Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1454

Følg bodybuilding.dk på

BCAA - Kvinde.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa (: !
Er ny herinde. Har købt BCAA i pillerform, da jeg synes at I skriver at puvler form smager - ja ikke særlig godt.
Men på pakken skriver de at man skal indtage 4 piller. Hvor mange gram er det, og vil I anbefalde en højere dossering?
Synes jeg har læst lidt at nogle af jer tager op til 10gram?
Lige nu tager jeg 2 piller om morgen sammen med juice, og 2 efter træning sammen med min proteinshake (proteinpulver+cabs).
Er det en ok fordeling - eller hvad anbefaler i?
Anbefalder I også kreatin? Og binder det væske? Vil helst ikke ligne en sjov en med væske i hele kroppen (:
Anbefalder I evt. andet?

Skal lige hurtig sige at jeg en kvinde på 20år, som træner seriøst - både motion og styrketræning.

Håber at I vil svare (:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Står det ikke på bøtten hvor mange mg. der er i hver pille?

Jeg vil 'nøjes' med at tage BCAA under, og evt. efter træning :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Nders (:

1 pille indeholder 500mg.

Hvad mener du med 'nøjes'? Og hvorfor før træning? På hjemmesiden (Bodylab.dk) skriver de efter træning.
Grunden at jeg spørger er fordi der nogle herinde som tager op til 10 gram eller mere. Er det bedre at tage 10 gram end de 2 gram de skriver? (:
Hvor mange gram tager du? Og vil det ikke være billigere i længden at købe pulver i stedet for piller? Altså gram og pris mæssigt?

I morges prøvede jeg at tage 2 piller (1gram) sammen med min morgen juice, og 6 piller (3gram) efter træning sammen med min protein+cabs shake (:

Andre der har gode råd/anbefalinger? (:

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men er der ikke BCAA's i proteinpulver i forvejen?

Så mht til prisen ville det jo være billigst at nøjes med almindeligt proteinpulver?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Jo self. er der aminosyrer i prutpulver, da proteiner består af aminosyrer.
Dog skulle BCAA (branced chain amino acids, som består af 3 af de 8 essentielle spille en mere central rolle i proteinsyntesen end de andre aminosyrer, og derfor være ekstra gavnlig i forhold til muskelopbygning.

Pt, bruger jeg kune BCAA når jeg træner fasted, og der indtager 10g, som topic starter skriver.
Som en anden bruger allerede har skrevet, så ville jeg også kun bruge det omkring træningspasset, før eller efter.

Den BCAA jeg benytter mig hedder Xtend med watermelon smag, og den smager kanon. Har tidligere bestilt BCAA fra bodylab (uden smag) og jeg kunne på ingen måde få skidtet ned, så det røg ud. Så vil helt klart anbefale dig at købe en BCAA med smag..

Hvis du skal op og have 10g, så vil du skulle øde 20 tabs, hvilket virker noget.. ehmm, ja.. DYRT?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Hej MadsJustesen.
Hm, jo det tror jeg. Men vil gerne opbygge mere muskelmasse (: - gerne en kvindelig six-pack! (: Så ville gerne prøve det, og se om det måske har nogen effekt.
Har læst nogle steder at det skulle være godt.

Hej Cloud

hehe - 'prutpulver' (:
Tak for oplysningen.

Du bruger det kun når du træner fasted? Ellers ikke?
Lige nu tager jeg 2 piller (1gram) om morgen sammen med min juice - og 6 piller (3gram) efter træning sammen med min shake (proteinpulver og cabs.) Men hvornår ville det være bedst at tage det, og hvor meget? På Bodylab BCAA piller står der 4 piller (2gram) efter træning. Men som sagt - læser at andre tager mere. Ligesom du selv gør. Hvad anbefaler du?

Okay - hvor køber du det henne? Og kan man evt. blande det op med beta alanine evt. fra Bodylab? Og tage det inden styrketræning? Dyrker først motion, og derefter styrketræner jeg. Og kan man også blande det i sin proteinshake til efter træning?
Det er synd at Bodylab BCAA smager så grimt som I skriver - har ikke selv smagt det endnu. Men de arbejder hvis på at lave det med blåbærsmag (:

Ja, det bliver nemlig dyrt hvis man skal have dem i pilleform, så køber det også i pulverform næste gang. Men smager det virkelig så grimt, selvom man blander med op proteinpulver (f.eks. vanilje eller anden smag) og cabs?

Min hund får dem når den har dyrket hård motion, så kan ikke se hvorfor du ikke også kun. skal ikke forståes flabet :mrgreen:
Den begyndte da den var valp og er en del større end gennemsnittet i sin alder.

Jeg bruger dem lige inden træning - 3 stk
Bruger dem på tom mave når jeg har morgen cardio - 3 stk
Bruger dem hen på eftermiddag (har pause kl 9 og 12 på arbejde, men er først hjemme klokken 16, så jeg får 2-3 stk omkring klokken 14:30)

Geografisk sted: Skive

Hej Poul Dissing (:
Får din Hund dem??? Altså har også selv hund, men han får da ikke sådan noget (:

Okay - og det er pillerne? Det vil sige du får ca. 3-4 gram om dagen eller hvad? Men kan man ikke bare tage dem lige efter træning, eller lige inden man styrketræner evt. sammen med noget beta alanine?

Vms skrev:Hej MadsJustesen.
Hm, jo det tror jeg. Men vil gerne opbygge mere muskelmasse (: - gerne en kvindelig six-pack! (: Så ville gerne prøve det, og se om det måske har nogen effekt.
Har læst nogle steder at det skulle være godt.

Hej Cloud

hehe - 'prutpulver' (:
Tak for oplysningen.

Du bruger det kun når du træner fasted? Ellers ikke?
Lige nu tager jeg 2 piller (1gram) om morgen sammen med min juice - og 6 piller (3gram) efter træning sammen med min shake (proteinpulver og cabs.) Men hvornår ville det være bedst at tage det, og hvor meget? På Bodylab BCAA piller står der 4 piller (2gram) efter træning. Men som sagt - læser at andre tager mere. Ligesom du selv gør. Hvad anbefaler du?

Okay - hvor køber du det henne? Og kan man evt. blande det op med beta alanine evt. fra Bodylab? Og tage det inden styrketræning? Dyrker først motion, og derefter styrketræner jeg. Og kan man også blande det i sin proteinshake til efter træning?
Det er synd at Bodylab BCAA smager så grimt som I skriver - har ikke selv smagt det endnu. Men de arbejder hvis på at lave det med blåbærsmag (:

Ja, det bliver nemlig dyrt hvis man skal have dem i pilleform, så køber det også i pulverform næste gang. Men smager det virkelig så grimt, selvom man blander med op proteinpulver (f.eks. vanilje eller anden smag) og cabs?

Ja bruger kun BCAA når jeg træner fasted, ellers finder jeg det for mit eget vedkommende udnødvendigt.
Synes 10 gram BCAA virker fint for mig når jeg træner fasted, kender andre som doserer det anderledes.
Og ja du kan også blande det i din PWO shake, selvom smagen, alt efter din prutpulver og BCAA's smag vil være lidt sær.

Goggle scivation xtend, og du vil finde :D (watermelon smagen ROCKS btw).
Du kan sagtens blande dit beta alanine op med din BCAA, jeg smider selv nogle gange noget JACK3D ned sammen med, foruden min kreatin, og det er min pre-workout shake aka. muscle juice :´)

JA kan ikke understrege det nok, Bodylabs BCAA smager medicin/apotek, addr, kan godt være dig bare er mig der er en sissy, men føj..
Brugeravatar

Styrkeliste

Mener da at der er ca 15 gram bcaa i et scoop whey?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Mener da at der er ca 15 gram bcaa i et scoop whey?

I en 30-35 grams scoop? :-s
Brugeravatar

Styrkeliste

24,4 gram BCCA pr. 100 gram.
Sidst rettet af Animal 16. jun 2012, 17:36, rettet i alt 1 gang.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Som er bundet i dit whey, og først skal nedbrydes i mavesækken til aminosyrer. Tror også 15g er meget i overkanten. - Der er 24,4g pr. 100g i bodylabs. Dvs. cirka 8-9g pr. scoop.

Personligt tager jeg BCAA, før, efter og under træning. Jeg kører ligesom ham længere oppe, Xtend med Watermelon Madness smag. Du kan evt. google hvor du kan få det. Køb den med elektrolytter, for extra awesomeness. Dog synes jeg at det er alt for dyrt, så efter Nder's idé, blander jeg det op med bodylabs BCAA. Pt. bruger jeg cirka 3g Xtend til 6g Bcaa. Jeg får 6-7g bcaa pre og during workout, og 5,5-6g bcaa post-workout. Oven i det kan det anbefales at indtage carbs sammen med (både for smag og hæmning af cortisol), medmindre du cutter.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Cloud:
Okay - jeg sørger nu altid for at spise en gang morgenmad, da jeg først dyrker en masse motion inden styrketræning (:
Altså lige nu har jeg vanilje protein, så det vil nok ikke blive så slemt (: Kunne godt tænke mig at smage fersken/appelsin.
Okay, det prøver jeg. Tak (:
Det vil jeg så prøve næste gang. Lige nu tager jeg noget som hedder Creatine complete extreme inden jeg styrketræner. Men så vil jeg nok prøve det der BCAA du skriver og blande det op med noget beta alanine når jeg ikke har mere Creatine C.E., og så tage det inden styrketræning. Hehe, muscle juice - lyder ikke så tosset (;
Så undlader jeg at købe det (;

SienZ:
Hvor køber du dit BCAA?
Så du bruger både det med smag og så det fra Bodylab, og blander det sammen?

Vms skrev:Cloud:
Okay - jeg sørger nu altid for at spise en gang morgenmad, da jeg først dyrker en masse motion inden styrketræning (:
Altså lige nu har jeg vanilje protein, så det vil nok ikke blive så slemt (: Kunne godt tænke mig at smage fersken/appelsin.
Okay, det prøver jeg. Tak (:
Det vil jeg så prøve næste gang. Lige nu tager jeg noget som hedder Creatine complete extreme inden jeg styrketræner. Men så vil jeg nok prøve det der BCAA du skriver og blande det op med noget beta alanine når jeg ikke har mere Creatine C.E., og så tage det inden styrketræning. Hehe, muscle juice - lyder ikke så tosset (;
Så undlader jeg at købe det (;

SienZ:
Hvor køber du dit BCAA?
Så du bruger både det med smag og så det fra Bodylab, og blander det sammen?

- Vi må ikke linke eller omtale konkurrenter. Men ja, jeg bruger bodylabs blandet op med noget smag. Enten Xtend med Watermelon Madness, eller noget smagspulver som hedder Berry Blast. Berry Blast smager bedst, men koster vidst også mere, og Xtend indeholder også BCAA, Glutamin, elektrolytter, Citrullin Malate osv.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Men kommer du så bare Bodylabs BCAA i din proteinshake?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster