Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jimmi skrev:Du skal jo bare have noget protein og kulhydrat efter træning - om det kommer fra en shake eller fast føde er vel underordnet.

Bay skrev:Jimmi skrev:Du skal jo bare have noget protein og kulhydrat efter træning - om det kommer fra en shake eller fast føde er vel underordnet.
Nej, det er ikke underordnet. Det skal jo gerne være noget hurtig optagelig, så du bremser den katabolske fase.

Bay skrev:Jimmi skrev:Du skal jo bare have noget protein og kulhydrat efter træning - om det kommer fra en shake eller fast føde er vel underordnet.
Nej, det er ikke underordnet. Det skal jo gerne være noget hurtig optagelig, så du bremser den katabolske fase.
Effect of protein-supplement timing on strength, power, and body-composition changes in resistance-trained men.Hoffman JR, Ratamess NA, Tranchina CP, Rashti SL, Kang J, Faigenbaum AD.
Department of Health and Exercise Science, The College of New Jersey, Ewing, NJ, USA.
The effect of 10 wk of protein-supplement timing on strength, power, and body composition was examined in 33 resistance-trained men. Participants were randomly assigned to a protein supplement either provided in the morning and evening (n = 13) or provided immediately before and immediately after workouts (n = 13). In addition, 7 participants agreed to serve as a control group and did not use any protein or other nutritional supplement. During each testing session participants were assessed for strength (one-repetition-maximum [1RM] bench press and squat), power (5 repetitions performed at 80% of 1RM in both the bench press and the squat), and body composition. A significant main effect for all 3 groups in strength improvement was seen in 1RM bench press (120.6 +/- 20.5 kg vs. 125.4 +/- 16.7 at Week 0 and Week 10 testing, respectively) and 1RM squat (154.5 +/- 28.4 kg vs. 169.0 +/- 25.5 at Week 0 and Week 10 testing, respectively). However, no significant between-groups interactions were seen in 1RM squat or 1RM bench press. Significant main effects were also seen in both upper and lower body peak and mean power, but no significant differences were seen between groups. No changes in body mass or percent body fat were seen in any of the groups. Results indicate that the time of protein-supplement ingestion in resistance-trained athletes during a 10-wk training program does not provide any added benefit to strength, power, or body-composition changes
Effects of supplement timing and resistance exercise on skeletal muscle hypertrophy.
Cribb PJ, Hayes A.
Exercise Metabolism Unit, Center for Ageing, Rehabilitation, Exercise and Sport; and the School of Biomedical Sciences, Victoria University, Melbourne, Victoria, Australia.
PURPOSE: Some studies report greater muscle hypertrophy during resistance exercise (RE) training from supplement timing (i.e., the strategic consumption of protein and carbohydrate before and/or after each workout). However, no studies have examined whether this strategy provides greater muscle hypertrophy or strength development compared with supplementation at other times during the day. The purpose of this study was to examine the effects of supplement timing compared with supplementation in the hours not close to the workout on muscle-fiber hypertrophy, strength, and body composition during a 10-wk RE program. METHODS: In a single-blind, randomized protocol, resistance-trained males were matched for strength and placed into one of two groups; the PRE-POST group consumed a supplement (1 g x kg(-1) body weight) containing protein/creatine/glucose immediately before and after RE. The MOR-EVE group consumed the same dose of the same supplement in the morning and late evening. All assessments were completed the week before and after 10 wk of structured, supervised RE training. Assessments included strength (1RM, three exercises), body composition (DEXA), and vastus lateralis muscle biopsies for determination of muscle fiber type (I, IIa, IIx), cross-sectional area (CSA), contractile protein, creatine (Cr), and glycogen content. RESULTS: PRE-POST demonstrated a greater (P < 0.05) increase in lean body mass and 1RM strength in two of three assessments. The changes in body composition were supported by a greater (P < 0.05) increase in CSA of the type II fibers and contractile protein content. PRE-POST supplementation also resulted in higher muscle Cr and glycogen values after the training program (P < 0.05). CONCLUSION: Supplement timing represents a simple but effective strategy that enhances the adaptations desired from RE-training

Dingo skrev:Jeg synes det er forkert at snakke om hvorvidt proteinpulver "virker". Det svarer til at sige "Virker det at drikke mælk?".

Linealba skrev:Dingo skrev:Jeg synes det er forkert at snakke om hvorvidt proteinpulver "virker". Det svarer til at sige "Virker det at drikke mælk?".
Fuldstædigt enig. Proteinpulver er ikke et mirakel på nogen måder, men det kan sagtens fylde en plads i ens kost, lige som alt muligt andet. F eks kan det være fordi man synes det er en nemmere måde at få kcal og protein ned på, bare for at nævne et eksempel.

?
NillerBD skrev:men det jeg vil frem til er at hvis jeg får masser a protein i kosten så burde protein pulver vel være spild a penge for mit vedkommende?

NillerBD skrev:men det jeg vil frem til er at hvis jeg får masser a protein i kosten så burde protein pulver vel være spild a penge for mit vedkommende?

NillerBD skrev:okay.![]()
men sys bare hver gang jeg læser herinde tager alle protein pulver og mange store folk sidder jo herinde![]()
så kunne jo godt være det var et must selvom jeg altid har troet at får man et man skal igennem kosten så det nok!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster