Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

BB/Fitness og massage.. Vil det hjælpe på restitution?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folks..
Jeg tænkte på om Massage kan hjælpe med at restituere hurtigere?
Eller kan det give andre fordele?(I styrketrænings henseende)

Tak for jeres tid..
Crow..
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så vidt jeg ved hjælper massage på blodgennemstrømningern på det pågældene område og dermed også tilgængeligheden af næringstoffer hvor meget det hjælper ved jeg ikke, men massage kan også bruges med ømhed og stivhed, nogle gange når jeg har lidt ondt i lænden hjælper massage mig så jeg kan gennemfører en træning, uden smerter
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Kostplan: Vis kostplan

Jeg er ikke sikker på at det hjælper på din restitution, men kan selvfølgelig have en positiv virkning på DOMS.. ,og dermed gøre dig 'klar' til næste træning.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hvis du kigger på pro's, så er en af grundene til at de får massage, at de "ødelægger" muskelhinden, og derved hjælper den til at vokse. Det er det der kaldes Deep Tissue Massage.

Jeg får det engang imellem og det er rigtig skønt, det er en del anderledes massage, da der virkelig bliver lagt kræfter i når du bliver massaeret.

Det er lige hvad jeg kan huske pt.

Detorian skrev:Hvis du kigger på pro's, så er en af grundene til at de får massage, at de "ødelægger" muskelhinden, og derved hjælper den til at vokse. Det er det der kaldes Deep Tissue Massage.

Jeg får det engang imellem og det er rigtig skønt, det er en del anderledes massage, da der virkelig bliver lagt kræfter i når du bliver massaeret.

Kan det gøres med fordel på motionistniveau?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
Detorian skrev:Hvis du kigger på pro's, så er en af grundene til at de får massage, at de "ødelægger" muskelhinden, og derved hjælper den til at vokse. Det er det der kaldes Deep Tissue Massage.

Kan det gøres med fordel på motionistniveau?

2 sek. så ser lige om jeg kan finde mit materiale frem på det.

Jeg brugte bare google i stedet.

What is Deep Tissue Massage?

Deep Tissue Massage is a massage technique that focuses on the deeper layers of muscle tissue. It aims to release the chronic patterns of tension in the body through slow strokes and deep finger pressure on the contracted areas, either following or going across the fiber's of the muscles, tendons and fascia.

Deep tissue massage is used to release chronic muscle tension through slower strokes and more direct deep pressure or friction applied across the grain of the muscles not with the grain. Deep tissue massage helps to break up and eliminate scar tissue. Deep tissue massage usually focuses on more specific areas and may cause some soreness during or right after the massage. However, if the massage is done correctly you should feel better than ever within a day or two.

Why get a Deep Tissue Massage?

It feels good and it is beneficial to your health. When muscles are stressed, they block oxygen and nutrients, leading to inflammation that builds up toxins in the muscle tissue. A deep-tissue massage helps loosen muscle tissues, release toxins from muscles and get blood and oxygen circulating properly. Because many toxins are released, it's important to drink plenty of water after a deep-tissue session to help eliminate these toxins from the body.

What is the purpose of Deep Tissue Massage?

The purpose is to "unstick" the fibers of a muscle while releasing deeply-held patterns of tension, removing toxins, while relaxing and soothing the muscle. It is both corrective and therapeutic.
http://www.mamashealth.com/massage/dtissue.asp

Var jeg selv en "normal" motionist, ville jeg helt gøre brug af massage, det giver også en indre dejlig følelse, I shit you not :), men det er dejligt at få sådan en omgang, bare husk at få rigeligt med vand bagefter, og tage det stille og roligt de første min., da du lynhurtigt kan blive svimmel efter sådan en omgang.

Kunne være man skulle prøve at få sig sådan en massage. Det lyder nu meget godt

Træner her: Anger Mangement

tak for input folks...
Brugeravatar