Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Barbell curls giver smerte.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Bodybuilding.dk!

Jeg er efterhånden blevet meget glad for Barbell curls, hvor jeg sidder ned i stolen.
- Grunden til dette er noget at jeg er gået fra 10kg på hverside, til 20kg på hverside på 3 mdr, hvilket jeg synes meget godt om.

PROBLEM!: Jeg for utrolig ondt i mine underarme efter jeg er færdig med med 8x reps, og gør ondt i nogle minutter efter. Det føles som om at det gør ondt i knoglerne, men efter noget research på nettet, har jeg fundet ud af at det ikke er knoglerne..

- Nogle der kan hjælpe mig her? - Ønsker ikke at ødelægge noget, men vil dog helts hellere ikke stoppe med cruls :)

Jeg træner hveranden dag, med 5 x 8 reps af bl.a. denne øvelse.

Tak for hjælpen!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg har postet under forkert forum.
-Sorry!

Du har sikkert en svag underarm i forhold til din overarm. Træn mere alsidigt og fokuser på det greb. Kør nogle store øvelser som eksempelvis dødløft eller yates. Disse øvelser vil stimulere dine arme mindst lige så godt som bb curls, hvis ikke bedre. I praksis, vil jeg mene, at man sagtens kunne udelade armtræning. Den er overfldig, hvis man ellers har et alsidigt program.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Jeg får det på præcist samme måde, og nej det er ikke underarmen der er svagere end resten af muskulaturen. Det er nemlig ikke sådan "muskelømhed" på den måde, og man kan tydeligt mærke, at det er leddene/senerne, der udsættes for meget stress.

Til trådstarter: jeg løste problemet ved at bruge en EZ-stang, fordi at mit problem lå i at mit håndled blev bøjet i en vinkel den ikke havde godt af (udadvendt vinkel). og når du bruger EZ, bliver håndleddene mere bøjet indad istedet for.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Der er rigtig mange, der gennem tiden har haft tilsvarende problemer. Prøv eventuelt søge på 'Underarm smerte', så du kan få gavn af tidligere forslag, mv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

Tak for de fine og hurtige svar!

Jeg havde præcis samme problem sidste måned, den eneste forskel var bare at jeg kørte cabel curls, men bevægelsen er jo den samme.

Jeg skiftede i en uge (præcis en uge) til ez-bar og skruede kiloene lidt ned, det aflastede håndled og underarm og så gik jeg tilbage, smerten er næsten fuldstændig væk nu, det er det jeg kan anbefale :)

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Hold en pause med Preacher curls med EZ-stangen (Regner med at det er dem du mener), Prøv noget hammer curls eller incline DB curls i stedet hvis du vil have isolation til armene. Du ligger meget stress på den ydre del af forarmen ved preachers med EZ.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Cool, mange tak ;)

- Prøver at holde en pause med Barbell Preacher Curl, og håber det hjælper.

Eller også er det seneskedehindebetændelse der giver irritation. Hvis det nu det, som er tilfælde, så kan du generelt ikke bruge dine arme, hvor underdelen af armen arbejder. Går ikke ud fra dette var tilfælde, eftersom de andre BB'ere henviser til andre ting
Luk øjnene. Se, mærk og føl
Min LOGBOG er svedig!
Brugeravatar

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (1)

Mine arme kan også bedre lide EZ curls.

FLyttet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jeg har haft det samme problem med smerte ude i siden af underarmen. Får du mega ondt når du kører curls, nærmest som om armen er ved at sprænge eller noget? Har ondt i din dagligdag udover træning? går smerten hurtigt væk efter du har kørt curls og giver slip på på vægtene, og så kommer den igen lige så snart du kører dem igen?

Hvis du har ondt næsten kun når du kører curls, og ikke har ondt i din dagligdag, altså ikke føler smerte normalt, når du ikke træner, så vil jeg tro at der er Kompartmentsyndrom. Hvis det er kompartmentsyndrom, så prøv at drop barbell curls i et stykke tid og kør hammer curls istedet. Hammer curls gør ikke ondt ved mig, og efter måske 2-4 uger eller mere, vil du højst sandsynligt kunne køre barbel curls igen.

Hvis du har ondt udover når du kører barbell curls, og du også har ondt i din dagligdag uden for træningen. Vil jeg mene at det er seneskedehindebetændelse. Hvis det er seneskedehindebetændelse, og det gør ondt når du kører hammer curls, så er jeg nødt til at skuffe dig og sige du skal holde armen i fuldstændig ro indtil smerten er væk. Hvis du tror det er seneskedehindebetændelse, vil jeg anbefale dig at tage til lægen, og måske kan du få hjælp til at få behandlingen til at gå hurtigere, selvom man anbefaler fuldstændig ro.

Men uanset hvad lad vær med at kører øvelser der giver dig samme smerte som ved barbell curls, og indtil smerten er væk, kan du stille og roligt prøve at træne barbell curls igen.

OBS! vær opmærksom på ikke at flexe i dine håndled, og hold dem stille, da dette ofte kan være en grund til seneskedehindebetændelse eller andre skader.

Held og lykke

Dine underarme skal langsomt tilvænnes. I sin tid fik jeg smerter af barbell curls med 25 kg. Det gjorde overordentligt ondt, særligt når man satte vægten fra sig. Løsningen er at køre den i perioder, og konservativt, sammen med andre curlvarianter, herunder hammer curls og zottman curls og lignende. Sidenhen har jeg arbejdet mig op til 90 kg og uden wrist wraps og uden antydning af smerte i underarmene. Husk fiskeolie og madvarer der hæmmer inflammation.

Mvh
SandyFrink
Value bb.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Begynder forum

Brugere online