Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MadzP92 skrev:Hvad med et bens arbejde? bulgarske split squat, stående lunge med forreste fod hævet eller sådan noget? Der er også front squat

kvaaen skrev:Har prøvet både lunges og front squat.
Udfordringen er at når man har taget de første 8 gentagelse er alt ok. Men når man når til anden halvdel af de 18 gentagelse begynder ryggen i front squat at have udfordringer. Samt mine hænder begynder at snurre/sove ved lunges. 1 ben af gangen giver 36 gentagelser. :-/
Tror jeg vil få de samme udfordringer med split squat.

Pind skrev:kvaaen skrev:Har prøvet både lunges og front squat.
Udfordringen er at når man har taget de første 8 gentagelse er alt ok. Men når man når til anden halvdel af de 18 gentagelse begynder ryggen i front squat at have udfordringer. Samt mine hænder begynder at snurre/sove ved lunges. 1 ben af gangen giver 36 gentagelser. :-/
Tror jeg vil få de samme udfordringer med split squat.
Overvej at man ved unilaterale øvelser laster ryggen betydeligt mindre end ved bilaterale øvelser, da der skal bruges noget mindre vægt. Det er derfor ret tvivlsomt, at du vil få problemer med lænd/ryg i en øvelse som bulgarian split squat.
Giv øvelsen et skud. Du vil blive overrasket over hvor modbydelig øvelsen er på trods af du kun har en 20 kg db i hånden.

Jarlen fra aHA skrev:Jeg skal lige være heeeelt med.
Du ønsker ikke at lave den standardiserede kabel benpres maskine, da der ikke er mulighed for at loade med de samme kg. Men hvordan føles intensiteten? Styrken i benpres maskiner afhænger jo meget af vinklen og hvordan at vægten bliver loadet. Hvis at du har den samme intensitet (som i fornemmet udmattelse) i den samme rep range, er det vel ikke noget problem?
Apropos OBS, så har jeg anvendt bulgarsk på 2 forskellige måder
1. Tung BB bulgarsk - heri er stabiliteten en udfordring, men med en reprange på 5-8 har det været til at administrere
2. DB/ Chain Bulgarsk - her har jeg brugt den ene hånd som stabilisator ved at holde fast i et powerrack og så kunne køre dropsets, uden problemer med balancen.

kvaaen skrev:Må indrømme at jeg ikke har prøvet deres benpres.
kvaaen skrev:Kan man evt. ikke "bare" have en håndvægt i hver hånd? Det må alt andet lige hjælpe med balancen?

A Menace To Chicken skrev:Benpres er, alt andet lige, unødvendig. [en masse med frivægte] mulighEderne er legio, når understellet skal have prygl.

Jarlen fra aHA skrev:A Menace To Chicken skrev:Benpres er, alt andet lige, unødvendig. [en masse med frivægte] mulighEderne er legio, når understellet skal have prygl.
Nææææ hov hov mr. dennis the menace
Er du ikke en hævi dutæ fan? En af dem der godt kan lide masskiner for at lave vilde dropz & forced m. squueeeze?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster