Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Beholde vægten!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, har læst lidt forskelligt herinde, men vil lige høre par meninger om det jeg gør, og hvor vidt det er rigtigt!
Fik snakket med par venner der træner til WBFF og de mente det var okay! Men andre herinde mener modsatte.

Træner på følgende måde:
Dag 1 : Ryg , biceps, lænd derefter 15 min interval løb
Dag 2 : Bryst, triceps, mave derefter 15 min interval løb
Dag 3 : Ben, Nakke og skuldre
Dag 4 : Starter fra dag 1 igen osv

Dem jeg snakkede med sagde at det var godt at styrke hårdt i 45 min ca og opbruge sukkerdepoet, derefter løbe og bruge fedt depoet?!
30 min efter træning indtager jeg min protein drink (da jeg ikke måtte indtage lige efter træning)

Hvordan lyder det? andre gode forslage?? Er robust/kraftig bygget, havde fedtmasse på 29% , nu er den på 20% på 8 uger.
Selvfølgelig har jeg ændret kosten 100% ... Spiser usundt ca 1 gange i ugen (uden at overdrive)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

det er noget fis. det er dagens samlede kalorie over/underskud der tæller....

Men dermed ikke sagt at det er dumt at styrketræne og lave interval træning der efter.
Det er bare noget vås med at bruge sukker depotet, og der efter fedt depotet.
Selvfølgelig bruger kroppen fedt når der ikke er flere kcal at tage af, men det vil ikke gøre nogen forskel.
Find dit ligevægts indtag, og indtag over det, hvis du vil tage på, under det hvis du vil tabe dig, og spis dit ligevægtsindtag hvis du vil holde vægten.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan nemt tage på i muskel og tabe fedt. Spis fornuftigt, træn hårdt, time dine kulhydrater og være konsistent. God fornøjelse

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Tak for hurtig svar! :)
Altså jo, spiser meget mindre, men flere gange og sundt...
Og forbrænder både imens jeg styrker og løber, men det med protein? er det rigtig nok???
Som du siger man kan godt bygge muskler op imens, har jeg gjordt, intet målt i omkreds, men har billeder hver 4. uge, og der er stor forandringer hele tiden (dog mindre og mindre jo længere hen vi kommer :(

toto_G4M3R skrev:det er noget fis. det er dagens samlede kalorie over/underskud der tæller....

Men dermed ikke sagt at det er dumt at styrketræne og lave interval træning der efter.
Det er bare noget vås med at bruge sukker depotet, og der efter fedt depotet.
Selvfølgelig bruger kroppen fedt når der ikke er flere kcal at tage af, men det vil ikke gøre nogen forskel.
Find dit ligevægts indtag, og indtag over det, hvis du vil tage på, under det hvis du vil tabe dig, og spis dit ligevægtsindtag hvis du vil holde vægten.

Det er ting som dette der sortere fårene fra lammene. :lol:
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Dylan skrev:Tak for hurtig svar! :)
Altså jo, spiser meget mindre, men flere gange og sundt... - så taber du dig vel også? Går ud fra det er målet, når din fedtprocent er 20?
Og forbrænder både imens jeg styrker og løber, men det med protein? er det rigtig nok??? - Ja, du forbrænder af al fysisk aktivitet. Og nej, få proteiner og lidt kulhydrat hurtigt efter en træning. Eventuelt en halv liter skummet mælk.
Som du siger man kan godt bygge muskler op imens, har jeg gjordt, intet målt i omkreds, men har billeder hver 4. uge, og der er stor forandringer hele tiden (dog mindre og mindre jo længere hen vi kommer :( Ja,, som begynder med høj fedtprocent kan man godt tabe sig, og tage muskler på samtidig. Det vil dog høre op inden så længe. Når det sker, skal du vælge om du vil satse på at tage lidt muskler på først(ved at ligge i kcal overskud) eller smide fedt først (ved at ligge i kcal underskud) Man plejer at køre cyklusser med hhv bulk (tage på) og cut (tabe sig), for at få mere muskel masse, og mindre fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Lige en sidste ting så...
Kan man ikke "Cutte" indtil jeg er ned på de 12-13% igen, derefter køre på skift...
Og Animal Cut - nogen der har erfaring med det?

Dylan skrev:Tak for hurtig svar! :)
Altså jo, spiser meget mindre, men flere gange og sundt...
Og forbrænder både imens jeg styrker og løber, men det med protein? er det rigtig nok???
Som du siger man kan godt bygge muskler op imens, har jeg gjordt (den der staver d i gjort, han skal ha sin bagdel smurt), intet målt i omkreds, men har billeder hver 4. uge, og der er stor forandringer hele tiden (dog mindre og mindre jo længere hen vi kommer :(

Medmindre du er relativt overvægtig, eller komplet nybegynder er det umuligt at opbygge muskler og smide fedt samtidig (muligvis også med muscle memory, men jeg går ud fra at du er begyndt for nylig)
Menneskekroppen er ikke programmeret til at blive stor og stærk, den fokuserer kun på overlevelse, så at sige. Dvs. at spiser du for lidt kcal mens du træner, vil kroppen prioritere at holde systemerne i gang, og tage fra fedtdepoter for at overleve, og hvis ikke der er en helt masse fedt, vil fedtet ikke gå til muskelopbygning. På samme måde hvis du ligger i kcal overskud mens du træner. Kroppen snydes til at tro, at det med at løfte vægte er noget man SKAL, derfor opbygger den den del af kroppen, som gør det lettere, altså muskler.

Det kan sagtens passe det du siger med, at du har kunne opbygge muskler og tabe dig hvis du nu er nybegynder, men som du selv siger bliver virkningen mindre, indtil den helt stopper. Derfra skal du så vælge om du vil tabe dig yderligere uden at opbygge muskler, eller tage på og opbygge muskler. Desuden skal du huske på, at spejlet godt kan snyde, fordi du med mindre fedt vil se ud som om du har større muskler da du bliver mere markeret og musklerne ikke gemmer sig bag et lag fedt.

Jeg trænede lidt med samme filisofi i starten, mine mål var godt nok "SIX PACK OG MEGA ARME, DET VIL SE SEJT UD", men selvfølgelig gik det ikke. I starten gik det såmænd fint, men jeg kom jo ingen vegne efter noget tid hvor jeg spiste mindre end jeg brugte, og samtidig trænede.
Da jeg så vendte den process og spiste i kcal. overskud kunne jeg ærlig talt se fremskridt næsten uge for uge, og i særdeleshed hver måned.

På det punkt er kroppen måske som et tømrefirma :) Kalorier er energi, altså arbejdskraft, og protein er vævsopbygning, altså byggesten, og vi siger at træningen er tilbygningsplaner. Hvis du kun har nok til at vedligeholde det hus du i forvejen har (altså din krop) kommer du ingen vejne, og uanset hvor store dine planer og ambitioner er, må du først og fremmest holde huset i stand (din krop og basale nødvendigheder). Hvis så du begynder at spise mere, både protein og kcal mæssigt, vil der være arbejdskraft og byggesten at arbejde med, hvilket tillader at du kan opbygge nyt. Men hvis du nu kun spiste mere protein ville du mangle energi, og ikke kunne opbygge alligevel, og vice versa hvis du kun spiste for mange kcal og ikke nok protein. (Du behøver ikke spise mere end 1.8 gram protein per kg du vejer, ifølge en bog jeg har læst om næring er alt over overkill og unødvendigt, den kan selvfølgelig tage fejl, men som nybegynder får du ikke brug for mere)

Nu så jeg så lige du havde skrevet et nyt indlæg :)

"Lige en sidste ting så...
Kan man ikke "Cutte" indtil jeg er ned på de 12-13% igen, derefter køre på skift...
Og Animal Cut - nogen der har erfaring med det?"

Det er præcis sådan de fleste gør det, cut ned, opbyg muskler ved at spise mere, og når du så bliver for tyk gør du det igen.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Super :) må prøve at se... hvordan det virker...
Er ikke ny nej, har trænet en del år, dog holdt en pause på 18 mdr..
Så styrken er godt på vej tilbage, men se det? er lidt svært endnu :D hehe

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster