, end det er at træne armstrækkere med rygsæk på?

Martin88 skrev:Prøv næste gang, at du træner bænk at pille nogle kg af og så holde 1-1½ sekunds pause på brystet når du har sænket stangen, før du presser den op igen, det gør at du bruger patterne noget mere

Rofleren skrev:Martin88 skrev:Prøv næste gang, at du træner bænk at pille nogle kg af og så holde 1-1½ sekunds pause på brystet når du har sænket stangen, før du presser den op igen, det gør at du bruger patterne noget mere
Vil jeg prøve
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Mun skrev:Rofleren skrev:Martin88 skrev:Prøv næste gang, at du træner bænk at pille nogle kg af og så holde 1-1½ sekunds pause på brystet når du har sænket stangen, før du presser den op igen, det gør at du bruger patterne noget mere
Vil jeg prøve
Hmm, har læst at det skulle være dårligt, fordi så bliver "patterne" inaktive i 1-1½ sekund, og det er ikke meningen med denne øvelse.. Mabye I'm wrong..

ællingen skrev:du kan ikke vurdere en øvelses effektivitet udfra hvordan det "føles". weighted pushups kan være et fint alternativ til bænkpres varianterne

Misterhamper skrev:ællingen skrev:du kan ikke vurdere en øvelses effektivitet udfra hvordan det "føles". weighted pushups kan være et fint alternativ til bænkpres varianterne
Det er en af de gode måder at vurdere om en øvelse er rigtig god på.
Jeg fatter ikke folk rent faktisk kan tro, at deres brystmuskler kan vokse maksimalt hvis de ikke kan mærke brystet i bænkpres fx.
Men jeg kan være ligeglad, det er ikke min træning det går ud over trodsalt

Martin88 skrev:Mun skrev:Rofleren skrev:Martin88 skrev:Prøv næste gang, at du træner bænk at pille nogle kg af og så holde 1-1½ sekunds pause på brystet når du har sænket stangen, før du presser den op igen, det gør at du bruger patterne noget mere
Vil jeg prøve
Hmm, har læst at det skulle være dårligt, fordi så bliver "patterne" inaktive i 1-1½ sekund, og det er ikke meningen med denne øvelse.. Mabye I'm wrong..
Du tager fejl. Aktiveringen af brystmuskulaturen bliver rent faktisk større af det. Brystet er i øvrigt ikke inaktivt, da du ikke bare efterlader stangen der, men holder spændet i musklerne og holder en kontrolleret pause på 1-1½ sekund.
Misterhamper skrev: Det er en af de gode måder at vurdere om en øvelse er rigtig god på.
Jeg fatter ikke folk rent faktisk kan tro, at deres brystmuskler kan vokse maksimalt hvis de ikke kan mærke brystet i bænkpres fx.
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Påstand 5: Hvis en muskel ikke er øm, så har man ikke trænet hårdt nok!
Den ømhed man føler dagen efter et hårdt træningspas kaldes DOMS. DOMS står for Delayed Onsett Muscle Soreness. Mange forsøger ihærdigt og målrettet at træne så hårdt at de er ømme i musklerne hver gang de vågner op efter et hårdt træningspas. Jeg kan som sådan godt forstå DOMS-jægerne. For det er da rart at mærke at man har lavet noget. Desværre er det en stor misforståelse at musklen SKAL være øm, hvis man vil øge muskelmassen. En muskel kan sagtens stimuleres til vækst, selvom man ikke er øm dagen efter. Og oveni hatten er der et stort minus ved altid at efterstræbe ømhed. For hvor en smule ømhed sagtens kan tolkes som et bevis på at musklen er blevet stimuleret, så er ekstrem ømhed et tydeligt tegn på at man har lavet for meget. Hvis man har så dyb ømhed, at det tager op imod en uge før musklen er helt DOMS-fri, så har man med sikkerhed lavet for meget. Og det vil i sidste ende have en negativ effekt på ens resultater. Det er fint nok at være macho. Men det er ikke fint nok at være dum.

Lystfiskeren skrev:Det ser ikke særlig optimalt ud, 3 bryst øvelser er for meget.

Thraundil skrev:Ja jeg har faktisk undret mig lidt over lige netop det, for jeg synes fandme ikke jeg kan mærke brystmusklerne i normalt bænkpres med stang, men hvis jeg tager fat i håndvægte og bænker med kan jeg mærke det meget bedre... Alligevel får jeg at vide af min halvbror at bænkpres med stang er mega vigtigt. Oplys mig?

Misterhamper skrev:ællingen skrev:du kan ikke vurdere en øvelses effektivitet udfra hvordan det "føles". weighted pushups kan være et fint alternativ til bænkpres varianterne

Misterhamper skrev:Thraundil skrev:Ja jeg har faktisk undret mig lidt over lige netop det, for jeg synes fandme ikke jeg kan mærke brystmusklerne i normalt bænkpres med stang, men hvis jeg tager fat i håndvægte og bænker med kan jeg mærke det meget bedre... Alligevel får jeg at vide af min halvbror at bænkpres med stang er mega vigtigt. Oplys mig?
Barbell bænkpres er for de fleste mere end skulder/triceps øvelse end bryst-øvelse, så hvis du ikke kan mærke bb bænkpres nu er det enten din teknik den er galt med, eller dine bryster er for små iforhold til skulder/triceps eller også er du slet ikke bygget til bb bænkpres. You pick!

chill skrev:Lystfiskeren skrev:Det ser ikke særlig optimalt ud, 3 bryst øvelser er for meget.
øhh, det er vel ikke overkill hvis brystet kan klare det. Jeg er enig i, at 2 er nok men den 3. afsluttende push-up øvelse kan ikke skade IMO.

Thraundil skrev:Misterhamper skrev:ællingen skrev:du kan ikke vurdere en øvelses effektivitet udfra hvordan det "føles". weighted pushups kan være et fint alternativ til bænkpres varianterne
Ja jeg har faktisk undret mig lidt over lige netop det, for jeg synes fandme ikke jeg kan mærke brystmusklerne i normalt bænkpres med stang, men hvis jeg tager fat i håndvægte og bænker med kan jeg mærke det meget bedre... Alligevel får jeg at vide af min halvbror at bænkpres med stang er mega vigtigt. Oplys mig?

Nick_O skrev:http://musculardevelopment.com/articles/training/2159-back-to-bench-basics.html, Som ham her siger i sin artikel bør bænkpres være for bryst træningen, hvad squat og dødløft er for henholdsvis ben og ryg.

Lystfiskeren skrev:chill skrev:Lystfiskeren skrev:Det ser ikke særlig optimalt ud, 3 bryst øvelser er for meget.
øhh, det er vel ikke overkill hvis brystet kan klare det. Jeg er enig i, at 2 er nok men den 3. afsluttende push-up øvelse kan ikke skade IMO.
Skade nej, men hvorfor skal du have tre bryst øvelser og en ben f.eks. derudover forrstår jeg ikke den der dag med 15 min workout.

chill skrev:Lystfiskeren skrev:chill skrev:Lystfiskeren skrev:Det ser ikke særlig optimalt ud, 3 bryst øvelser er for meget.
Skade nej, men hvorfor skal du have tre bryst øvelser og en ben f.eks. derudover forrstår jeg ikke den der dag med 15 min workout.
Så vidt jeg kan se har jeg 2 ben øvelser (calf raises og squat) og dødløft aktiverer også læggen i løftet så det er vel nok. Spiller desuden også fodbold 3 gange i ugen, men det vidste du jo ikke noget om.Der er ikke nogle speciel mening med mine 15 mins disko workout. Biceps, lats og mave bliver ikke trænet på dag 2 så vil hellere bruge lidt tid på dem - en dag hvor jeg har kræfterne til det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster