Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

ben muskler ønskes mindre!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Jeg er en kvinde som ikke er ret høj, har dog arvet den ''gave'' af mine forældre hurtigt at kunne se resultat af træning. Især fra min mor, som i sine unge dage var bodybuider. Nå men problemet er jeg har ret store lægmuskler og lår muskler, hvilket vel egentlig ville være skønt hvis jeg ville se meget trænet ud. Det eneste jeg ''træner'' fortiden er cykel til og fra skole og nej det er ikke en 10 km tur på nogen måde ;) bor på 5 sal uden elevator, så masser af det hver dag. Rengøring af trapper som bijob, løber engang imellem, ellers ok aktivt menneske. Men kan man overhoved træne sig til slanke ben? ( udover ved at være sengeliggende? det er sgu lidt for kedeligt.. )
Kcal indtag dagligt ligger på omkring de 1125.
Men er der nogen kloge hoveder derude der ved lidt om det, eller kan linke til bedre viden? :)

højde 157
vægt 43

( ps. Er lidt usikker på placering af dette emne. Men ellers må admin flytte til det rigtig ;) )

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke træne dig til mindre ben - det eneste du kan gøre er at undgå bentræning så vidt muligt. Det virker dog lidt voldsomt at du skulle have for store ben, ved blot at løbe og cykle lidt i ny og næ. :mrgreen:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

lottez skrev:Hej

Jeg er en kvinde som ikke er ret høj, har dog arvet den ''gave'' af mine forældre hurtigt at kunne se resultat af træning. Især fra min mor, som i sine unge dage var bodybuider. Nå men problemet er jeg har ret store lægmuskler og lår muskler, hvilket vel egentlig ville være skønt hvis jeg ville se meget trænet ud. Det eneste jeg ''træner'' fortiden er cykel til og fra skole og nej det er ikke en 10 km tur på nogen måde ;) bor på 5 sal uden elevator, så masser af det hver dag. Rengøring af trapper som bijob, løber engang imellem, ellers ok aktivt menneske. Men kan man overhoved træne sig til slanke ben? ( udover ved at være sengeliggende? det er sgu lidt for kedeligt.. )
Kcal indtag dagligt ligger på omkring de 1125.
Men er der nogen kloge hoveder derude der ved lidt om det, eller kan linke til bedre viden? :)

højde 157
vægt 43

( ps. Er lidt usikker på placering af dette emne. Men ellers må admin flytte til det rigtig ;) )

Du har simpelthen for store ben ved en vægt af 43 kg?
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar

Lyder lidt af en troll.

Hvis ikke, så er der ikke noget at gøre ved det. Dine muskler er nok næppe særlig udviklet, tror mere det er et spørgsmål om, at du har en større struktur. Men så skriver du, at du vejer 43 kg og er 157 cm, så ved jeg ikke, om det her er seriøst?
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Pictures or it didn't happen.

Til dit spørgsmål: Dine muskler vokser når du belaster dem, hvilket du åbenbart gør ved gang, cykling, gåen på trapper etc., så enten begynder du at gå på hænder eller undgår helt at gøre de ting.

Når det så er sagt, tror jeg dit problem er mindre end som så - ellers har du sindssyge gener.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Unraveling skrev:Lyder lidt af en troll.

Hvis ikke, så er der ikke noget at gøre ved det. Dine muskler er nok næppe særlig udviklet, tror mere det er et spørgsmål om, at du har en større struktur. Men så skriver du, at du vejer 43 kg og er 157 cm, så ved jeg ikke, om det her er seriøst?

Det her er som seriøst! :) Og ja ja 43 kilo, den er nu god nok.
- men det var nu ikke helt lige det mit spørgsmål handlende om..

Men ja, har jo dyrket en del sport da jeg var yngre. Blandt andet gik jeg i mange år til kunst rulleskøjteløb ( lidt det samme som når man skøjter på is, så bare på rulleskøjter i en stor hal. ) Og har jo nok derfor ret veltrænede ben. Men spørgsmålet var så om jeg kunne cykle, løbe eller hvad ellers for at slippe.. Ej okay, folk ved måske lidt mere om at gøre muskler større herinde? hehe. Nå i så fald kan vi kalde det 'forme' sine muskler?

Gosser skrev:Pictures or it didn't happen.

Til dit spørgsmål: Dine muskler vokser når du belaster dem, hvilket du åbenbart gør ved gang, cykling, gåen på trapper etc., så enten begynder du at gå på hænder eller undgår helt at gøre de ting.

Når det så er sagt, tror jeg dit problem er mindre end som så - ellers har du sindssyge gener.

Mange tak for dit svar!! :)
- så du tror ikke det er muligt at forme sine ben ved en bestemt sportgren f.x? altså der er jo forskel på hvis jeg trænede benløft og i den dur, end hvis jeg løber el cykler. Der er da ihvertfald stor forskel på resultet hvis du forstår. :)

Og ja helt klart, mit problem er lille, men ligesom de mange andre topic's så er det vel et ok spørgsmål? :wink:

Med 43 kg fordelt på 157 cm så skal du have en ekstremt tynd overkrop for at du overhovedet kan have store ben.

Vægtmæssigt ligger du jo allerede i den meget lave ende for din højde (jf. din BMI er du undervægtig)

Så jeg tror nærmere det handler om at du skal ændre dit eget syn på dine ben og indse at de ikke er store :)

Ellers må du jo poste et billede, så kan vi hurtigt vurdere om det ser galt ud eller om det bare er i dit hoved de ser store ud.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Din vægt og højde taget i betragtning, kontra din forestilling om at du har for store ben, kunne det så ikke være, at du har "normale" ben, men din overkrop halter lidt bagefter. Det kunne jo have noget at gøre med, at proportionerne var skæve, hvis du forstår?
Brugeravatar

Johannes skrev:Med 43 kg fordelt på 157 cm så skal du have en ekstremt tynd overkrop for at du overhovedet kan have store ben.

Vægtmæssigt ligger du jo allerede i den meget lave ende for din højde (jf. din BMI er du undervægtig)

Så jeg tror nærmere det handler om at du skal ændre dit eget syn på dine ben og indse at de ikke er store :)

Ellers må du jo poste et billede, så kan vi hurtigt vurdere om det ser galt ud eller om det bare er i dit hoved de ser store ud.

+1
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster