Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Bærbar fra ALDI - hot or not?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

ALDI har jævnligt tilbud på bærbare computere, men jeg har svært ved at finde ud af om tilbudene er værd at gå efter.

Fx har de denne uge tilbud på denne maskine: http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_38/OFF01.SHTML

Hvis man sammenligner med ligende barebare på edbpriser.dk i prislejet 0-5.5000 med en skærm på min. 17'' er ALDI's tilbud så attraktivt?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

Det eneste der er ekstra godt ved den er Harddisken og Lyden..

Ville ikke selv købe den. Medion har også en lorte service, og deres bæbar er ikke " Good quilty "

Find heller et rigtig computer mærke. Kig Bilka og Elgiganten. De har altid de bedste bærbar til god pris!! Taler af erfaring
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

Chrisss skrev:ALDI har jævnligt tilbud på bærbare computere, men jeg har svært ved at finde ud af om tilbudene er værd at gå efter.

Fx har de denne uge tilbud på denne maskine: http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_38/OFF01.SHTML

Hvis man sammenligner med ligende barebare på edbpriser.dk i prislejet 0-5.5000 med en skærm på min. 17'' er ALDI's tilbud så attraktivt?

Hvad skal den bruges til?

Lyd?
Billede?
Spil?

De kræver hver især noget. Mit forslag er at hvis du vil have en spille bærbar skal du ikke gå på kompromi med prisen. at købe en bærbar til 5000 er ofte dumt da den kan lidt mere end en til 3000 og lidt for lidt til at kunne blive spillet på.
Billede
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

den bedste tommelfinger regel af hensyn til alt elektronik er at det ALDRIG!! skal købes i aldi. det er mine erfaringer, venner og bekendtes.

Geografisk sted: Amager

CALE skrev:den bedste tommelfinger regel af hensyn til alt elektronik er at det ALDRIG!! skal købes i aldi. det er mine erfaringer, venner og bekendtes.

Hvorfor?
"Med eller uden religion vil gode mennesker udføre gode handlinger, og onde mennesker vil udføre onde handlinger. Men religion kan få gode mennesker til at udføre onde handlinger".
Brugeravatar

Jeg ved faktisk, da jeg kender en som arbejder med computer... at det er næste det samme som en Acer eller lignede... det er bare en anden skal med samme indhold :)
"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow".
Brugeravatar

Geografisk sted: Helsingør

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 122.50

CALE skrev:den bedste tommelfinger regel af hensyn til alt elektronik er at det ALDRIG!! skal købes i aldi. det er mine erfaringer, venner og bekendtes.

Min com er fra Aldi og det er den bedste bærbar jeg nogensinde har haft. Fucking hurtig til alt og der aldrig problemer med noget og diverse kort (lyd grafik) er helt up to date.

Har faktisk hørt at Aldi er det af de bedste steder at købe computere fra.

Reputation point: 15

Geografisk sted: 2300

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Nu sidder jeg og skriver fra en bærbar der er købt i Aldi i 2007.
Den holder stadig, den kan gå på nettet og spille spil og alt det "normale" mennesker bruger deres computer til, når det er sagt så har jeg i de 3 år kun haft et grafikkort der gik i stykker - Medion har en rigtig god service - inden for 3 uger var bærbaren tilbage - og det kostede mig ingenting!
Dog har jeg med tiden oplevet min bærbar driller lidt og er blevet lidt sløvere i optrækket (men hvilken bærbar gør er ikke det efter 3 år??)

Det er ingen super bærbar - men den holder 100% og har været igennem mange ting, virus, store programmer, store spil, gymnasie opgaver og alt det andet man nu bruger en bærbar til i dagligdagen. Det sjove er at mine venner allesammen råbte HAHA NEJ NEJ NEJ DU KØBTE EN ALDI BÆRBAR, men i løbet af de sidste 3 år har de allesammen skiftet deres acer eller hp ud fordi de brændte sammen eller gik i stykker uden det var selvforskyldt og i dag har størstedelen af mine venner investeret i en aldi bærbar.

Det skal siges at andet aldi elektronik overhovedet ikke er i samme liga, vi snakker kun om deres bærbar computere :-)

Det er de bedste penge jeg nogensinde har investeret!

NimoNimo skrev:Nu sidder jeg og skriver fra en bærbar der er købt i Aldi i 2007.
Den holder stadig, den kan gå på nettet og spille spil og alt det "normale" mennesker bruger deres computer til, når det er sagt så har jeg i de 3 år kun haft et grafikkort der gik i stykker - Medion har en rigtig god service - inden for 3 uger var bærbaren tilbage - og det kostede mig ingenting!
Dog har jeg med tiden oplevet min bærbar driller lidt og er blevet lidt sløvere i optrækket (men hvilken bærbar gør er ikke det efter 3 år??)

Det er ingen super bærbar - men den holder 100% og har været igennem mange ting, virus, store programmer, store spil, gymnasie opgaver og alt det andet man nu bruger en bærbar til i dagligdagen. Det sjove er at mine venner allesammen råbte HAHA NEJ NEJ NEJ DU KØBTE EN ALDI BÆRBAR, men i løbet af de sidste 3 år har de allesammen skiftet deres acer eller hp ud fordi de brændte sammen eller gik i stykker uden det var selvforskyldt og i dag har størstedelen af mine venner investeret i en aldi bærbar.

Det skal siges at andet aldi elektronik overhovedet ikke er i samme liga, vi snakker kun om deres bærbar computere :-)

Det er de bedste penge jeg nogensinde har investeret!

Så ALLE dine venner alle sammen haft problemer med deres hp og acer.. hvor mange venner har du?
Brugeravatar

Geografisk sted: Hald Ege

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 100.00

Mr. Lish skrev:

Hvorfor?

Ja, det vil jeg også godt vide?

Min medion fra aldi er super fin!
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Muddi skrev:Kig Bilka og Elgiganten. De har altid de bedste bærbar til god pris!! Taler af erfaring

De computere man kan finde hos el-giganten, er de prismæssigt konkurrencedygtige med internet-butikker?

ALPHA skrev:Hvad skal den bruges til?

Lyd?
Billede?
Spil?

90% er kontorprogrammer eller online-programmer.
5% er photoshop eller video redigering
5% er spil som Civilization eller C&C generals

Det skal være som erstatning for en stationær computer og hvis det er muligt vil jeg gerne tilkoble 2 eksterne skærme på 24''. Jeg ved dog ikke om man kan tilslutte mere end én skærm til en bærbar!?

Oprindelig var jeg på udkig efter en 15'' bærbar, men fandt det tiltalende at der i en 17'' er plads til 2 harddiske!

swimchris skrev:at det er næste det samme som en Acer eller lignede... det er bare en anden skal med samme indhold

Så bliver jeg nød til at spørge dumt - har Acer ry for at være et godt mærke??

Tak for alle Jeres input - det er skønt når man ikke har så meget forstand på PC- hardware :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (4)

Sidder netop og skriver på min medion bærbar fra Aldi. Har haft den i 3 år. Er fuldt ud tilfreds.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Galleri: Vis galleri (6)

Jeg undersøgte faktisk sagen for år tilbage da jeg ville købe en laptop og aldi! havde et godt tilbud. Medion kan levere nogle rigtig gode priser på hardware som der ikke rigtig er nogle der kan følge med på. De gode priser kommer sig af at de køber rigtig stort ind, samtidig får de hardware producenterne (Nvidia, AMD osv.) til at fremstille en speciel "medion" variant af deres produkt, dette betyder at man som regel ikke kan udskifte nogle dele selv (ikke så relevant i laptops, men alligevel) og driverne bliver vistnok ikke rigtig opdateret hen ad vejen og dette kan skabe problemer. Sådan var det i 2005 eller deromkring anyways.

Der var lige et stykke ubrugelig paratviden som ikke var så ubrugelig alligevel

Reputation point: 10

Altså der er jo ikke noget dedikeret graffikkort,
så til de helt store spil er den ikke optimal..
Ellers er den god nok når man kigger på hardwaren,
kender dog ikke til Medion...

Badejern skrev:Jeg undersøgte faktisk sagen for år tilbage da jeg ville købe en laptop og aldi! havde et godt tilbud. Medion kan levere nogle rigtig gode priser på hardware som der ikke rigtig er nogle der kan følge med på. De gode priser kommer sig af at de køber rigtig stort ind, samtidig får de hardware producenterne (Nvidia, AMD osv.) til at fremstille en speciel "medion" variant af deres produkt, dette betyder at man som regel ikke kan udskifte nogle dele selv (ikke så relevant i laptops, men alligevel) og driverne bliver vistnok ikke rigtig opdateret hen ad vejen og dette kan skabe problemer. Sådan var det i 2005 eller deromkring anyways.

Driverne vil da altid være den samme for det pågældende produkt om det så er et gtx 470 i et Alienware setup eller i en computer fra Aldi..
Og vedr. de laver en speciel "Medion" udgave, har jeg aldrig hørt før :-k

NitZo skrev:
Badejern skrev:Jeg undersøgte faktisk sagen for år tilbage da jeg ville købe en laptop og aldi! havde et godt tilbud. Medion kan levere nogle rigtig gode priser på hardware som der ikke rigtig er nogle der kan følge med på. De gode priser kommer sig af at de køber rigtig stort ind, samtidig får de hardware producenterne (Nvidia, AMD osv.) til at fremstille en speciel "medion" variant af deres produkt, dette betyder at man som regel ikke kan udskifte nogle dele selv (ikke så relevant i laptops, men alligevel) og driverne bliver vistnok ikke rigtig opdateret hen ad vejen og dette kan skabe problemer. Sådan var det i 2005 eller deromkring anyways.

Driverne vil da altid være den samme for det pågældende produkt om det så er et gtx 470 i et Alienware setup eller i en computer fra Aldi..
Og vedr. de laver en speciel "Medion" udgave, har jeg aldrig hørt før :-k

Der var små variationer af navnene, fx hed et Gforce FX6800 i aldi udgaven Gforce FX6810 (eller noget i den stil.) Altså var grafikchippen det samme, men med en lille ændring der gjorde det anderledes. Men det kan jo være at de ikke gør det mere.

Ikke rør den :) Hvad vil man også med sådan en stor skærm? :)

13.3" er imo klart det rareste:)
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Der har været en bærbar test i lørdagsliv sektionen i Politiken, hvor Aldi havde god kvalitet til billigst penge. Komponenterne inde i bærbaren er faktisk af højeste kvalitet.
Min sidste bærbar, som var en Acer bærbar, gav jeg 8000.- for. Den holdte i lidt over 1år før både harddisk, motherboard og grafikchip brændte ned på samme tid, og det var deres yperste top model med Blu-ray afspiller HD shizzle og stærk grafikchip. Tilsvarende fra aldi koster 4.900.-

Jeg kan godt anbefale Aldi, og køber nok min næste derfra.
Yeah Buddy!
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkbh.

Spil vil den næppe levere den store ydeevne i, da grafikkortet ikke er dedikeret, som en påpegede.

Kontorarbejde, lyd og film skal den nok fungere udmærket til. Processoren er i den gode ende af de billige. Ville ikke gå under i3, hvis jeg skulle købe pc i dag. :) (har core duo 2 pt. T8400)

Dedikeret grafik er et et must til spil, og man skal altid gå efter den højest mulige radeon eller geforce standard, hvis man vil spille moderne spil

5 ud af 10 acerbrugere jeg kender har oplevet uprovokerede sammenbrud indenfor garantiperioden
Brugeravatar

Reputation point: 145

Her var et alternativ:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4294734

lidt dyre, men med dedikeret grafikkort...
(kender ikke til mærket)

Martin88 skrev:Spil vil den næppe levere den store ydeevne i, da grafikkortet ikke er dedikeret, som en påpegede.

Kontorarbejde, lyd og film skal den nok fungere udmærket til. Processoren er i den gode ende af de billige. Ville ikke gå under i3, hvis jeg skulle købe pc i dag. :) (har core duo 2 pt. T8400)

Dedikeret grafik er et et must til spil, og man skal altid gå efter den højest mulige radeon eller geforce standard, hvis man vil spille moderne spil

5 ud af 10 acerbrugere jeg kender har oplevet uprovokerede sammenbrud indenfor garantiperioden

Min acer skal også ind forbi garantien. Har alvorlige HD problemer tror jeg det er. Derudover er buildquality horribel.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Køb nu bare Asus. Har haft 3 og de har alle stået distancen! :)

Men ellers vil jeg nok finde et forum, der er dedikeret til PC-hardware og stille dit spørgsmål. De vil nok kunne give bedre svar selvom, der selvfølgelig også er "nørder" her på bb.dk :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00