Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

(Begynder) - tag på i vægt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg er en dreng på 17 år, som for et par måneder siden er begyndt at træne fitness 2-3 gange ugentligt.

Jeg er 190 høj og vejer 78 kg. Jeg føler mig ikke totalt tynd, men jeg kunne godt bruge noget mere muskulatur rundt om på kroppen.

Så er mit spørgsmål: Hvordan tager jeg på i vægt? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal begynde på noget wheight gainer eller om jeg bare skal spise noget mere mad? Jeg vil gerne op at vej 83-85.

Derudover har jeg en okay mave som er på vej til at blive sixpack, men kan det lade sig gøre at tage på uden at få "det uønskede fedt" på maven?

Så er et andet spørgsmål: Hvis man vil forøge vægten af det man løfter hvilket system skal man så bruge? Jeg har hørt nogle siger 5% i ugen, men jeg er ikke sikker.

på forhånd tak mvh Mikkel larsen
Sidst rettet af Larsendrengen 7. maj 2012, 20:36, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Larsendrengen skrev:Hej jeg er en dreng på 17 år, som for et par måneder siden er begyndt at træne fitness 2-3 gange ugentligt.

Jeg er 190 høj og vejer 78 kg. Jeg føler mig ikke totalt tynd, men jeg kunne godt bruge noget mere muskulatur rundt om på kroppen.

Så er mit spørgsmål: Hvordan tager jeg på i vægt? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal begynde på noget wheight gainer eller om jeg bare skal spise noget mere mad? Jeg vil gerne op at vej 83-85.

Så er et andet spørgsmål: Hvis man vil forøge vægten af det man løfter hvilket system skal man så bruge? Jeg har hørt nogle siger 5% i ugen, men jeg er ikke sikker.

på forhånd tak mvh Mikkel larsen

Bingo!!

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Du kan med fordel læse her:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog

Superfedt indlæg, jeg er dog lidt i tvivl om man stadig kan "spise mere" uden at tage på "de uønskede steder" som maven :)

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Larsendrengen skrev:Superfedt indlæg, jeg er dog lidt i tvivl om man stadig kan "spise mere" uden at tage på "de uønskede steder" som maven :)

Du kan ikke selv styre hvor fedtet sætter sig, det sætter sig hvor det nu engang gør, desværre :)

En mulighed for dig kunne være at spise dit ligevægtsindtag (find ud af hvad det er ca. med en kalkulator) og så hold dig "tynd" sommeren over. Efter sommeren kan du så gå i gang med at træne og æde som et svin og blive bomstærk. Så til næste forår begynder du så at "cutte", dvs. begynde at lægge i kalorieunderskud så du taber dig igen :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

En anden mulighed kunne også være gaine masse lean. Dvs. ligge i et relativ lille kcal-overskud, omkring 2-300 stykker måske :) Det minimerer fedtdeponeringen, såfremt kost og træning spiller. :)
sund skrev:Det, folk prioriterer herinde, er om deres lår og lægge kan være i bukserne, og ikke om det er det ene eller andet mærke.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København

Træner her: The Gym
IK 99

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00