Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Barbell Complex træningsmetode

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB, stødte på en video på youtube som fangede min interesse. Det handler om en "barbell complexes" hvor man ved hjælp af en stang+kilo lave flere compund movements i samme "løft" dødløft, rows, power cleans, front squat mm. uden at slippe stangen. Synes det ligner en spændende måde at træne på og det tiltaler mig lidt at man kan knalde en fullbody workout af på kort tid og samtidig opnå styrke+cardio. Alm. løft give næppe meget cardio. Og jeg tænker at denne træningsmetode giver en fysik som er langt mere anvendelig udenfor fitnesscentret. Kan nogen kommentere lidt på nedenstående video og fortælle om dette også vil give muskelvækst? Tænker at en workout kun skal bestå af opvarmning og nogle runder af denne form for barbell complex?

https://www.youtube.com/watch?v=Y79defjtYuk

Der er næsten frit leje for hvilke øvelser man vil have med. Kan man også få en god portion muskelmasse vha. af denne træningsform eller bliver det ikke tungt nok, volume, tut osv? Havde forestillet mig man bare øger hver uge med kilo
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kører ikke dødløft, rows, front squat, back squat mm. med det samme antal kg. Det er tosset at skulle overhead presse det samme antal kilo, som du dødlfter.

Ideen er lort, hvis formålet er at udvikle styrke og muskelmasse. Er ideen at blive en crossfit tosse, så er det en fin ide.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Den studsede jeg også men igen dy kan selv vælge dine øvelser. Du kan bare holde det til øvelser du løfter nogenlunde ens kg. og så i han gemmer fx dødløft til sidst så det giver et større stress når resten af kroppen er ved at sige fra. Jeg leder efter en træni gsform som kan give styrke cardio udholdenhed og muskelmasse samtidig det her er mit bedste bud so far. Har før kun trænet bb og de muskler man får er ren showoff som kun er designet til de løft de laver i centeret. 30 min på en byggeplads så du færdig er min erfaring :-)

Styrkeliste

Haha

Reputation point: 65

chill skrev:Den studsede jeg også men igen dy kan selv vælge dine øvelser. Du kan bare holde det til øvelser du løfter nogenlunde ens kg. og så i han gemmer fx dødløft til sidst så det giver et større stress når resten af kroppen er ved at sige fra. Jeg leder efter en træni gsform som kan give styrke cardio udholdenhed og muskelmasse samtidig det her er mit bedste bud so far. Har før kun trænet bb og de muskler man får er ren showoff som kun er designet til de løft de laver i centeret. 30 min på en byggeplads så du færdig er min erfaring :-)

Hvorimod, at "barbell complex" gør dig til supermand i din hverdag ved at løfte for let i nogle øvelser og for tungt i andre? :D

I øvrigt er mange af øvelserne ikke anerledes end dem man typisk finder i et bodybuilding program.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Bb complex er en fin finisher som alternativ til HIIT. Masser af TUT og pulsen er høj.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00

chill skrev:Den studsede jeg også men igen dy kan selv vælge dine øvelser. Du kan bare holde det til øvelser du løfter nogenlunde ens kg. og så i han gemmer fx dødløft til sidst så det giver et større stress når resten af kroppen er ved at sige fra. Jeg leder efter en træni gsform som kan give styrke cardio udholdenhed og muskelmasse samtidig det her er mit bedste bud so far. Har før kun trænet bb og de muskler man får er ren showoff som kun er designet til de løft de laver i centeret. 30 min på en byggeplads så du færdig er min erfaring :-)

Crossfit.
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00

Just making conversation... :D

Self blir du ikke supermand men hvis man laver en complex der fx. hedder: Stifflegged dødløft, rows, power cleans, overhead press og front squat så tror jeg da man kan finde en vægt der passer nogenlunde til alle muskelgrupper eller er jeg forkert på den?

Hvis man laver et fullbody som ser sådan her ud

Bænkpres 4x6
Dødløft 4x6
Squat 4x6

Og så slutte af med nogle runder af complexes? Måske tilføje dips + bicepcurls

Styrkeliste

Complexes er udemærket efter din styrketræning til conditoning/cardio, men det er ca. også det, eftersom du er tvunget til at bruge samme vægt...tjek evt. https://www.youtube.com/watch?v=UmfS28JQR8c
Brugeravatar

Reputation point: 75

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster