Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1275
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1272

Følg bodybuilding.dk på

Bærbar lukker ned efter 1-2 når jeg trykker på tænd knap

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej BB

Her til jul fik jeg en acer bærbar af mine forældre til ca. 5k i en forretning. Målet med den er at tage noter i skolen.
Jeg har så for nogle uger siden spillet det gratis spil slender på det nemmeste grafiske niveau og den overophede og lukkede ned.
Så her i dag hvor jeg sidder i frikvarteret og spiller et sølle flashspil på kongregate (det burde den kunne klare!!) så begynder nogle af mine klassekammerater at sige at der lugter brændt. Jeg lukker så bærbaren ned men der kommer en blå skærm op. Så gik der 30 min og jeg tændte den uden problemer. Et par timer senere skal vi så have prøve og jeg pakker min bærbar ned. Da jeg så ville tænde den en efter ca. 40 min går den ud efter 1-2 sekunder efter jeg trykker start. Det bliver den så ved med.

Nogle der har en ide hvad der skyldes dette og hvad løsningen er?

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Problem: Varme

Løsning: Mindre varme / mere køling til processoren
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Logbog: Vis logbog

Støv kan forudsagde varmeproblemet. En rensning og bedre afkøling bør hjælpe

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Støvsug den hvis du tror det er støv der er skyld i det :)

Det gør jeg en gang imellem. Det virker udmærket for mig, men det skal så sige at jeg har hørt rygtet om at den godt kan tage en smule skade af det, hvis du gør det direkte på de varme dele. Har jeg dog aldrig oplevet, men jeg gør det også kun i hullerne rundt omkring på "kabinettet", hvis det er det, det hedder.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Som de andre skriver så ser man tit at det er varme der er skyld i at de pludselig lukker ned. Det er en sikkerhedsforanstaltning der er bygget ind for at undgå hardwaren brænder af.

At sætte en støvsuger hen mod den vil jeg ikke anbefale da man skal passe på diverse blæsere der sidder deri. Der skal som regel ikke ret meget til før de går i stykker.

Jeg ville derimod skille lortet ad og rense diverse blæsere og køleprofiler manuelt hvis der skulle sidde støv derpå.
Det er faktisk tit at man ser "standard" bærbar bygget så dårligt op med henblik på køling at der stort set ikke skal noget til før de stopper til. Varmekanalerne helt inde bag hardwaren er ofte 5-10 mm brede og der skal derfor ikke meget støv til før de bliver blokkeret.

Man ser dog og ofte at det bare er en stor nullermand der spærre inde i selve blæseren.

Du skal dog være opmærksom på at hvis du selv begynder at skrue computeren fra hinanden så bortfalder garantien hvis denne stadig skulle være eksisterende.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster