Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1209
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1206

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpresss til 90 grader

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Denne artikel diskuterer forskellige former for bænkpres. Hvis man scroller ned til det punkt, hvor skribenten beskriver den mest effektive måde at opbygge masse på, skriver han således:

http://www.bodybuilding.com/fun/likness5.htm
” Some people focus on the bench press as a chest exercise - the goal is to increase mass in the chest. They wish to minimize the involvement of the shoulder and triceps and even the lower body. For this variation, you can lift your legs off the ground and keep them bent or crossed in the air, to eliminate their involvement with the movement. Biomechanics tells us that the best grip to target the chest will place your wrists over your elbows when your upper arm is parallel to the floor. In other words, your arms should form a perfect right angle when your elbow is level with your shoulder.
The bar at this position may be slightly above your chest, and you would not need to go below this point (doing so increases involvement of the anterior deltoids or front of the shoulder and triceps). You would start with your upper arms parallel to the floor, then drive the bar upward, pausing just short of lockout, then return to the start position. Avoiding lockout and not bringing your upper arms below parallel will maximize chest involvement, minimize shoulder and triceps involvement, and maintain constant tension on the chest (when you lockout at the top, the tension shifts to your elbow joint and off of the chest).”

Det jeg studser over er:
1. Løfte sine ben for at mindske involveringen af benene. Det giver sig selv, at dette mindsker ens stabilitet, mens man ligger på bænken. Men har han ret i, at der kommer et større fokus på selve brystmuskulaturen?

2. Man skal stoppe den excentriske fase, når ens overarme er parallelle med gulvet? En af mine kammerater siger derimod ganske modstridende, at brystmuskulaturen først rigtigt arbejder, når stangen i bænkpres er helt nede at ramme brystet. Han mener, at man ved at stoppe når armene er parallelle med gulvet kun træner triceps og skulder. Men er dette ikke et spørgsmål om grebs-bredden? Jeg synes selv, at det er mest behageligt for skuldrene at stoppe 2-4 cm før man rammer brystet (Er stadig under 90 grader) og føler stadig, at jeg får trænet brystet rigtigt godt, ved at stoppe her.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Nej.

2. Du skal helt ned til brystet, fuldt bevægeudslag, for optimalt vækst.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Til nr. 2 - Hvis du har et ordenligt opspænd burde du let køre ned til brystet (øvre mave) uden form for problem. Ofte er det ikke engang under 90 grader i vinklen

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Pumpingirondk skrev:Man skal stoppe den excentriske fase, når ens overarme er parallelle med gulvet? En af mine kammerater siger derimod ganske modstridende, at brystmuskulaturen først rigtigt arbejder, når stangen i bænkpres er helt nede at ramme brystet. Han mener, at man ved at stoppe når armene er parallelle med gulvet kun træner triceps og skulder. Men er dette ikke et spørgsmål om grebs-bredden? Jeg synes selv, at det er mest behageligt for skuldrene at stoppe 2-4 cm før man rammer brystet (Er stadig under 90 grader) og føler stadig, at jeg får trænet brystet rigtigt godt, ved at stoppe her.

Jo længere du får stangen ned, desto mere aktiverer du brystmuskulaturen. Jo tættere du når på lockout, desto mere aktiverer du triceps. Eventuelle skader sat til side er det derfor hul i hovedet at stoppe bevægelsen inden stangen er helt nede at røre brystet. Det optimale ville endda være at gå endnu dybere, omend det vil blive hårdt for skulderleddet.

Hvis du vil pille en del af bevægelsen ud, skal det derfor nærmere være de øverste par cm inden lockout. Det kan der så til gengæld også være en vis ide i.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

det der er svært at beskrive er at dine albuer vil være parelle med gulvet hvis du køre high bar benchpress, dvs at du direkte ned mod det øvre bryst, hvilket faktisk er dårligt for skulderene... du vil kunne mærke at dine skuldre begynder at låse og vil lade albuerne falde længere tilbage..

dog hvis du laver opstænd og trækker albuerne ind mod kroppen når du bænkpresser vil du ramme 90grader senere end ved den anden teknik..

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Svar til nummer 1. NEJ! Ved bænkpres bliver pectoralis major bedst aktiveret når brystet er hævet, ved at have et godt opspænd - skulderbladende presses sammen og trækkes "ned mod fødderne". Det er svært at have hævet bryst, hvis fødderne løftes og ryggen flades ud.
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster